Jag skrev dessutom fel förut: det ska ju såklart stå Hedinn och inte bumpo. Tänkte på bumpo eftersom det var där de som kan misstänkas vara fårulvar röstade.

Men om det blev lottning är det ju väldigt tacksamt för ulvarna om goda riktar in sig totalt på mig, bumpo och Snurris i jakt på fårulven.

Fast - OM det blev lottning? Då borde det väl betyda att nån annan än er är fårulv och den har lagt sin röst dolt på Q. Dvs det stod 3-3?

Fast - OM det blev lottning? Då borde det väl betyda att nån annan än er är fårulv och den har lagt sin röst dolt på Q. Dvs det stod 3-3?
Ja, om det blev lottning kan antingen fårulven vara nån annan än de tre som röstade på bumpo och den röstade dolt på Q = 3-3
Eller den är nån av oss tre och röstade dolt på nån helt annan och det blev 2-2 (och kanske nån mer med två).

Ja, om det blev lottning kan antingen fårulven vara nån annan än de tre som röstade på bumpo och den röstade dolt på Q = 3-3
Eller den är nån av oss tre och röstade dolt på nån helt annan och det blev 2-2 (och kanske nån mer med två).

Med andra ord - vem fan som helst kan vara fårulv :laugh:

Hyfsat osannolikt att det är jag eller @Idahoe men vi kan ju lika gärna vara ulvar utan får! :p

Jag kanske är trög men varför är det osannolikt?
Edit - glöm. Jag kom på att Ida ändrade till Q. Hade en tanke om att hennes noll-koll-röstning kunde bero på att hon inte behövde bry sig men hon ändrade ju till Q.

Och då lyckades jag göra samma sak igen, varan då! :banghead::banghead::banghead::cry::cry::cry:

Jag ger upp:arghh: och ber om ursäkt att det här virrandet sabbarochjag lär åka på det. Har ensjukt dålig dag idag kan jag bara säga :(
Skönt det inte bara är jag som lyckas med sånt :angel:

20.58 lägger du rösten och det är bara 1 spelare kvar att rösta (Niyama) och du funderar på om du ska ändra för att rädda dig själv? 2 minuter kvar och du försöker inte ens, är du så säker på att Niyama ska rösta på någon annan med 2 röster (bumpo)?

Jag funderade på att ändra från dig för jag tyckte inte du var så skum men det här gör att ulvometern pingar på både dig och @Niyama
Reagerade på precis samma sak men nu när q var god faller ju hela den teorin :p

Wow, intressant. Antingen är Hedinn eller Snurris fårulv eller så blev det lottning då?
Varför just de? Du röstade ju också på bumpo O_o. Nu förstår jag att du ju inte skulle säga rätt ut om du är ulv, men det kändes så uppenbart att påpeka det.

Röstlista DL 1 kl 21

12.13 hemlig röstar på LenaH
20.18 LenaH röstar på quarter4ever
20.27 Hedinn röstar på bumpo

20.32 Idahoe röstar på LenaH
20.38 Emtherlia röstar på Idahoe
20.44 Snurrfian röstar på Bumpo
20.49 Idahoe ändrar röst till Q
20.51 bumpo röstar på snurrfian

20.55 cirkus röstar på Hedinn
20.58 Quarter4ever röstar på Emtherlia
20.59 Niyama röstar på bumpo

LenaH 1
quarter4ever 2
bumpo 3
Idahoe 1
Snurrfian 1
Hedinn 1
Emtherlia 1

Alltså, bumpo fick tre röster. Hur skulle fårulven kunnat lägga sin falska röst på nån annan öppet?
Q hade två röster, de andra max en enligt den röstlista jag kopierade in ovan (som är den från bollen__s inlägg där hon frågade om det var den giltiga). Så om fårulven la sin riktiga röst på Q så blev det lottning. Om fårulven lagt sin riktiga rösten på nån annan hade bumpo rykt.

Sen är bara frågan om det är fler ulvar som röstat på bumpo och om bumpo själv är ulv med alibi nu.

Alltså, bumpo fick tre röster. Hur skulle fårulven kunnat lägga sin falska röst på nån annan öppet?

Vadå "hur"? Om den la dolda rösten på Q kan den öppna falska rösten ligga på vem som helst förutom Q. Då skulle det stå 3-3 och Q kan ha åkt i lottning.

Q hade två röster, de andra max en enligt den röstlista jag kopierade in ovan (som är den från bollen__s inlägg där hon frågade om det var den giltiga). Så om fårulven la sin riktiga röst på Q så blev det lottning. Om fårulven lagt sin riktiga rösten på nån annan hade bumpo rykt.

Om fårulven röstade på bumpo öppet och Q dolt skulle det stå 2-3 egentligen till Qs nackdel. Då kan Q ha åkt utan lottning.

Varför just de? Du röstade ju också på bumpo O_o. Nu förstår jag att du ju inte skulle säga rätt ut om du är ulv, men det kändes så uppenbart att påpeka det.

För att de röstade på bumpo. Så jag konstaterade läget: om det inte blev lottning måste det ligga en falsk röst på bumpo. Givetvis nämnde jag inte mig själv vilket jag har förklarat varför. Det känns ju ganska meningslöst att skriva teorier om sig själv :confused:.

Vadå "hur"? Om den la dolda rösten på Q kan den öppna falska rösten ligga på vem som helst förutom Q. Då skulle det stå 3-3 och Q kan ha åkt i lottning.

Om fårulven röstade på bumpo öppet och Q dolt skulle det stå 2-3 egentligen till Qs nackdel. Då kan Q ha åkt utan lottning.

För att de röstade på bumpo. Så jag konstaterade läget: om det inte blev lottning måste det ligga en falsk röst på bumpo. Givetvis nämnde jag inte mig själv vilket jag har förklarat varför. Det känns ju ganska meningslöst att skriva teorier om sig själv :confused:.
Skulle kunna ha varit lottning men för min egen del känns det som du försvarar den möjligheten lite väl mycket.

Skulle kunna ha varit lottning men för min egen del känns det som du försvarar den möjligheten lite väl mycket.
Fast det har även jag, Cirkus och Lenah konstaterat att det är fullt möjligt, så jag förstår inte riktigt varför du går på Niyama så hårt om det? O_o

Jag har funderat lite på röstningen igår, och lite på varför @bumpo godtog @Hedinn röst men tyckte att min var anledning till att lägga en hämndröst på utan att reflektera över de andra i leken. Jag skulle även vilja se mer av Hedinn, eftersom både jag och Niyama har kommit fram till att någon av oss tre skulle kunna vara fårulven och jag skulle vilja veta hur Hedinn tänker runt det. Sen finns det alltid möjligheten att fårulven kan vara någon av alla andra också.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka