Fast det var en vag känsla jag hade den dagen, vilket jag var noga med att understryka att jag blir nojjig att ni lurat mig. Det är inte att godförklara någon.

Fast det där på slutet känner jag mest är sådant som alla slänger in i början när man inte kan veta säkert. Så jag tyckte ändå det verkade lite inställsamt, alternativt virrigt om du egentligen tänkte på någon annan än mig.

INFORMATION

Idahoe har fått dispens från att rösta idag på grund av personliga skäl. Detta får inte användas som en teori om henne!

Gaah!

Jag vill lita på @cirkus och tror mig egentligen kunna göra det (eller så är jag tvärlurad, kudos till henne + en till om jag är det! :p) och det var därför jag tänkte att hon nog var på rätt spår med bumpo och att det inte spelade jättestor roll om vi lynchade bumpo eller @Idahoe igår.

Om jag då utgår från att cirkus och även @Habina är goda och att Ida är ulv så återstår 3 spelare varav två är ulvar, dvs @Hedinn @Gabby_Ossi och @Niyama .

Jag vill rent logiskt sortera bort Hedinn pga rösten på Ida DL1 som annars varit rätt vågad om hon dessutom inte kunde vara inne senare, men Heddan är en luring så inget är uteslutet.
Jag har faktiskt inte låst mig vid att Niyama är ulv, hon kan absolut vara god men jag misstänker henne ju fortfarande. Gabby har jag skitsvårt att placera.

Jag vill lyncha Ida idag oavsett vilket för att sen till imorgon förhoppningsvis ha lyckats bena ut vilka de andra två är.

Jag är också inne på att lyncha Ida.
Men om vi leker med tanken på att Ida är god - då borde Hedinn vara sannolikare som ulv, även om hemligs första röst på henne känns som rätt onödigt i DL1.

INFORMATION

Imorgon (fredag) kommer det att vara en dubbellynch, dvs att de två deltagare som får flest röster blir lynchade!
Hur funkar det? :confused: om vi är eniga om en person så kommer ju den personen lägga en röst också = en med endast en röst kommer lynchas. Så vi måste samordna våra röster, och skulle vi lyncha fel idag och käket lyckas så kan onda styra det ganska mycket.

Hur funkar det? :confused: om vi är eniga om en person så kommer ju den personen lägga en röst också = en med endast en röst kommer lynchas. Så vi måste samordna våra röster, och skulle vi lyncha fel idag och käket lyckas så kan onda styra det ganska mycket.
Ja, vi bör ju rimligtvis försöka samordna rösterna på två stycken. Det borde väl funka, utan att ulvarna kan påverka alltför mycket? Under förutsättning att vi prickar rätt, såklart. Vilket jag nojar för rätt ordentligt, speciellt nu när bumpo visade sig god.

Idahoe känns väl någorlunda given, stod det mellan två goda igår har nån lurat mig brutalt. Vilket ju gör att det borde finnas ulvröster på bumpo. Visar sig Idahoe vara ond vågar jag nog definitivt sätta Niyama som god, efter gårdagen. Hade ju varit lätt som ulv att bara följa mot bumpo istället.

Hade hoppats på att få mer tid till leken idag, men jag körde vilse i Stockholm istället, men ska försöka hinna med mer om det håller sig lugnt på jobbet.

Ja, vi bör ju rimligtvis försöka samordna rösterna på två stycken. Det borde väl funka, utan att ulvarna kan påverka alltför mycket? Under förutsättning att vi prickar rätt, såklart. Vilket jag nojar för rätt ordentligt, speciellt nu när bumpo visade sig god.

Idahoe känns väl någorlunda given, stod det mellan två goda igår har nån lurat mig brutalt. Vilket ju gör att det borde finnas ulvröster på bumpo. Visar sig Idahoe vara ond vågar jag nog definitivt sätta Niyama som god, efter gårdagen. Hade ju varit lätt som ulv att bara följa mot bumpo istället.

Hade hoppats på att få mer tid till leken idag, men jag körde vilse i Stockholm istället, men ska försöka hinna med mer om det håller sig lugnt på jobbet.

Det är ju det som är problemet med dubbellynch, vi hinner inte se vilken roll den ena har. Det kan dessutom vara avgörande lynch imorgon, så då känns det sådär med dubbelynch :nailbiting:.

Jag är inte alls säker på Ida men röstningen igår tycker jag ändå tyder på att hon kan vara ond. Med tanke på hur misstänkt hon varit är det konstigt att ingen mer hakade på mot henne.

Jag trodde Q hade en specialroll. Att hon var bybo visar väl att min koppling mellan specialroller var fel. Jag tror än mer än tidigare på att cirkus eller LenaH är ond, frågan är vem av dom.

Jag är inte lika chockad över gårdagens resultat som vissa verkar vara, behöver väl inte upprepa igen hur jag såg på kupp-teorin men hade såklart hoppats att bumpo var ulven i vilket fall som...
Fast du var ju ganska snabb med att misstänka just bumpo och Ida? Jag vet att du backade lite på det sen, men tycker du känns lite väl slingrande. Som att du hoppar på tåget mot dessa och sen backar lite för att du vet att det inte stämmer.

Phu, tur att det ändå var tillräckligt många som var inne och hade lite koll! Jag hängde inte med när misstankarna svängde över till hemlig (tycker hon alltid är halvskum :o ) och hann inte gå tillbaka och kolla så vågade inte lägga en avgörande röst... Men håller med om att Idahoe och bumpo stiger högt på listan över misstänkta iom detta. Känns iofs som ett väldigt vågat drag såhär tidigt i leken men lyor har väl fått för sig konstigare saker också.

LenaH borde inte vara i lyan, vore ju enkelt att bara ligga kvar vid sin första röst i så fall. cirkus lade första rösten på hemlig vilket också är till hennes fördel. Och Q själv skulle kanske kunna sitta i lyan och ha iscensatt hela förloppet men det känns inte som det mest troliga även om man aldrig kan veta vad Q kan få för idéer :p.

Intressant också med "godförklaringen" av LenaH, med tanke på hur snabb hon var på att döda misstankarna mot dig ang. käket :cautious:

Det här gör att jag nog tror mer på LenaH än cirkus. För om Ida är ulv tror jag inte Hedinn är det, och jag är det inte. Så nånting stämmer inte.

Jag tror vi behöver lyncha Idahoe idag för att få lite svar... ska jag gradera de jag är misstänksamma emot så är hon en av de som är högst upp, ihop med LenaH. Men jag har egentligen inte så mycket påtagligt att gå på, mer än det som nämnts innan. Skitsvår lek! Fast rolig. ;)

Jag tror vi behöver lyncha Idahoe idag för att få lite svar... ska jag gradera de jag är misstänksamma emot så är hon en av de som är högst upp, ihop med LenaH. Men jag har egentligen inte så mycket påtagligt att gå på, mer än det som nämnts innan. Skitsvår lek! Fast rolig. ;)
Hur många är vi kvar? 8? Om vi lynchar god och käket lyckas står det antagligen 3-3 i så fall? Och sen en dubbellynch? :nailbiting:

Ja, svårt. Jag tappade kollen lite när jag var ute ur leken, känns som det hände rätt mycket där.

Börjar kännas tröstlöst. :(

Stämmer det alltså med 7?

Niyama
Habina
LenaH
cirkus
Gabby
Ida
Hedinn

?
Jag har problemet att alla är onda :arghh: Hade velat veta Idas roll igår när vi hade råd att lyncha en god om hon skulle vara det. Och med tanke på att Hedinn var med på det tåget, och hon själv riskerar att bli mer misstänkt om Ida är god, så får jag nog hålla Hedinn som god just nu i alla fall. Har ingen bättre idé. LenaH kanske t.o.m. är mer misstänkt än Ida när jag tänker efter, eftersom hon varit väldigt inne på Ida men sen bara följde mot bumpo för att hon litade på cirkus :confused:

Stämmer det alltså med 7?

Niyama
Habina
LenaH
cirkus
Gabby
Ida
Hedinn

?
Jag har problemet att alla är onda :arghh: Hade velat veta Idas roll igår när vi hade råd att lyncha en god om hon skulle vara det. Och med tanke på att Hedinn var med på det tåget, och hon själv riskerar att bli mer misstänkt om Ida är god, så får jag nog hålla Hedinn som god just nu i alla fall. Har ingen bättre idé. LenaH kanske t.o.m. är mer misstänkt än Ida när jag tänker efter, eftersom hon varit väldigt inne på Ida men sen bara följde mot bumpo för att hon litade på cirkus :confused:

Ja, det stämmer med sju. :banghead:

Varför, varför gick jag inte på magkänslan igår och röstade på Idahoe? :down: Fast det hade inte gjort nån skillnad förstås.

Vi får hoppas att ängeln skyddar bra inatt.

Tittar på dag ett igen, och jag tror verkligen det finns i alla fall en ulv bland de som röstade på Snurris: Gabby, LenaH och cirkus.

Nu är det ju efter dl 3 och dessutom ev. avgörande lynch så nu är det läge att diskutera specialroller tycker jag. Jag fattar iaf ingenting.

Nu är det ju efter dl 3 och dessutom ev. avgörande lynch så nu är det läge att diskutera specialroller tycker jag. Jag fattar iaf ingenting.
Jag trodde jag hade fattat men det finns ett alternativt scenario.
Problemet är att jag är mycket mer benägen att lita på cirkus än på dig.

Och ja, vi måste lyncha Ida idag för det är enda sättet att få några svar.

Jag trodde jag hade fattat men det finns ett alternativt scenario.
Problemet är att jag är mycket mer benägen att lita på cirkus än på dig.

Och ja, vi måste lyncha Ida idag för det är enda sättet att få några svar.

Jag är också mer benägen att lita på cirkus än på dig :laugh:

Det är ju lite konstigt att du inte var med på att lyncha Ida igår, trots att du velat det i två dagar, men i dag trycker på att det är det enda rätta? Det gör mig jäkligt nojig.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 845
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka