Mirtai kommer med en fundering kring de goda specialrollerna och konstaterar att det inte kommer finnas så mycket information i leken. Det känns som en ganska neutral fundering, vet inte vad jag kan säga om den. Hen har även hjälpt mig reda ut saker och ting, vilket är väldigt snällt och antagligen inte säger någonting om något. Kanske att hen har tillräckligt med tid för att sitta och hjälpa mig istället för att smida onda planer i lyan? Eller bara genomgod och hjälpsam?

Jag är alltid genomgod, eller vad säger du @qitis
:angel:
 
Hm tänkte mig att få fart på leken idag jag :idea:

Får se om en förstaröst kan tänkas göra det ;)

qitis röstar på LenaH för att hon vill peka allt fokus på @Gunnar som i all sin allsmäktige fader på Bukefalos fick för sig att ta bort både kursiverad stil OCH Färger- istället för att delge tankar om leken :p
Liksom du skall icke häda:down: och inga andra gudar ha än bukeguden det torde tyda på ondhet (kanske :D)
 
Madalitso tycker det är mycket att hålla reda på i leken och ser fram emot att tolka röstlistorna. Jag som total noob tyckte däremot att det inte var speciellt mycket att hålla reda på, så det känns som ett småskumt uttalande från någon som spelat ett bra tag. Kanske en ulv som slarvläst rollistan? Men jag vill heller inte rösta på någon som inte är här och kan försvara sig. Krya på dig! Migrän är hemskt.
Jag tänkte mest på vilka diskussioner det blev kring röstlistan förra leken när det fanns en dold röst och nu finns det möjlighet för 2 extraröster till samma röstning. Sen tycker jag det blir mer att hålla koll på när man inte har vanliga siaren och ängeln.

Huvudet är lite bättre nu, så länge jag ligger still, men behövs inte mycket för att det ska bli värre igen. Så jag kommer inte vara så aktiv ikväll, för titta på skärmen är lite jobbigt. Men kommer förhoppningsvis in då och då.

Vill lägga en säkerhetsröst nu.
Madalitso röstar på qitis för hon är alltid skum, och verkar väldigt säker på mängden ulvar. En i lyan som vet säkert?
 
Jag tänkte mest på vilka diskussioner det blev kring röstlistan förra leken när det fanns en dold röst och nu finns det möjlighet för 2 extraröster till samma röstning. Sen tycker jag det blir mer att hålla koll på när man inte har vanliga siaren och ängeln.

Huvudet är lite bättre nu, så länge jag ligger still, men behövs inte mycket för att det ska bli värre igen. Så jag kommer inte vara så aktiv ikväll, för titta på skärmen är lite jobbigt. Men kommer förhoppningsvis in då och då.

Vill lägga en säkerhetsröst nu.
Madalitso röstar på qitis för hon är alltid skum, och verkar väldigt säker på mängden ulvar. En i lyan som vet säkert?
Det är helt ok att rösta på mig för att jag alltid är skum - men å andra sidan jag har i denna leken resonerat klart och tydligt för varför jag tror att det är avrundat neråt och inte uppåt (3 eller 4 ulvar) Inte så att jag är säker.men definitivt troligt - tycker jag fortfarande .
Och det är ju intressant att du svarar(citerar) xfie- som är ny-och har de facto samma tankar som mig - men väljer att rösta på mig?
Jag kan ju förstå det också iofs - benefit of the doubts för nya ;)
Du rasslade väldigt upp på min skumlista - men förstår om du har migrän:heart att det inte är lätt att engagera sig och tänka
 
Det är helt ok att rösta på mig för att jag alltid är skum - men å andra sidan jag har i denna leken resonerat klart och tydligt för varför jag tror att det är avrundat neråt och inte uppåt (3 eller 4 ulvar) Inte så att jag är säker.men definitivt troligt - tycker jag fortfarande .
Och det är ju intressant att du svarar(citerar) xfie- som är ny-och har de facto samma tankar som mig - men väljer att rösta på mig?
Jag kan ju förstå det också iofs - benefit of the doubts för nya ;)
Du rasslade väldigt upp på min skumlista - men förstår om du har migrän:heart att det inte är lätt att engagera sig och tänka
Ska erkänna att jag inte ens sett att xfie skrivit något om antalet onda :o
Dock kvarstår att du alltid är skum ;)
(sagt med kärlek, tro inget annat :):heart )
 
Ska erkänna att jag inte ens sett att xfie skrivit något om antalet onda :o
Dock kvarstår att du alltid är skum ;)
(sagt med kärlek, tro inget annat :):heart )
hjälpsam som jag är så citerar jag :)
Jag har läst igenom rollbeskrivningarna och tror jag förstår på ett ungefär. Med lärlingsrollerna istället för den vanliga ängeln och siaren tror också jag på en lya bestående av tre ulvar.

Ok, några frågor från en newbie: är natt 1 denna natt som kommer, dvs. siarlärlingen kan sia redan nu i natt? Och brevbärarens beskydd, fungerar det likadant som ängelns/ängellärlingens (himla jobbigt ord :mad:) beskydd, dvs. att det kan stoppa ett käk eller kan det även stoppa någon från att bli lynchad?

det är helt ok att jag är skum- det är liksom @Mirtai som lärde mig skumskolan för en herrans massa år sedan :angel:
:)
 
Hm tänkte mig att få fart på leken idag jag :idea:

Får se om en förstaröst kan tänkas göra det ;)

qitis röstar på LenaH för att hon vill peka allt fokus på @Gunnar som i all sin allsmäktige fader på Bukefalos fick för sig att ta bort både kursiverad stil OCH Färger- istället för att delge tankar om leken :p
Liksom du skall icke häda:down: och inga andra gudar ha än bukeguden det torde tyda på ondhet (kanske :D)

Jag är ledsen, men den här rösten känns jättemärklig?
 
Jag tänkte mest på vilka diskussioner det blev kring röstlistan förra leken när det fanns en dold röst och nu finns det möjlighet för 2 extraröster till samma röstning. Sen tycker jag det blir mer att hålla koll på när man inte har vanliga siaren och ängeln.

Huvudet är lite bättre nu, så länge jag ligger still, men behövs inte mycket för att det ska bli värre igen. Så jag kommer inte vara så aktiv ikväll, för titta på skärmen är lite jobbigt. Men kommer förhoppningsvis in då och då.

Vill lägga en säkerhetsröst nu.
Madalitso röstar på qitis för hon är alltid skum, och verkar väldigt säker på mängden ulvar. En i lyan som vet säkert?
Fast om jag känner Niyama rätt så skulle jag bli extremt förvånad om det vore fyra ulvar. Med en annan LL kanske (men då med starkare god sida) men inte med Niyama. Så jag tycker inte det är konstigt att tro att det är tre ulvar.
 
Jag har stött på lite hinder i mina kvällsplaner och kommer antagligen bli lite försenad ikväll. Jag måste därför lägga en säkerhetsröst nu så får vi se hur det ser ut när jag kommer tillbaka lite senare. Förlåt om det bara är migränen som ställer till det nu :crazy: men

xfie röstar på Madalitso då det inte finns mycket att gå på just nu, så då går jag på mitt tidigare spår om att Madalitso tyckte det kändes rörigt, och även att hon inte heller hade sett mitt inlägg om antal ulvar tidigare. Det kan vara en ulv som är fullt upptagen i lyan...
 
Varför med en OT teori och inte en rikigt som du hade mot Madalitso?

Just för att sparka igång leken? :)
jag ville se reaktioner och det fick jag ju :)
Kan absolut ändra röst till madalitso om det är så- å andra sidan tycker jag det är intressant att xfie röstar på madalitso efter att jag också trycker på med misstankar ditåt - och efter madalitso röstat på mig:idea:
Tål ju också att funderas på :)
 
@Niyama ingen obligatorisk fråga?
Nä, alltså när det inte ens finns en ond utanför lyan känns det lite meningslöst med en fråga som bara ger massa ot-svar och det är meningslöst för alla att ens leta efter nån vink i svaren. Jag tvivlar ju på att varken ulvar eller goda specialroller vill vinka om det :p.
 
Just för att sparka igång leken? :)
jag ville se reaktioner och det fick jag ju :)
Kan absolut ändra röst till madalitso om det är så- å andra sidan tycker jag det är intressant att xfie röstar på madalitso efter att jag också trycker på med misstankar ditåt - och efter madalitso röstat på mig:idea:
Tål ju också att funderas på :)

Jag hade bara teorier om dig och om Madalitso och när det kom in en röst på dig ville jag inte lägga andrarösten. Jag ville egentligen inte lägga någon röst på madalitso heller (pga migränen, känns oschysst) och trillar det in massa skumma röster där är jag inte främmande för att byta. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 325
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 907
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 839
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 657
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp