MikaTela kommer med mycket tankar och funderingar. Känner misstänksamhet mot mig pga min andra röst på Artline.
Kan likväl vara god som ond.
 
Känns mer som man vill utsäga sig vara sia, frågan är om man är det?
Annars skulle ju alla goda skriva samma sak, för alla goda roller är viktiga roller även byborna!
I denna lek känns ängeln och siaren definitivt viktigast. Sen kan det väl finnas anledning att låtsas ha viktig roll fast en inte har det, för att lura ulvarna. Alltså att även goda kan ha anledning att luras. Känns som en @qitis grej.
 
Jag känner mig lite misstänksam mot @hemlig som går hårt på breaktown pga andraröst samtidigt som hon själv lade en andraröst. Jag förstår hennes tankesätt men jag tycker hon skriver lite väl "säkert" om breaktown. Å andra sidan är det ju inte mycket som hänt ännu så då är det ju halmstrån här och var man får greppa.
 
Jag tänker så här efter snabbt ha läst ikapp mig på det som skrivits senaste timmarna.
Tänker att @hemlig som är så bestämd kan ha på fötterna angående breaktown då hon misstänkte breaktown redan igår kväll
Det kommer visa sig om hon luras tycker jag så lika bra att syna det nu i så fall och inte senare i leken.

har hemlig rätt och breaktown är möjlig psykopat så som jag läser det hela så är det faktiskt till godas fördel att ha ut den tidigt istället för i slutet då det kan vara direkt avgörande.
anser jag
Den kan förvisso dra med sig en god roll med skills redan nu. LL lottar ju. Men just nu finns det iaf många goda kvar som kan dividera och fundera ihop.

Angående paket så kan ju ceta ha hunnit skicka ett. Men i så fall var det ingen spionino. För det fanns bara sia , beskydd och extraröst att skicka.
 
En den verkar bli misstänksamma om de får röster på sig och @qitis hade ju en minst sagt svag motivering på mig igår men vem hade inte det? :laugh: Känner mig inte extra misstänksam mot henne bara för det men klart jag kommer hålla ett öga på henne, precis som på alla andra!
 
Jag är fortfarande rädd att det finns en ulv som vill bli misstänkt - och därmed lägger upp en annan spelare till lottning. Ev två goda mot varandra, en en god mot en ulv.
Men hellre ut med den ulven än ingen ulv.

hemlig röstar på breaktown

Men det där är ju i så fall lika mycket en rimlig anledning för att du är psykopaten? Du lägger en andraröst med motiveringen hämdröst och att det är meningslöst att lägga ytterligare en förstaröst på någon.

Samtidigt tror du att jag är psykopaten för att jag inte la ytterligare en förstaröst på någon, alternativt att jag inte röstade på Artline med motiveringen att hon röstade på dig och du inte vill lägga en ny förstaröst (eller vad jag nu borde ha motiverat med). Och att eftersom jag inte la ytterligare en förstaröst eller röstade med dig så är det ett tecken på att jag vill åka ut? ;)

Sen för att förtydliga så är det inte så att jag direkt har några misstankar om att hemlig är just psykopaten, utan som argumentation att motiven mot mig är orimliga
 
Tycker att BSF tänker vettigt, som tex att goda Ceta röstade på Artline blev käk. Vet dock inte om det gör BSF god, hon kan luras bra.

Värt att notera att varken Emtherlia eller Artline ändrar röst och räddar sig själv igår.

Ceta var kanske och sniffade på en ulv?
Lyan åt dom som sniffade på ulvar.

Ska jag stämma in din teori mot mina misstänkta skulle det innebära att lyan velade mellan:
Ceta, lobelia och dig?

Lägger jag då till att jag har dig som misstänkt så skulle minska ner det till Ceta och Lobelia?
Ceta vet vi var god, är lobelia det också då tros?
 
Qitis röstar på breaktown

Med stöd i gårdagens röstning att hon la en andra röst på LenaH (som var bevisligen god ) och inte på Artline som hade två röster redan.
Artline vet vi inte status på än dock.
men är artline god så blev det två goda uppe till avgörande (detta utan beaktande av LenaH s andra röst på Emtherlia )
Misstänker i så fall (om artline är god ) att lyan tänkte att LenaH kommer vilja lägga sin röst där för att rädda sig.
 
Jag tänker så här efter snabbt ha läst ikapp mig på det som skrivits senaste timmarna.
Tänker att @hemlig som är så bestämd kan ha på fötterna angående breaktown då hon misstänkte breaktown redan igår kväll
Det kommer visa sig om hon luras tycker jag så lika bra att syna det nu i så fall och inte senare i leken.

har hemlig rätt och breaktown är möjlig psykopat så som jag läser det hela så är det faktiskt till godas fördel att ha ut den tidigt istället för i slutet då det kan vara direkt avgörande.
anser jag
Den kan förvisso dra med sig en god roll med skills redan nu. LL lottar ju. Men just nu finns det iaf många goda kvar som kan dividera och fundera ihop.

Angående paket så kan ju ceta ha hunnit skicka ett. Men i så fall var det ingen spionino. För det fanns bara sia , beskydd och extraröst att skicka.
Är det så troligt att brevbäraren skickar paket så tidigt i leken? Inget av dom vill man ju riskera ge till en ulv.
 
Är det så troligt att brevbäraren skickar paket så tidigt i leken? Inget av dom vill man ju riskera ge till en ulv.
Det känns risky iom paketen tar slut sedan. Tycker jag. Beror ju på vem som har rollen också. Om den känner att den vill kunna dela ut iaf ett paket eller hellre avstå för risken att det kommer till fel sida ? Bara ceta kan svara på det (förutom ll och ev mottagare då ) men det kommer ju fram efter leken
 
Tänkte så med. LenaH är slipad, hon borde verkligen ha skickat ut en rad.
Det vore konstigt om hon inte gjort det tycker jag. Men man ska aldrig säga aldrig beror ju på om de som sitter i goda lyan är inne och har tid osv. Nu är det ju inte bara LenaH som är i goda lyan (tyvärr) , även ceta sitter ju där. Så med flera i goda lyan så ökar ju chansen att de hinner få iväg en rad i god tid skulle jag tro iaf
 
Värt att notera att varken Emtherlia eller Artline ändrar röst och räddar sig själv igår.
Ja det där har jag också noterat -därav min tanke att artline kan vara god
Men inget jag vet förstås utan bara en tanke.
detsamma gäller även för Emtherlia men där har jag mer frågetecken faktiskt då hon ju inte behövde rädda sig själv innan LenaH i sista minuten röstade på henne
 
Jag tycker att gårdagen är mycket svårvärderad iom att två stycken inte var med och röstade. Eventuella räddningar hit och dit känns faktiskt helt omöjliga att på något sätt dra några slutsatser av. Både hemligs andraröst och sedan Breaks känner jag att jag vill lämna därhän. Att man räddar sig själv eller inte betyder ingenting har vi väl ändå kunnat konstatera de senaste lekarna, scenariot har varit helt olika.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 827
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 668
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 982
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 415
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp