Eller. För en som är sjukt ringrostig. Vad är natt-DL respektive annan DL?
lynchen dvs där man lägger en röst i leken med motivation är dagDL
NattDL är då ulvarna ska lägga in om vilken de vill käka, ängeln skickar vem den vill skydda, siaren skickar vem den vill sia osv (dvs val som görs via pm till LL och inte syns öppet i leken)
I denna leken har vi två goda roller- brevbäraren och röstfifflaren som skall via pm till LL innan dagDL tiden är slut( dvs lynchtiden) ha inkommit med sina val i pm till LL vad de valt
 
Jag har läst igenom rollbeskrivningarna och tror jag förstår på ett ungefär. Med lärlingsrollerna istället för den vanliga ängeln och siaren tror också jag på en lya bestående av tre ulvar.

Ok, några frågor från en newbie: är natt 1 denna natt som kommer, dvs. siarlärlingen kan sia redan nu i natt? Och brevbärarens beskydd, fungerar det likadant som ängelns/ängellärlingens (himla jobbigt ord :mad:) beskydd, dvs. att det kan stoppa ett käk eller kan det även stoppa någon från att bli lynchad?
 
Jag har läst igenom rollbeskrivningarna och tror jag förstår på ett ungefär. Med lärlingsrollerna istället för den vanliga ängeln och siaren tror också jag på en lya bestående av tre ulvar.

Ok, några frågor från en newbie: är natt 1 denna natt som kommer, dvs. siarlärlingen kan sia redan nu i natt? Och brevbärarens beskydd, fungerar det likadant som ängelns/ängellärlingens (himla jobbigt ord :mad:) beskydd, dvs. att det kan stoppa ett käk eller kan det även stoppa någon från att bli lynchad?

Leken börjar alltid med en DagDL - så inatt händer ingenting.
 
Blir lite stressigt med DL för mig, jobbar till 21:30 på kvällarna, men får göra det bästa av det :)

Jag kan senare men tror några helst inte vill ha senare, när funkar för dig?

Eller. För en som är sjukt ringrostig. Vad är natt-DL respektive annan DL?

Dagdl = rösta ut någon.
Nattdl = käk, sia, skydd.

(eh, såg inte att det redan kommit svar på det)

@Niyama jag tolkar det som att ängellärlingen får skydda när den vill. dvs inte varannan natt tex utan just tre gånger när den vill under leken?
Ja precis.
 
Och brevbärarens beskydd, fungerar det likadant som ängelns/ängellärlingens (himla jobbigt ord :mad:) beskydd, dvs. att det kan stoppa ett käk eller kan det även stoppa någon från att bli lynchad?
kan bara stoppa någon från att käkas inte att lynchas :) så fungerar som ängel/ ängellärlingens skydd
 
Jag kan senare men tror några helst inte vill ha senare, när funkar för dig?


Alltså, det får funka så. Brukar vara hemma rätt sent så jag får reda ut det jag kan under förmiddagarna och läsa ikapp på mobilen på rasterna. Det löser sig :).
Resten ska inte behöva vänta till mitt i natten för att mitt arbetsschema är udda.
 
Det var mycket att hålla reda på med rollerna denna leken, men tror jag hängt med på allt. Kan bli spännande att skulla tolka röstlistor med röstfifflare och brevbäraren...
 
Noterar att det är lite annorlunda roller den här leken mot vad det "brukar vara". Siarlärling och ängellärling i kombination med att det inte finns någon spion begränsar informationen som kan cirkulera i leken.
 
Noterar att det är lite annorlunda roller den här leken mot vad det "brukar vara". Siarlärling och ängellärling i kombination med att det inte finns någon spion begränsar informationen som kan cirkulera i leken.

Fast så fort det finns en god lya så kommer det också lite information. Det som är bra i denna lek är att den infon har möjlighet att komma lite snabbare än i senaste lek då infon levererades vid nästkommande DagDL
 
Fast så fort det finns en god lya så kommer det också lite information. Det som är bra i denna lek är att den infon har möjlighet att komma lite snabbare än i senaste lek då infon levererades vid nästkommande DagDL

Ja, det var väldigt frustrerande i förra leken att inte kunna leverera infon direkt när man fick den :)
 
Jag har en till fråga om brevbäraren och jag vet inte om det är bäst att skriva det i PM till LL eller här i tråden. Bear with me. :p Om brevbäraren skickar ett brev till en dag-dl, när kommer det fram till mottagaren och när kan det användas? Är det exempelvis ett beskydd så antar jag att det skulle kunna vara intressant att använda det redan till nästkommande natt-dl. Är det möjligt eller blir det någon förskjutning där?
 
Det går att göra kursiv genom [ i ] och ett i däremellan det kursiva avslutas med [/ i]

Mellanslagen ska alltså bort. Det blir understruket om man sätter ett U istället för I.

jag ska testa färger också -

För att få rött så skriver man color=red innanför hakarna och sen avslutar man med /color i sluthakarna..

Slut på dagens HTML lektion

Hur gör man hakarna?? Men alltså det finns ju knapp för att ändra textfärg iaf på min dator..? Den lilla droppen mellan bild och fetstilsikonerna?
 
Jag har en till fråga om brevbäraren och jag vet inte om det är bäst att skriva det i PM till LL eller här i tråden. Bear with me. :p Om brevbäraren skickar ett brev till en dag-dl, när kommer det fram till mottagaren och när kan det användas? Är det exempelvis ett beskydd så antar jag att det skulle kunna vara intressant att använda det redan till nästkommande natt-dl. Är det möjligt eller blir det någon förskjutning där?

Det beror på vilket paket som skickas och när den har dl.

Tex en sia, där skickas den innan dag-dl är. Sian kommer fram direkt efter dag-dl. Sian har natt-dl och kan alltså användas nästa gång en sådan är.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 410
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 000
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 011
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp