Jo, jag vet att du är det men det här är lite väl t.o.m. för att vara dig. När du just insett att du hade fel så är du fortfarande inte beredd att tänka om gällande mig. Om du nu är god så är det ju inte så smart att fortsätta driva mot goda tills onda har vunnit. Jag säger inte att du måste godförklara mig, men din säkerhet är bara för mycket. Och så dessutom rösten dag 1. Jag behöver läsa gårdagens lynch igen, men ni var några som väldigt ivrigt hejade på tanken om att lyan skulle ha röjt sig trots att det verkade långsökt av några skäl, det är en aning olikt dig att inte ens fundera över alternativ.
Men du får släppa rösten dag 1. Vad tycker du jag skulle gjort??
Jag är glad att jag ens stannade i leken och att jag öht presterade en röst men det räcker fan inte för dig men det räcker för mig. Ok? Jag la upp henne för lottning med två andra, jag beseglade inte hennes öde.

Jag har också klargjort att jag vill lyncha Ida först men att jag ff misstänker dig. Och nu ett flertal andra, det får räcka för ikväll. Du behöver inte svara på detta för jag kommer ändå inte svara mer ikväll.

hm spekulerar fritt här och det kan ha bäring eller inte :idea:

Men jag reagerar på Niyama pga hennes förkortning på Ida (tack för att du påpekade just det @Habina !) för det är något jag upplever att man kan säga i lyan om just Idahoe
Så jag jag vete fabian om det inte är Niyama2 och hedinn som tillsammans är i lyan kanske ? Jag vet att jag snabbt fick den tanken när jag såg röstningen där när det stod 3 till bumpo och 2 till Idahoe att jag undrade om de byggde alibi ( eller försökte vända lynchen bort från bumpo som presumtiv ulv) detta utfrån min tanke att både bumpo och Idahoe var i lyan
Va? När drev du mot en god? Idag var det väl mest jag som drev mot Ida, och igår röstade du på hemlig?
hon menade väl att hon började rösta mot bumpo idag väl?

Ja, fast LenaH drev ju inte mot Ida idag?
Nja skulle jag säga.
Det är lite förvånande att hon inte röstade på Idahoe idag. Men jag tycker nog att hon varit tydlig med att hon varit #1 som hennes misstänkta men med bumpo på en god andraplats och det går ju inte att rösta på bägge så hon valde den ena.

Å andra sidan så funderar jag lite på varför hon inte röstade där om hon är god och verkligen tror på henne som ulv - är hon däremot ulv så kanske hon såg chansen att få ut en god idag.

Men du får släppa rösten dag 1. Vad tycker du jag skulle gjort??
Jag är glad att jag ens stannade i leken och att jag öht presterade en röst men det räcker fan inte för dig men det räcker för mig. Ok? Jag la upp henne för lottning med två andra, jag beseglade inte hennes öde.

Jag har också klargjort att jag vill lyncha Ida först men att jag ff misstänker dig. Och nu ett flertal andra, det får räcka för ikväll. Du behöver inte svara på detta för jag kommer ändå inte svara mer ikväll.

Men jösses, jag måste väl få teoria om din röst? Jag tycker den var skum så jag kan inte bortse från det när jag tycker att du fortsätter att bete dig skumt. Du tycker att jag ska släppa den men så funkar ju inte ulvlekar. Och det var inte bara rösten utan att du skrev att du inte ville lägga nån avgörande (eller nåt sånt) och sen la en andraröst på en person som jag anser lätt får röster på sig.

Nja skulle jag säga.
Det är lite förvånande att hon inte röstade på Idahoe idag. Men jag tycker nog att hon varit tydlig med att hon varit #1 som hennes misstänkta men med bumpo på en god andraplats och det går ju inte att rösta på bägge så hon valde den ena.

Å andra sidan så funderar jag lite på varför hon inte röstade där om hon är god och verkligen tror på henne som ulv - är hon däremot ulv så kanske hon såg chansen att få ut en god idag.
Men vafan

Jag kom in så sent och såg vartåt det barkade och jag litade på dig. Men ja, Ida var nr 1 för mig redan igår.

Men jösses, jag måste väl få teoria om din röst? Jag tycker den var skum så jag kan inte bortse från det när jag tycker att du fortsätter att bete dig skumt. Du tycker att jag ska släppa den men så funkar ju inte ulvlekar. Och det var inte bara rösten utan att du skrev att du inte ville lägga nån avgörande (eller nåt sånt) och sen la en andraröst på en person som jag anser lätt får röster på sig.
Jag anser inte det och jag la en röst jag öht kunde få ihop. Jag hann också se att två andra fått två röster så ja, jag la upp henne för lottning. Jag kunde inte förutse att det skulle komma en tredje röst också.

Och tro mig, jag är glad att jag ens kunde rösta.

Nja skulle jag säga.

Ja, alltså att hon inte röstade där tycker jag talar för henne som ond - oavsett Idas roll.

Men vafan

Jag kom in så sent och såg vartåt det barkade och jag litade på dig. Men ja, Ida var nr 1 för mig redan igår.

Men vafan själv! ;)

Jag vill ju lita på att du är god.
Samtidigt så varför lita på mig istället för att försöka se till att den du hade som nummer 1 åkte, nu när det ändå bara var dom två som var aktuella?

Men vafan

Hm, du litade på cirkus? Det finns ju inga sior så varför tror du cirkus skulle ha rätt, om nu Ida var nr 1 för dig både igår och idag?

Men vafan själv! ;)

Jag vill ju lita på att du är god.
Samtidigt så varför lita på mig istället för att försöka se till att den du hade som nummer 1 åkte, nu när det ändå bara var dom två som var aktuella?
Jag hann inte, jag kom hem efter 21 och det var bara jag kvar att rösta (förutom bumpo) och då litade jag på att du hade rätt i din teori. Jag hann bara skumma vad som skrivits under kvällen.

En sak som jag funderar över - kan det vara så att vi sitter tre stycken goda och träter medan ulvarna lutar sig tillbaka och låter oss göra jobbet?

Nu läste jag gårdagen lite mer. Jag minns när jag popcornläste den som död att jag tyckte Q kom med bra tankar och reagerade på att främst LenaH verkligen ville ta död på alla tankar om att käket fanns någon tanke med. Nu reagerar jag på det igen, och funderar över om det faktiskt var så att LenaH ville få bort eventuella misstankar från Gabby? Sen kommer cirkus också in och yrar om det, och cirkus och Lena känns otäckt samstämmiga?! Jag har ju anat en specialrollskoppling mellan Q, LenaH och cirkus men troligtvis med bara två inblandade (särskilt vid den tidpunkten). Så jag undrar om en av dessa är en ulv som försöker smälta in. Jag har dessutom upptäckt fler möjliga kopplingar, så jag är inte så säker på den längre. Eller rättare sagt: jag har noll koll på det.

Okej, här kommer vansinnigt många citat för jag tycker det är intressant med dessa säkra uttalanden precis efter gårdagens dl:
@cirkus @quarter4ever - jag tror vi fick nästan hela lyan där!
Här känns det som att LenaH vill "vara polare" med cirkus och Q, det finns ju uppenbarligen fler goda i livet och hon vänder sig just till dessa och påtalar att "vi fick nästan hela lyan där". Direkt jag kom in så ifrågasatte jag ju att lyan skulle röja sig så, och visst hade det varit möjligt att det var så men jag tycker det är märkligt att LenaH är så bombsäker och det känns som att hon försöker dra med Q och cirkus i den tanken. Det var ju ändå bara dag 2, så jag tycker som jag skrev att det även fanns saker som talade emot det men LenaH ville liksom inte ens fundera på alternativ?

Intressant att bumpo också röstar på Q.
Om min ulvradar är fungerande så tror jag att 3 ulvar kan vara inringade.
Sen kom cirkus. Om den kommentaren tycker jag väl i princip samma sak som om LenaHs, men med undantaget att hon inte vänder sig till nån specifik.

Japp. Misstänker att en av dem är ulv 4.
De andra anser jag nog vara avslöjade.
Detta är ett svar på om Hedinn och bollen missade. Rätt tvärsäkert uttalande igen. Och ja, jag vet att LenaH brukar uttala sig så men detta är lite väl mycket om man också lägger ihop övrigt som jag reagerat på.

hm ja det känns så? men borde vara en fjärde väl?
Ursäkta rumphugget röstinlägg fick samtal från :love: 2 minuter innan DL-tiden- men jag missade inte att rösta iaf;):o
Här kommer Q in.

ja så kan det vara.
Varför misstänker du det?
Och här ifrågasätter i alla fall cirkus.

För att jag tror de tänkte kuppa (och det hade ju lyckats) men att en av dem missade.
Denna förklaring verkar cirkus köpa. Jag tycker det är jättemärkligt av lyan att kuppa för att få ut just Q dag 2, jag fattar inte varför detta blev en sån "accepterad sanning", det känns som att allt annat sågs som osannolikt.

Mja jag är lite spooky på Gabby_Ossi fortfarande som en fjärde lyamedlem faktiskt?
Q kommer med en invändning.

Det är klart att det är möjligt men varför röstade hon isf inte på dig?
LenaHs svar på det.

Både Hedinn och bumpo ifrågasätter att ulvarna gått ihop i denna kupp och sen kommer jag in i leken igen och undrar samma sak. Bumpo skriver att lyan kan ha valt att offra hemlig för alibi eller för att kunna skapa drev mot de som röstade på Q. Ja, det sistnämnda lyckades ju i alla fall.

Jag tycker detta skaver. Q känns som den som är mest intresserad av att se att det kan finnas fler alternativ. LenaH och cirkus är skummast och LenaH tycker jag sticker ut mest, särskilt med händelserna dag 1 och idag också. Men cirkus är hal så det kan lika gärna vara hon. Mot detta talar ju rösterna på hemlig dag 2, men LenaH ändrade röst till hemlig. Jag kan tänka mig alibi både gällande cirkus och LenaH, och när det gäller LenaH så reagerar jag dessutom på "försvarandet" av Gabby och att hon inte röstade på Ida idag - vilket jag tycker är skumt oavsett vilken roll Ida har. Känns lite väl inställsam mot cirkus?

En sak som jag funderar över - kan det vara så att vi sitter tre stycken goda och träter medan ulvarna lutar sig tillbaka och låter oss göra jobbet?
supertrött Q som behöver sova nu men vilka tre menar du Jag upplever att det är 4 som dividerar: du , jag Niyama och LenaH?
Kanske inte har nån relevans men undrar bara?

LenaH och cirkus är skummast och LenaH tycker jag sticker ut mest, särskilt med händelserna dag 1 och idag också.
Obs! Menar alltså av dessa tre som jag skriver om ovan. Jag är inte alls övertygad om LenaHs ondska (inte om någons) men uppenbarligen var det ju inte så enkelt som dessa tre med LenaH i spetsen eldade på ganska rejält om.

Obs! Menar alltså av dessa tre som jag skriver om ovan. Jag är inte alls övertygad om LenaHs ondska (inte om någons) men uppenbarligen var det ju inte så enkelt som dessa tre med LenaH i spetsen eldade på ganska rejält om.
fortfarande supertrött men reagerar även här på "dessa tre"? i ditt inlägg för du upprepar LenaH två ggr så jag får det till bara två? eller har du skrivit fel? eller läste jag det fel med tanke på ditt obs om dessa tre du skrev om ovan

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025