Det beror på vilket paket som skickas och när den har dl.

Tex en sia, där skickas den innan dag-dl är. Sian kommer fram direkt efter dag-dl. Sian har natt-dl och kan alltså användas nästa gång en sådan är.

Ok, så bara för att förtydliga: i denna lek när brevbäraren har sia, extra röst och beskydd så kan både sian och beskyddet användas redan nästa natt-dl? Så brevbärarens mottagare skulle (ytterst hypotetiskt!) kunna använda paketen redan natt-dl imorgon fm? Medan extrarösten används som tidigast till nästkommande dag-dl?
 
Ok, så bara för att förtydliga: i denna lek när brevbäraren har sia, extra röst och beskydd så kan både sian och beskyddet användas redan nästa natt-dl? Så brevbärarens mottagare skulle (ytterst hypotetiskt!) kunna använda paketen redan natt-dl imorgon fm? Medan extrarösten används som tidigast till nästkommande dag-dl?

Precis. Med tillägget att brevbäraren bara brukar kunna dela ut ett paket om dagen.

Och att dela ut en sia eller ett beskydd såhär tidigt är väldigt riskabelt eftersom brevis inte har en aning om vem som är ond eller god. Farliga saker kan hända om ett beskydd hamnar i lyan, det har jag och @cirkus god erfarenhet av :D
 
Precis. Med tillägget att brevbäraren bara brukar kunna dela ut ett paket om dagen.

Och att dela ut en sia eller ett beskydd såhär tidigt är väldigt riskabelt eftersom brevis inte har en aning om vem som är ond eller god. Farliga saker kan hända om ett beskydd hamnar i lyan, det har jag och @cirkus god erfarenhet av :D

Perfekt! Jag tror jag förstår saker! :idea:

Haha, jag tänkte också på att det var lite risky att göra så, därav mitt "hypotetiskt". :D
 
Precis. Med tillägget att brevbäraren bara brukar kunna dela ut ett paket om dagen.

Och att dela ut en sia eller ett beskydd såhär tidigt är väldigt riskabelt eftersom brevis inte har en aning om vem som är ond eller god. Farliga saker kan hända om ett beskydd hamnar i lyan, det har jag och @cirkus god erfarenhet av :D
Jag blev mycket förvånad (och lite smickrad) förrförra leken, då jag fick ett paket med beskydd första dl :D

@Niyama ingen obligatorisk fråga?
 
Jag har fått migrän, så kommer inte orka skriva så mycket i eftermiddag, hoppas kunna skriva mer ikväll (och att det kommit nått mer än hittat hit meddelande att skriva om då).
 
För att försöka lägga in något som har med leken att göra så noterar jag att samtliga hittat leken så här långt
Jag själv och xfie har funderat över antalet ulvar i leken , och Mirtai har kommenterat att det är en annorlunda rollista (som jag faktiskt tycker är något svagare än det brukar för goda- så står nog kvar där jag igår landade efter att ha grunnat på antalet deltagare och rollerna att det troligaste är att det är avrundat neråt till 3 onda och inte uppåt med 4 goda ( då vi är 11 st så blir 1/3 ≈ 3.67) )
Cirkus tycker det är positivt att goda lyan finns och att spionraderna kan nå ut i leken fortare än i de två senaste lekarna Cirkus är även behjälplig med en HTML-kurs ang kursiv och färgad text

Jag noterar att @xfie verkar ha koll på rollistan och rollernas funktion vilket inte är dåligt av en nybörjare :p
Men du kanske har läst rätt många lekar innan du hoppade på denna?:)

Madalitso tycker det var mycket att hålla koll med rollerna i denna leken. :idea: Hm Kanske för att onda tänker så funderar jag? Röstfifflare och brevbärare är ju goda roller - och visst finns det saker även för goda att tänka på men det ÄR lite ondvarning att fundera över goda specialare :cautious:

Annars är det egentligen mest frustration över att Gunnar tog bort både kursiv stil och färger i lekstarten bla från LL själv NIYAMA ( Ja hon får vara rödfärgad för det vet ju alla att LLs alltid är onda :D) så fokus hamnade där, samt på frågorna från dels återvändaren Emro och nybörjaren xfie
Även Artline , bollen__ och LenaH engagerade sig i avsaknaden av möjligheten att färga/kursivera stilen i inläggen samt att även Lenis hoppade in i leken med frågor om hur man färgar orden


fio funderar över att det är svårt att skriva första två dagarna och undrar vad sjutton vi ska skriva om egentligen - jag qitis hjälper till med att dra upp fotbollsVM
(Sverige VANN btw med 1-0 :bump:- men inte en av de större insatserna jag sett av ett svenskt landslag :crazy:)

SÅ nu har jag skrivit något om alla-inklusive mig själv :angel: så nu kanske leken kan ta lite fart:)
 
Jag kan väl skriva lite teorier så ni har något att såga. :p Jag ska dessutom snart till stallet och sedan ut och träna hundarna så jag måste ju skriva ner någonting om det blir tight om tid sen. Jag har skrivit ned allt lite pö om pö på rasterna på jobbet idag, så det kan hända att jag missat någonting.

Mirtai kommer med en fundering kring de goda specialrollerna och konstaterar att det inte kommer finnas så mycket information i leken. Det känns som en ganska neutral fundering, vet inte vad jag kan säga om den. Hen har även hjälpt mig reda ut saker och ting, vilket är väldigt snällt och antagligen inte säger någonting om något. Kanske att hen har tillräckligt med tid för att sitta och hjälpa mig istället för att smida onda planer i lyan? Eller bara genomgod och hjälpsam?

Madalitso tycker det är mycket att hålla reda på i leken och ser fram emot att tolka röstlistorna. Jag som total noob tyckte däremot att det inte var speciellt mycket att hålla reda på, så det känns som ett småskumt uttalande från någon som spelat ett bra tag. Kanske en ulv som slarvläst rollistan? Men jag vill heller inte rösta på någon som inte är här och kan försvara sig. Krya på dig! Migrän är hemskt.

qitis poängterar att det borde vara tre ulvar, med tanke på att de goda specialrollerna är mindre starka än de brukar. Jag hade samma tanke innan jag såg att hon skrev det, därför köper jag det, men samtidigt känns det som att det skulle kunna vara ett sätt för en ulv att smyga under radarn, genom att gömma sig bland de goda... och eftersom jag sedan håller med henne där så inser jag att jag med min fundering skjuter mig lite i foten.

Lenis, Artline och bollen__ har engagerat sig i OT-diskussion ang. färgläggning och kursivitet. cirkus är hjälpsam och ger en lektion i hur man färglägger manuellt. Hen kommer också med en poäng (som svar till Mirtai) att det blir lite mer info i leken så fort åskådarlyan kommer till eftersom spionraden levereras snabbare än sist. LenaH har gjort ett par inlägg i tråden men ingenting som jag kan bygga någonting på. Hon ger tummen upp till när åskådarlyans spionrad kommer fram men jag vet inte vad jag ska göra med det. fio påpekar att det är svårt att skriva om någonting och om att Sverige är kassa i fotboll.

Emro diskuterar deadlinetider på grund av sina udda jobbtider. Det känns möjligtvis lite ulvigt att jobba på nätterna, men det är ingenting jag bygger vidare på.
 
Men du kanske har läst rätt många lekar innan du hoppade på denna?:)

Massvis. :o När jag var utbränd och deprimerad var det terapi för mig. Inte för att jag någonsin listade ut någonting eftersom min hjärna inte funkade men jag har ju ish-koll på de flesta roller i alla fall. :)
 
Jag kan väl skriva lite teorier så ni har något att såga. :p Jag ska dessutom snart till stallet och sedan ut och träna hundarna så jag måste ju skriva ner någonting om det blir tight om tid sen. Jag har skrivit ned allt lite pö om pö på rasterna på jobbet idag, så det kan hända att jag missat någonting.

Mirtai kommer med en fundering kring de goda specialrollerna och konstaterar att det inte kommer finnas så mycket information i leken. Det känns som en ganska neutral fundering, vet inte vad jag kan säga om den. Hen har även hjälpt mig reda ut saker och ting, vilket är väldigt snällt och antagligen inte säger någonting om något. Kanske att hen har tillräckligt med tid för att sitta och hjälpa mig istället för att smida onda planer i lyan? Eller bara genomgod och hjälpsam?

Madalitso tycker det är mycket att hålla reda på i leken och ser fram emot att tolka röstlistorna. Jag som total noob tyckte däremot att det inte var speciellt mycket att hålla reda på, så det känns som ett småskumt uttalande från någon som spelat ett bra tag. Kanske en ulv som slarvläst rollistan? Men jag vill heller inte rösta på någon som inte är här och kan försvara sig. Krya på dig! Migrän är hemskt.

qitis poängterar att det borde vara tre ulvar, med tanke på att de goda specialrollerna är mindre starka än de brukar. Jag hade samma tanke innan jag såg att hon skrev det, därför köper jag det, men samtidigt känns det som att det skulle kunna vara ett sätt för en ulv att smyga under radarn, genom att gömma sig bland de goda... och eftersom jag sedan håller med henne där så inser jag att jag med min fundering skjuter mig lite i foten.

Lenis, Artline och bollen__ har engagerat sig i OT-diskussion ang. färgläggning och kursivitet. cirkus är hjälpsam och ger en lektion i hur man färglägger manuellt. Hen kommer också med en poäng (som svar till Mirtai) att det blir lite mer info i leken så fort åskådarlyan kommer till eftersom spionraden levereras snabbare än sist. LenaH har gjort ett par inlägg i tråden men ingenting som jag kan bygga någonting på. Hon ger tummen upp till när åskådarlyans spionrad kommer fram men jag vet inte vad jag ska göra med det. fio påpekar att det är svårt att skriva om någonting och om att Sverige är kassa i fotboll.

Emro diskuterar deadlinetider på grund av sina udda jobbtider. Det känns möjligtvis lite ulvigt att jobba på nätterna, men det är ingenting jag bygger vidare på.
Det är bra att du engagerar dig och skriver! Kul att se en nybörjares tankar:) Du kan nog få lite reaktioner på det du skrev :D och det här till spelet att få dem så bara att köra på!! Sedan är det rent av komiskt hur lika vi noterat saker och ting - men å andra sidan är det inte så mycket som skrivits hittills :cool:

( vill direkt avvisa alla eventuella tankar på att jag skulle köra med dubbla nick i denna leken :rofl::p)
 
Massvis. :o När jag var utbränd och deprimerad var det terapi för mig. Inte för att jag någonsin listade ut någonting eftersom min hjärna inte funkade men jag har ju ish-koll på de flesta roller i alla fall. :)
ulvlekar är jättebra terapi när man behöver den:heart
been ther - done that!
jag läste ulvlekar intensivt i två år innan jag vågade delta första gången
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 009
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 921
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp