Bukefalos 28 år!

fio, Madalitso, Artline och bollen__ har vid någon av omröstningarna röstat på någon som vi nu vet är god.

cirkus och xfie har röstat på de vars roller är helt okända än så länge.

Ingen har röstat på samma i båda omgångarna och det har för övrigt varit blandat.


Av de kvarvarande var det två som röstade på Madalisto, nämligen cirkus och Artline. Antingen är de ulvar som samarbetar eller goda som verkligen tror på Madalisto som ulv.

Bortsett från mig själv finns det alltså tre ulvar och tre goda kvar i leken om jag inte räknat helt knasigt.

Jag är medveten om att jag la en första röst på LenaH, därefter kom det röster både från fio och bollen__. fio röstade dock på bollen__ vid första tillfället och det känns som en onödig grej att göra om båda är ulvar även om det kanske är bluff.

Utifrån hur jag ser på rösterna och hur jag utifrån dem drar högst oventenskapliga samband lutar jag åt att ulvlyan består av fio, Madalitso och Artline. Eventuellt uppsättningen fio, cirkus och bollen__.
Såg inte det här innan jag postade, kul att du hann teoria lite :)
Jag vet ju var jag har mig :)

Funderar på det du skrev om fio och bollen har du några fler tankar där? Och hur får du in cirkus i en lya med dom två?
Tänker också att det är väl inte helt ovanligt att ulvar alibiröstar DL1? (eller är det också en sån grej som sägs, men i faktiska lekar så sker det väldigt sällan?)
 
Det har du nog rätt i, det är nog ett feltänk av mig. Jag vet ju inte riktigt hur spionraderna ser ut, men om det bara står vem röstfifflaren röstade på så går det ju inte. :banghead:
Precis, det kan typ vara röstfifflaren röstar på x. Ängeln skyddar x. Siaren siar x.
Inte "niyama siar myrten" om det är niyama som är siare. :)
 
Såg inte det här innan jag postade, kul att du hann teoria lite :)
Jag vet ju var jag har mig :)

Funderar på det du skrev om fio och bollen har du några fler tankar där? Och hur får du in cirkus i en lya med dom två?
Tänker också att det är väl inte helt ovanligt att ulvar alibiröstar DL1? (eller är det också en sån grej som sägs, men i faktiska lekar så sker det väldigt sällan?)
Alltså jag har inga skrupler som ulv. Kan lätt rösta på en kollega i DL1 eller lägga avgörande röst på en kollega eller något annat som man inte "ska" göra.
Det är nog rätt vanligt och därför är det ju svårt att säga att ulvar gör inte si, ulvar gör inte så.
Däremot förstår jag inte riktigt kopplingen mellan mig och fio. :confused:
 
fio, Madalitso, Artline och bollen__ har vid någon av omröstningarna röstat på någon som vi nu vet är god.

cirkus och xfie har röstat på de vars roller är helt okända än så länge.

Ingen har röstat på samma i båda omgångarna och det har för övrigt varit blandat.


Av de kvarvarande var det två som röstade på Madalisto, nämligen cirkus och Artline. Antingen är de ulvar som samarbetar eller goda som verkligen tror på Madalisto som ulv.

Bortsett från mig själv finns det alltså tre ulvar och tre goda kvar i leken om jag inte räknat helt knasigt.

Jag är medveten om att jag la en första röst på LenaH, därefter kom det röster både från fio och bollen__. fio röstade dock på bollen__ vid första tillfället och det känns som en onödig grej att göra om båda är ulvar även om det kanske är bluff.

Utifrån hur jag ser på rösterna och hur jag utifrån dem drar högst oventenskapliga samband lutar jag åt att ulvlyan består av fio, Madalitso och Artline. Eventuellt uppsättningen fio, cirkus och bollen__.

Du har alltså inte xfie som ulvkandidat alls?

Hur kommer du fram till just dessa konstellationer?
 
Tänker också att det är väl inte helt ovanligt att ulvar alibiröstar DL1? (eller är det också en sån grej som sägs, men i faktiska lekar så sker det väldigt sällan?)

Nej det är inte helt ovanligt men kan ju vara riskabelt för ulvarna särskilt som det finns en röstfifflare med i leken - å andra sidan är det ju rätt troligt att den inte la sin extraröst just i denna DL1 med avseende på vad som diskuterades igår (risk att röja sig för ulvarna, risk att rösta på en viktig god roll).
 
Alltså jag har inga skrupler som ulv. Kan lätt rösta på en kollega i DL1 eller lägga avgörande röst på en kollega eller något annat som man inte "ska" göra.
Det är nog rätt vanligt och därför är det ju svårt att säga att ulvar gör inte si, ulvar gör inte så.
Däremot förstår jag inte riktigt kopplingen mellan mig och fio. :confused:
Nej det är inte helt ovanligt men kan ju vara riskabelt för ulvarna särskilt som det finns en röstfifflare med i leken - å andra sidan är det ju rätt troligt att den inte la sin extraröst just i denna DL1 med avseende på vad som diskuterades igår (risk att röja sig för ulvarna, risk att rösta på en viktig god roll).
Bra, då har jag koll på nått iaf (tänkte på förra lekens diskussion om hur vanligt det egentligen var att siaren siade den hen röstat på) :)
 
Bra, då har jag koll på nått iaf (tänkte på förra lekens diskussion om hur vanligt det egentligen var att siaren siade den hen röstat på) :)

Ska det vara ett bra alibi - så ska det ju helst innebära en stor risk. Att lägga en avgörande röst på en ulv brukar kunna generera en godförklaring eller att hela röstraden konsekvent är röd brukar också göra att den personen ses som god.
 
Du har alltså inte xfie som ulvkandidat alls?

Hur kommer du fram till just dessa konstellationer?


Oklart ;).

Jag har definitivt tänkt på xfie också, men inte format någon vettig teori där. xfie har röstat på två personer med okända roller. Antingen vet xfie om de är ulvar eller inte pga sitter i lyan eller har det röstats helt efter eget huvud och det är mer ett sammanträffande att det inte hamnat på en känd god.
För mig är xfie helt och hållet ett wildcard som jag inte vet var jag ska placera.
 
Ska det vara ett bra alibi - så ska det ju helst innebära en stor risk. Att lägga en avgörande röst på en ulv brukar kunna generera en godförklaring eller att hela röstraden konsekvent är röd brukar också göra att den personen ses som god.
Jo, det är klart. Tänkte mest att det ändå skrivs ibland att "men det är ju vanligt med alibiröst dl 1" och sen nu blev jag bara sån att är det verkligen det eller är det bara nått som sägs.
 
@fio Jag funderade på en grej. Du tyckte ju jag var konstig igår som hade hängt upp mig på dig, men varför tyckte du inte LenaH var lika konstig när hon röstade på ett sätt som var väldigt likt mig? Du nämnde inte alls henne i ditt teoriinlägg sedan. :)

Äh, jag gillar ju ströröster ännu mindre än drev så jag kör vidare i samma anda som igår:

LenaH röstar på fio för även om hon inte gillar dag 1 & 2 så brukar hon iaf ställa frågor och ha ideer om vad som hänt, nu tycker jag hon lutar sig lite väl tillbaka och gömmer sig bakom polisongerna kanske?
 
Jag bara funderar på @Emro nu. Reagerade lite när hon kom från ingenstans och hade två varianter på lyan uppställda och verkade känna sig säker på att fio är ulv? Visst har fio varit lite tyst så här långt och det kan tyda på att hon är ulv, och igår la hon avgörande röst på LenaH som var bybo för att rädda sig själv. Å andra sidan var hon typ lika intetsägande förra leken och la röst på hemlig dl1, och jag trodde verkligen hon var ond men då var hon tvilling, så shows what I know.
Och emro kan inte vara siare, för det var mirtai. Så tänkte jag att hon kanske fått paketet med Sian och siar fio... Men hade verkligen brevbäraren gett ett paket till någon som knappt synts i leken? Särskilt ett så viktigt paket som en sia, för hamnar det i lyan är det ju katastrof.
 
Jag tycker det börjar bli svårt nu...

Eftersom jag vet min roll så är det lätt att bli misstänksam mot de som riktar misstankar mot mig, och tvärtom, att känna att de som inte misstänker mig nog är goda ändå. Fast det kan ju lika gärna vara manipulation. Jag känner mig helt paranoid. :arghh:

cirkus är en sådan person, som verkar fiska efter att sätta mig som ulv och det med argument som jag inte riktigt tycker håller. Dels fio-rösten, där hon tyckte att rösten lika gärna kunde fallit på Artline, men det finns också en del andra saker som skaver här: hon hakade på spåret om qitis (som vi nu vet var god) i lyan när jag skrev om röstlisteförvirringen, hon skrev att LenaH mycket väl kan dubbelbluffa som ulv... samtidigt tycker jag att cirkus resonerar väldigt vettigt och kommer med nya och väldigt intressanta infallsvinklar och spår och när jag dessutom läser om att många skriver att de brukar ha svårt att tolka cirkus spel i det här läget blir jag osäker.

fio vet jag inte heller var jag har riktigt. Hon lade den avgörande rösten på LenaH för att rädda sig själv. Jag antar att både ulvar och viktiga goda roller kunde göra på det viset, så det spåret leder ingen vart. Däremot är jag nyfiken på varför jag blev skum vid röstningen igår och inte LenaH, men det får jag kanske svar på snart. :)

Emro lägger förstarösten på LenaH. Det behöver inte betyda någonting men jag noterar det i alla fall. Däremot reagerade jag på det som kom nu. I ena stycket tolkar jag det som att hon tycker att det är mindre troligt att fio och bollen__ är ulvar tillsammans, medan de i andra stycket ingår i samma potentiella lya.

Jag är medveten om att jag la en första röst på LenaH, därefter kom det röster både från fio och bollen__. fio röstade dock på bollen__ vid första tillfället och det känns som en onödig grej att göra om båda är ulvar även om det kanske är bluff.

Utifrån hur jag ser på rösterna och hur jag utifrån dem drar högst oventenskapliga samband lutar jag åt att ulvlyan består av fio, Madalitso och Artline. Eventuellt uppsättningen fio, cirkus och bollen__.

Artline och Madalitso måste jag undersöka lite mer känner jag, så jag får återkomma där lite senare...
 
Jag tycker det börjar bli svårt nu...

Eftersom jag vet min roll så är det lätt att bli misstänksam mot de som riktar misstankar mot mig, och tvärtom, att känna att de som inte misstänker mig nog är goda ändå. Fast det kan ju lika gärna vara manipulation. Jag känner mig helt paranoid. :arghh:

cirkus är en sådan person, som verkar fiska efter att sätta mig som ulv och det med argument som jag inte riktigt tycker håller. Dels fio-rösten, där hon tyckte att rösten lika gärna kunde fallit på Artline, men det finns också en del andra saker som skaver här: hon hakade på spåret om qitis (som vi nu vet var god) i lyan när jag skrev om röstlisteförvirringen, hon skrev att LenaH mycket väl kan dubbelbluffa som ulv... samtidigt tycker jag att cirkus resonerar väldigt vettigt och kommer med nya och väldigt intressanta infallsvinklar och spår och när jag dessutom läser om att många skriver att de brukar ha svårt att tolka cirkus spel i det här läget blir jag osäker.

fio vet jag inte heller var jag har riktigt. Hon lade den avgörande rösten på LenaH för att rädda sig själv. Jag antar att både ulvar och viktiga goda roller kunde göra på det viset, så det spåret leder ingen vart. Däremot är jag nyfiken på varför jag blev skum vid röstningen igår och inte LenaH, men det får jag kanske svar på snart. :)

Emro lägger förstarösten på LenaH. Det behöver inte betyda någonting men jag noterar det i alla fall. Däremot reagerade jag på det som kom nu. I ena stycket tolkar jag det som att hon tycker att det är mindre troligt att fio och bollen__ är ulvar tillsammans, medan de i andra stycket ingår i samma potentiella lya.



Artline och Madalitso måste jag undersöka lite mer känner jag, så jag får återkomma där lite senare...

bollen__ har jag heller inte fått ihop något om, ser jag. Hon röstade också på LenaH har jag för mig, så det är ju intressant. Återkommer där.
 
Men hade verkligen brevbäraren gett ett paket till någon som knappt synts i leken? Särskilt ett så viktigt paket som en sia, för hamnar det i lyan är det ju katastrof.

Jag måste gå tillbaka till jobbet nu så hinner inte tänka flera varv runt detta, men skulle det inte kunna vara så att goda lyan sett till att brevbäraren vet tillräckligt mycket för att veta vart paketen ska skickas?
 
fio, Madalitso, Artline och bollen__ har vid någon av omröstningarna röstat på någon som vi nu vet är god.

cirkus och xfie har röstat på de vars roller är helt okända än så länge.

Ingen har röstat på samma i båda omgångarna och det har för övrigt varit blandat.


Av de kvarvarande var det två som röstade på Madalisto, nämligen cirkus och Artline. Antingen är de ulvar som samarbetar eller goda som verkligen tror på Madalisto som ulv.

Bortsett från mig själv finns det alltså tre ulvar och tre goda kvar i leken om jag inte räknat helt knasigt.

Jag är medveten om att jag la en första röst på LenaH, därefter kom det röster både från fio och bollen__. fio röstade dock på bollen__ vid första tillfället och det känns som en onödig grej att göra om båda är ulvar även om det kanske är bluff.

Utifrån hur jag ser på rösterna och hur jag utifrån dem drar högst oventenskapliga samband lutar jag åt att ulvlyan består av fio, Madalitso och Artline. Eventuellt uppsättningen fio, cirkus och bollen__.

Nja det stämmer ju inte , jag röstade ju på LenaH för att rädda mig själv. Hade ju inte alls tänkt att rösta där egentligen som jag skrev senare.
 
@fio Jag funderade på en grej. Du tyckte ju jag var konstig igår som hade hängt upp mig på dig, men varför tyckte du inte LenaH var lika konstig när hon röstade på ett sätt som var väldigt likt mig? Du nämnde inte alls henne i ditt teoriinlägg sedan. :)

Därför jag hade inte tänkt att rösta på LenaH överhuvudtaget, därför nämnde jag inte henne. Jag fick rösta där för att rädda mig själv. Hennes röst kom ju rätt sent och sen blev hon lynchad så jag förstår liksom inte riktigt vad du syftar på? Jag bad henne tänka om!

Du hade ju presenterat märkliga teorier hela dagen, fanns ju tid att bemöta dessa eftersom du röstade tidigt.
 
@xfie menar du teoriinlägget jag skrev efter röstningen? Då var Ju LenaH redan lynchad så varför skulle nämna henne där? Jag fattar inte vilket teoriinlägg du menar 🤔
 
Därför jag hade inte tänkt att rösta på LenaH överhuvudtaget, därför nämnde jag inte henne. Jag fick rösta där för att rädda mig själv. Hennes röst kom ju rätt sent och sen blev hon lynchad så jag förstår liksom inte riktigt vad du syftar på? Jag bad henne tänka om!

Du hade ju presenterat märkliga teorier hela dagen, fanns ju tid att bemöta dessa eftersom du röstade tidigt.

Jag menar att LenaH röstade på dig med i princip samma motivering som jag hade, och jag undrade varför jag blev skum av det men inte hon. :) Men du menar alltså att det inte var min röst på dig som gjorde mig skum utan massa andra teorier?

Vilka teorier var det du tyckte var märkliga?
 
Jag måste gå tillbaka till jobbet nu så hinner inte tänka flera varv runt detta, men skulle det inte kunna vara så att goda lyan sett till att brevbäraren vet tillräckligt mycket för att veta vart paketen ska skickas?
Fast hur skulle goda lyan veta vem som var brevbärare?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 501
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 051
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 824
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp