Idahoe

Trådstartare
Välkomna till ulvlek!

LL: Idahoe

Deltagare:
1. glömmerallt
2. Artline
3. fio
4. Qitis
5. cirkus
6. Niyama
7. Pegasus63
8. hemlig
9. LenaH
10. xfie
11. Mirtai
12. Blacksmithfarm

Goda roller:
Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. NattDL
Siare – Får varje natt veta en deltagares roll. NattDL.
Häxa - Ska varje natt förhäxa en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta! Får ej förhäxa samma deltagare två nätter i rad. NattDL
Välsignad – Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen.
Bybor - övriga goda deltagare.

Goda lyan – här hamnar goda deltagare när de dör. Goda lyan får spioninfo som de får ge en rad vidare av till en deltagare de väljer. Får inte ge till samma deltagare två dagar i rad. DagDL. Raden skickas ut så fort mottagare valts, men valet ska vara gjort senast tills DagDL, annars missas chansen.

Onda roller:
Ensamvargen - vet inte vilka varulvarna är (och de vet inte vem ensamvargen är). Äter en deltagare var 3:e natt med start natt 2. NattDL.
Ulvar - känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Får varje natt försöka käka. NattDL

Vinstvillkor: Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla onda är döda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare.

Regler!
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det) och ni får inte hinta om er egen roll. Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Idahoe röstar på Paddington". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknas den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget).
Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Har man missat en röst så vill LL att ni lägger en efterröst inklusive motivering så fort ni kan (så övriga deltagare har mer att gå på)

*För att underlätta för LL ska röstlistan hållas uppdaterad.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och annan färg. Ni får inte kommentera (eller kommunicera via reaktionsknapparna) på något sätt som påverkar leken.
Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

DagDL1 imorgon 21.30
NattDL1 onsdag 08.00


Obligatorisk fråga:

Nu har våren börjat komma, åtminstone i södra delen av landet.
Vilken är din favoritårstid och varför?

Nu bör alla ha fått roll, PMa mig annars :)
 


Obligatorisk fråga:
Nu har våren börjat komma, åtminstone i södra delen av landet.
Vilken är din favoritårstid och varför?

Det finns fördelar och nackdelar med alla årstider men det är svårt att hitta några nackdelar med våren.

Så jag väljer våren. Känslan att äntligen kunna gå ut utan jacka är fantastisk. Den är inte onödigt varm som sommaren kan vara och på våren finns det inte så många insekter.

Det går även att bada utomhus men det är dock kallt.
 
Även jag är här och fått min roll.

Tycker nog våren är den roligaste årstiden, då man kan se spåren efter gamla vägbankar runt om i skogen och även torp och hagar/åkrar då grönskan växer på ett speciellt och "avslöjande" sätt kring dessa om inte marken blivit förstörd med denna förbenade "jordförbättring" som skogsrådgivarna kommit på som förstör alla spår efter det som varit.
 
Jag tycker alla årstider har sin charm gillar fördringarna och färgskiftningarna på våren och hösten mycket så dom är favoriterna.
 
Funderat lite på årstiderna och en riktigt härlig vinterdag, minusgrader och sol och snö är ju ljuvligt. Å andra sidan, den första värmande vårsolen är härlig. Och innan insekterna vaknat och stör - så får nog gå på våren.
 
Nu har jag hittat hit också. :)

En sak som jag älskar med att bo i Sverige är de tydliga årstidsskiftningarna och jag tycker verkligen alla årstider har sin charm. Men kanske är våren ändå härligast, när man får börja leta vårtecken och solen börjar värma igen och man känner hur energin återvänder.
 
Har hittat leken och fått min roll
Gillar också våren då ljuset kommer tillbaka efter en lång och mörk vinter
Gräset gror och föl kommer snart 🤠
 
Jag tycker det finns fördelar med alla årstider, men våren vinner nog ändå. Så underbart med takdropp, dagsmeja och känslan när solen äntligen börjar värma igen! För att inte tala om ljuset!
 
Jag har hittat hit och fått min roll.
Jag älskar våren jag också, då ljuset återkommer, allt kommer till liv och det blir lättare att leva helt enkelt.
 
Är så illa tvungen att rösta redan nu då jag har 370 km + tullen att tillbakalägga innan 2200 ikväll.

Absolut inte mycket att gå på med enbart "hittat hit" inlägg förutom Mirtais fråga om ensamvargen.

Det mest skumma i nuläget är Hemlig som inte tycker om insekter, insekter tycker ju om lita lurviga pälsar att gömma sig och lägga sina ägg i så

Pegasus63 röstar på hemlig

då hon kan vara lurvig ulv med skräck för insekter i pälsen
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 010
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 923
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp