Bukefalos 28 år!

Reagerar på att @Emtherlia inte kan stava till Niyama :D när hon lägger sin röst och en lite nonchalant kommentar att det borde vara 4 ulvar ( vilket jag iofs håller med om är rimligt ) det var mer hur det skrevs

qitis röstar på Emtherlia
Jag hade troligtvis lagt min röst på qitis, för att hon hackar på stavning. Hur ofta är inte autocorrect framme och sabbar för en?

Så ja
Blacksmithfarm hade röstat på qitis, för att hon hugger på att Emtherlia stavar fel.
 
Taggar @Pegasus63 och påminner om att lägga en röst i efterhand

eftersom det var så tätt mellan lekstart och första dl kommer inte som missat att varnas :)
 
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Arline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på emtherlia




Så...

LenaH åkte. Iom hennes roll är det inte konstigt att hon inte räddade sig.
Frågan är om det säger ngt om emtherlia eller Artline?
Den enda möjliga räddningsrösten är Breaktown s röst på lenah, som lägger de tre till lottning.
Vill isf tro att om E eller A är ulv så bör de inte vara psykopat, kanske?
Det känns ju inte troligt att båda skulle vara ulvar, rent statistiskt iaf men lyan kan ha haft otur såklart...
 
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Arline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på emtherlia




Så...

LenaH åkte. Iom hennes roll är det inte konstigt att hon inte räddade sig.
Frågan är om det säger ngt om emtherlia eller Artline?
Den enda möjliga räddningsrösten är Breaktown s röst på lenah, som lägger de tre till lottning.
Vill isf tro att om E eller A är ulv så bör de inte vara psykopat, kanske?
Det känns ju inte troligt att båda skulle vara ulvar, rent statistiskt iaf men lyan kan ha haft otur såklart...
Varför skulle inte nån av dom kunna vara psykopaten?

LenaH visste inte om Emtherlias roll och hon röstade efter Breaktown. Så därav tror jag mer på breaktown som ulv just nu, än Emtherlia. Och i så fall Artline, om break valde att lägga upp LenaH till lottning för att B och A är i lyan tillsammans. Eller så vill breaktown få oss att tro att Artline är ulv.
Eller så var det bara goda som la upp goda till lottning, helt enkelt.
 
Varför skulle inte nån av dom kunna vara psykopaten?

LenaH visste inte om Emtherlias roll och hon röstade efter Breaktown. Så därav tror jag mer på breaktown som ulv just nu, än Emtherlia. Och i så fall Artline, om break valde att lägga upp LenaH till lottning för att B och A är i lyan tillsammans. Eller så vill breaktown få oss att tro att Artline är ulv.
Eller så var det bara goda som la upp goda till lottning, helt enkelt.
Jag hade en tanke om att om psykopaten låg illa till så hade lyan kanske vunnit mer på att offra den och den drog med sig en god, än att rädda den...
 
LenaHs första inlägg var väl i så fall ännu kortare?

Det skulle ju dock innebära en andraröst och så vågad känns ju ingen just nu. :)

Sant, men det står ju inte med i röstinlägget att du inte får rösten eftersom det skulle vara en andraröst utan Ceta verkar bara bortse från ditt inlägg.
Ja, visserligen var LenaHs första inlägg kortare än Artlines, men hon hade redan en röst och jag ville inte i det skedet lägga en andra röst.
Kort första inlägg men hon är ju även en av dom som var in och la en röst med motivering.
Och enda du själv skrivit innan var att du hittat hit.
Och i dagsläget har ju faktiskt lite diskussioner kommit igång och du själv svarar inte på Niyama som menar att LenaH's första inlägg var kortare.

Då jag tycker det var en väldigt svag röstmotivering så blev jag väldigt skeptisk.

MikaTela röstar på Ceta
alltså, jag släcker ner leken rätt tidigt generellt för att inte få för mycket ångest och svårt att sova. Förstår att du inte vet det eller tar hänsyn till det, men tycker det är lite fånigt att bli skeptisk för att jag inte svarat på 20 minuter.
Jag tolkar det mer som att hon vill rösta på mig pågrund av förra leken och tar den motiveringen hon kan.


Det är en rätt tidig röst. Det finns knappt något att gå på. Det är svårt att lägga en icke svag röst.
:rofl: det var nog undermedvetet! Tänkte faktiskt inte på det när jag röstade, men det låg nog i hjärnbalken nån stans ;)
 
Reagerar på att @Emtherlia inte kan stava till Niyama :D när hon lägger sin röst och en lite nonchalant kommentar att det borde vara 4 ulvar ( vilket jag iofs håller med om är rimligt ) det var mer hur det skrevs

qitis röstar på Emtherlia

Haha! Ja, ibland vill inte tangentbordet som jag, jag hade fullt upp med att få det fetat och stora bokstäver på namnen så jag glömde kolla stavningen. :laugh:

Förstår att det är en förstadagsröst men du röstar ändå delvis på mig för att jag skriver något du egentligen håller med om? :cautious:
 
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo
Ceta brevbärare
 
Ok, så vad hände igår?

Cirkus röstar tidigt på en god LenaH. Inte konstigt egentligen, cirkus aviserade ont om tid och en första röst dag 1 säger inte mycket. Så vet varken eller om cirkus.

Artline röstar på mig. Ja, det skaver såklart, eftersom jag vet min roll.

Emtherlia röstar på Niyama, nåt q reagerar på och lägger en väldigt (i mitt tycke) dålig röst för.

Så goda Ceta, som röstar på Artline. Och sen blir käk. Värt att notera.

Jag lägger upp Artline som första med två röster.

Niyama och lobelia lägger in sina röster samtidigt.

Breaktown lägger upp goda LenaH till lottning mot Artline. En god mot en god? Eller skyddar Breaktown Artline?
Om Art är god skulle det göra break väldigt misstänkt. Vill hon bli misstänkt?

Och sist LenaH som röstar på Emtherlia. Säger inte mycket eftersom LenaH inte kan ha haft information om Emtherlias roll (dvs ulv som röstar på ulv).

Edit: stavfel
 
Brevbärare – får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL. Paketen innehåller en sia, en extra röst, ett beskydd. Innehållet i paketen har DL enligt vad som gäller för de ordinarie rollerna som brukar ha förmågan. DagDL
Okej, så ett paket borde ha hunnit skickats i alla fall?:)
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo
Ceta brevbärare

Tja, var ska man börja?
Hemlig nämner att hon inte vill hämndrösta på art, men gör det sedan ändå... kan det vara så att en kollega till hemlig fick en röst och hemlig röstade på art för att rädda en kollega? Artline skulle då vara den som hemlig kunde skriva en teori om tänker jag... det ger Emtherlia som möjlig kollegantill hemlig eftersom hon är den som för en röst på sig mellan första rösten på artline och hemligs. Möjligen Niyama, eftersom hon får en röst efter artline röstar på hemlig.

Breaktowns röst på lenah är ju också en möjlig räddkongsröst då. Isåfall är det artline som skulle vara kollega till break ...
Ceta blir käkad, hon hade röstar på artline...
 
Ok, så vad hände igår?

Cirkus röstar tidigt på en god LenaH. Inte konstigt egentligen, cirkus aviserade ont om tid och en första röst dag 1 säger inte mycket. Så vet varken eller om cirkus.

Artline röstar på mig. Ja, det skaver såklart, eftersom jag vet min roll.

Emtherlia röstar på Niyama, nåt q reagerar på och lägger en väldigt (i mitt tycke) dålig röst för.

Så goda Ceta, som röstar på Artline. Och sen blir käk. Värt att notera.

Jag lägger upp Artline som första med två röster.

Niyama och lobelia lägger in sina röster samtidigt.

Breaktown lägger upp goda LenaH till lottning mot Artline. En god mot en god? Eller skyddar Breaktown Artline?
Om Art är god skulle det göra break väldigt misstänkt. Vill hon bli misstänkt?

Och sist LenaH som röstar på Emtherlia. Säger inte mycket eftersom LenaH inte kan ha haft information om Emtherlias roll (dvs ulv som röstar på ulv).

Edit: stavfel

Varför skaver det att Artline röstade på dig? Det var ju verkligen precis i början dag 1.

Att det kommer misstankar mot mig som la andrarösten på den person som sen dog och var god det fattar jag. Men jag förstår inte riktigt varför min röst på LenaH skulle vara mer iögonfallande än din egen på Artline? Visst att du tycker det eftersom du vet din röst och i ditt resonemang såklart är god, men perspektivet finns ju också att jag resonerade med samma förutsättningar som dig vid röstning?

När du röstar på Artline så gör du det med motiveringen "för att hon röstar på mig", och att du vet att det är en andraröst men om man lägger en förstaröst på alla så ger det ingenting. Och sen misstänker du mig för att jag inte la en förstaröst som inte gav någonting, dvs samma sak som du själv inte ville göra.
 
Emtherlia röstar på Niyama, nåt q reagerar på och lägger en väldigt (i mitt tycke) dålig röst för.
Jag röstade på Emtherlia pga att jag tyckte hon var lätt nonchalant (i mitt tycke ) när hon skrev att det borde vara 4 ulvar.

Borde vara 4 onda va? Brukar ni inte säga att oftast är det 1/3 onda?

inget fel på antagandet om antalet @Emtherlia jag håller ju faktiskt med om att det är troligt att det är 4
Jag funderade helt enkelt på om det var en ulv som visste att de är 4 men som vill verka som den inte vet pga formuleringen

ang stavfelet på Niyama så la jag ju till en ” :D ” på det. Det var mer skämtsamt och inte så allvarligt.
Ni säger jag inte att min teori igår var särskilt bra för det ändå. Det var DL 1 liksom :crazy:
 
Varför skaver det att Artline röstade på dig? Det var ju verkligen precis i början dag 1.

Att det kommer misstankar mot mig som la andrarösten på den person som sen dog och var god det fattar jag. Men jag förstår inte riktigt varför min röst på LenaH skulle vara mer iögonfallande än din egen på Artline? Visst att du tycker det eftersom du vet din röst och i ditt resonemang såklart är god, men perspektivet finns ju också att jag resonerade med samma förutsättningar som dig vid röstning?

När du röstar på Artline så gör du det med motiveringen "för att hon röstar på mig", och att du vet att det är en andraröst men om man lägger en förstaröst på alla så ger det ingenting. Och sen misstänker du mig för att jag inte la en förstaröst som inte gav någonting, dvs samma sak som du själv inte ville göra.
Du la upp till lottning. Istället för att låta Artline bli lynchad (lenaH kunde ju omöjligt igår veta om Emtherlia är ond eller god).
 
Tar mig friheten att tagga @Pegasus63 som inte har hittat hit ännu, det är dags att hitta hit nu :)

Passar även på att påminna om att vi gärna vill ha in en efterhandsröst från dig, Pegasus.


Edit: Hoppas att det inte hänt något!
 
Senast ändrad:
Du la upp till lottning. Istället för att låta Artline bli lynchad (lenaH kunde ju omöjligt igår veta om Emtherlia är ond eller god).
Breaktown lägger upp goda LenaH till lottning mot Artline. En god mot en god? Eller skyddar Breaktown Artline?
Om Art är god skulle det göra break väldigt misstänkt. Vill hon bli misstänkt?

Jag undrar lite hur du tänker med "Om Art är god skulle det göra break väldigt misstänkt" du la ju själv andrarösten på Artline. Gör det inte dig misstänkt ?

17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia


Jag tycker det är svårt att läsa ut nånting, särskilt som två stycken missade röstningen.

Men lite tankar då.
hemlig har jag redan funderat på iom hennes väldigt dubbla budskap (ovanför röstlistan)
Breaktown - är det en räddning av Artline? Om de är kollegor hade det kanske varit mer strategiskt att skaffa sig ett alibi. Oavsett så valde Break en som vi nu vet var god. hon valde att inte lägga en andraröst på hemlig, Niyama Emtherlia, MikaTela eller ceta (som vi också vet var god), vilket i scenariot räddning gör dessa till potentiella ulvar. Men då är det jävligt fullt i lyan om man säger så ;)
 
Du la upp till lottning. Istället för att låta Artline bli lynchad (lenaH kunde ju omöjligt igår veta om Emtherlia är ond eller god).

Ja LenaH kunde omöjligt igår veta om Emtherlia är ond eller god. Precis som jag omöjligt då kunde veta om LenaH var ond eller god. Agerandet är detsamma, även om skillnaden är att vi nu vet facit på det ena. Om lotten hade fallit på Emtherlia hade du misstänkt LenaH av samma anledning då och varit fel ute? Precis som du själv misstänker mig för att jag inte la en meningslös förstaröst, trots att du själv gjorde exakt samma sak. Jag tror inte att jag hade blivit mindre misstänkt ifall jag hade lagt en tredjeröst på Artline, med de i princip obefintliga grunder till motiv som fanns (som med alla första dagen) då?
 
Jag röstade på Emtherlia pga att jag tyckte hon var lätt nonchalant (i mitt tycke ) när hon skrev att det borde vara 4 ulvar.

inget fel på antagandet om antalet @Emtherlia jag håller ju faktiskt med om att det är troligt att det är 4
Jag funderade helt enkelt på om det var en ulv som visste att de är 4 men som vill verka som den inte vet pga formuleringen

ang stavfelet på Niyama så la jag ju till en ” :D ” på det. Det var mer skämtsamt och inte så allvarligt.
Ni säger jag inte att min teori igår var särskilt bra för det ändå. Det var DL 1 liksom :crazy:

Reagerar på att @Emtherlia inte kan stava till Niyama :D när hon lägger sin röst och en lite nonchalant kommentar att det borde vara 4 ulvar ( vilket jag iofs håller med om är rimligt ) det var mer hur det skrevs

qitis röstar på Emtherlia

Noterar att breaktown lägger upp LenaH till lottning mot Artline. Och LenaH lägger emtherlia till lottning mot sig själv och Art. Att LenaH gör det säger inte så mycket, hon var uppenbarligen god. Därför kan hon inte veta nåt om emtherlia.
Men visste breaktown att LenaH var god? Och gör det Artline luden?

Väljer här att kika lite mer på er som röstade på dom som fick flera röster.

qitis - verkar rätt hård i sin motivering mot Emtherlia angående antalet ulvar för att senare efter DL lägga till lite mjukare att jo men visst är det troligt med 4 ulvar.

hemlig - lägger första andra rösten med bland annat motiveringen att det är så tråkigt med röstning. Sen tycker hon att dom andra som lägger andra röster känns ulviga då dom lägger upp till röstning. Min första tanke i detta är att visst är röstning tråkigt men just i DL 1 har man aldrig mycket att gå på och specialrollerna har inte hunnit göra sitt för att förutse roller heller. Varför var Artline så mycket troligt ond än dom andra som fick dubbla röster?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 195
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 951
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 835
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 540
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp