Bukefalos 28 år!

Jag menar att LenaH röstade på dig med i princip samma motivering som jag hade, och jag undrade varför jag blev skum av det men inte hon. :) Men du menar alltså att det inte var min röst på dig som gjorde mig skum utan massa andra teorier?

Vilka teorier var det du tyckte var märkliga?

Har vi inte redan dragit igenom allt det jag tyckte var konstigt? Alla hypoteser du tyckte jag skulle haft efter dl 1 and so on? Du förklarade ju mer sen så jag släppte ju det

Jag hade inte tid att utveckla något ingående teoriinlägg om Lena eftersom jag var tvungen att rädda mig själv men jo jag tyckte det var skumt, jag skrev ju senare att det verkade som om Lena ville bli utröstad
 
Har vi inte redan dragit igenom allt det jag tyckte var konstigt? Alla hypoteser du tyckte jag skulle haft efter dl 1 and so on?

Jag hade inte tid att utveckla något ingående teoriinlägg om Lena eftersom jag var tvungen att rädda mig själv men jo jag tyckte det var skumt, jag skrev ju senare att det verkade som om Lena ville bli utröstad

Jo, vi drog igenom det igår och då förtydligade jag att jag inte tyckte att du skulle ha hypoteserna utan att de hypoteser jag pratade om var mina. Men strunt samma, vi lämnar det.
 
Jag tänker att de inte behöver ha vetat vem som var brevbärare, men skickat till någon de såg som troligt god. Men så kanske de inte gör? Jag vet inte hur man tänker. :)

Jo så tänker man ju .. goda lyan borde vara säker på nu vem som är ängeln och vem som är röstfifflaren, och nog borde dom vara hyfsat säker på brevbäraren kan jag tycka iallafall.
 
Jag tänker att de inte behöver ha vetat vem som var brevbärare, men skickat till någon de såg som troligt god. Men så kanske de inte gör? Jag vet inte hur man tänker. :)
Jag hade nog inte skickat spioninfo om jag inte var hyfsat säker på att person var god.
 
Jo så tänker man ju .. goda lyan borde vara säker på nu vem som är ängeln och vem som är röstfifflaren, och nog borde dom vara hyfsat säker på brevbäraren kan jag tycka iallafall.
Fast hur? Jag tänker att brevbäraren avslöjas väl inte på samma sätt som ängeln i spionraderna?
 
Jag bara funderar på @Emro nu. Reagerade lite när hon kom från ingenstans och hade två varianter på lyan uppställda och verkade känna sig säker på att fio är ulv? Visst har fio varit lite tyst så här långt och det kan tyda på att hon är ulv, och igår la hon avgörande röst på LenaH som var bybo för att rädda sig själv. Å andra sidan var hon typ lika intetsägande förra leken och la röst på hemlig dl1, och jag trodde verkligen hon var ond men då var hon tvilling, så shows what I know.
Och emro kan inte vara siare, för det var mirtai. Så tänkte jag att hon kanske fått paketet med Sian och siar fio... Men hade verkligen brevbäraren gett ett paket till någon som knappt synts i leken? Särskilt ett så viktigt paket som en sia, för hamnar det i lyan är det ju katastrof.

Om brevis har skickat en sia till emro (som vid det laget inte ens röstat) har hen begått tjänstefel IMHO. En brevbärare är nog försiktigare än så. Jag tror att brevis famlar lite i mörker om vem som kan vara god och har därför inte skickat de kraftfullare paketen ännu.

För övrigt så håller jag med dig om att det är jättekonstigt att @Emro har två lyakonstellationer klara på det viset. Jag hade kunnat fatta lyakandidater - men liksom hela konstellationer?
 
Alltså nähä det trodde jag?
Jag vet inte hur en spionrad i stil med "Brevbäraren skickar en extraröst/beskydd/sia till X" hjälper en att hitta brevbäraren? Kanske om nån person hållet en annan som god och sen skickar ett paket dit, men är det verkligen någon som varit så tydlig med vem dom trott varit god?
 
Om brevis har skickat en sia till emro (som vid det laget inte ens röstat) har hen begått tjänstefel IMHO. En brevbärare är nog försiktigare än så. Jag tror att brevis famlar lite i mörker om vem som kan vara god och har därför inte skickat de kraftfullare paketen ännu.

För övrigt så håller jag med dig om att det är jättekonstigt att @Emro har två lyakonstellationer klara på det viset. Jag hade kunnat fatta lyakandidater - men liksom hela konstellationer?
Det var det jag också tänkte, och utan sia vet jag inte hur hon kan vara så säker?
 
Oklart ;).

Jag har definitivt tänkt på xfie också, men inte format någon vettig teori där. xfie har röstat på två personer med okända roller. Antingen vet xfie om de är ulvar eller inte pga sitter i lyan eller har det röstats helt efter eget huvud och det är mer ett sammanträffande att det inte hamnat på en känd god.
För mig är xfie helt och hållet ett wildcard som jag inte vet var jag ska placera.

Ja det har hon och det har jag också - så varför placerar du mig i en lya med fio och bollen?
 
De jag eventuellt placerat i lyan är mestadels baserat på hur rösterna sett ut och hur de kvarvarande röstat eller inte röstat på varandra. Jag har försökt väga in hur mycket som kan vara taktik av det och hur mycket som sker för att rädda sig själv.

Tyvärr har jag inte hunnit göra en större djupdykning i olika motiveringar och andra kommentarer i tråden.
De enda som verkligen kan veta ond/god sida är ulvarna.

fio sa själv att hon röstade på LenaH för att rädda sig själv. Det säger inget om vilken sida en tillhör utan är något vem som helst skulle göra. Det kan låta som ett alibi också, att hon egentligen inte misstänkte LenaH utan behövde rädda sig själv.
 
Klistrar in mitt tidigare teoriinlägg och fortsätter på det

Emro är fortfarande skummast för mig , kan ju bero på hennes enbart 10 inlägg i tråden hittills . Men hon har gjort 2 hyfsat skumma röstningar men jag är tveksam om en ulv skulle vara så skum alltså 🤔
Har nedan citerat in Emros teorier som kommit under dagen och ärligt talat så skummare kan det knappast bli, får det att se ut som hon siat mig som ulv utan att ha lagt en röst, väldigt skumt men helt ärligt är jag väldigt tveksam till att Emro skulle vara ulv alltså 🤔 Känns för skumt för att vara sant...

Artline kommer härnäst men visst hon har haft tidsbrist men har egentligen inte skrivit så mycket mer efter det... Men jag tycker alltid Artline är skum, förra leken var hon helt hopplöst skum även om hon där var god.. säger inte så mkt om hennes roll i denna leken dock.
Artline har varit väldigt osynlig och jag vet inte om det är för att hon har en god viktig roll eller om hon glider under radarn som ulv. I mitt pussel är det nog då att det lutar åt det sistnämnda då jag har andra personerna på de goda rollerna.

Xfi ja jag vet inte.. hon har hängt upp sig på mig.. tror det är en nybörjargrej.. minns att jag hängde upp mig på @Idahoe nått enormt i min första lek där jag var tvilling med @LenaH och röstade på henne i varje Lynch... Det roligaste var att det var en lek med förhäxning och jag blev förhäxad till att rösta på idahoe 😂😂 visserligen tror jag faktiskt Idahoe var ulv 😁
Har släppt xfie sen igår då hon känns väldigt genuin i sitt sätt att gräva

Madaga.... 😁 litso får jag inget grepp om alls , får gå igenom hennes inlägg lite mer nogrannare.
MADA har börjat teoria lite om brevbäran och vad som kan ha kommit fram , är osäker på om det är en ulv som fiskar eller en god som försöker få fram sin roll lite tydligare

Cirkus verkar vara vettig men det är hon alltid vare sig hon är ond eller god så hon är neutral än så länge.
Jag får inga direkta vibbar av cirkus och tror jag har placerat in henne i mitt pussel så ja neutral fast åt det godare hållet

Bollen har oxå vettiga funderingar .. tillsammans med cirkus är dom två nog längst ner på min lista än så länge.
Detta kvarstår så ja tillsammans med så blir det nog Artline i lyan och resten goda om Emro som en för skum för att vara sant och kanske Mada ... 🤔


fio, Madalitso, Artline och bollen__ har vid någon av omröstningarna röstat på någon som vi nu vet är god.

cirkus och xfie har röstat på de vars roller är helt okända än så länge.

Ingen har röstat på samma i båda omgångarna och det har för övrigt varit blandat.


Av de kvarvarande var det två som röstade på Madalisto, nämligen cirkus och Artline. Antingen är de ulvar som samarbetar eller goda som verkligen tror på Madalisto som ulv.

Bortsett från mig själv finns det alltså tre ulvar och tre goda kvar i leken om jag inte räknat helt knasigt.

Jag är medveten om att jag la en första röst på LenaH, därefter kom det röster både från fio och bollen__. fio röstade dock på bollen__ vid första tillfället och det känns som en onödig grej att göra om båda är ulvar även om det kanske är bluff.

Utifrån hur jag ser på rösterna och hur jag utifrån dem drar högst oventenskapliga samband lutar jag åt att ulvlyan består av fio, Madalitso och Artline. Eventuellt uppsättningen fio, cirkus och bollen__.
 
fio sa själv att hon röstade på LenaH för att rädda sig själv. Det säger inget om vilken sida en tillhör utan är något vem som helst skulle göra. Det kan låta som ett alibi också, att hon egentligen inte misstänkte LenaH utan behövde rädda sig själv

Hur menar du alibi :confused:
Jag misstänkte ju inte Lena, det skrev jag ju?
 
Bollen har oxå vettiga funderingar .. tillsammans med cirkus är dom två nog längst ner på min lista än så länge.
Detta kvarstår så ja tillsammans med så blir det nog Artline i lyan och resten goda om Emro som en för skum för att vara sant och kanske Mada ... 🤔

Blev lite konstig text där... Skulle stå Detta kvarstår tillsammans med xfie så då blir det nog Artline osv....
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 897
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 563
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 294
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp