Bukefalos 28 år!

Hittat hit! Konstaterar att det är för mig nya spelare med i leken, spännande! Och också någon ny roll som jag inte varit med och lekt med innan, också spännande! Aldrig varit med om att man väljer borgmästare heller så vet inte riktigt hur detta ska sluta.

Vet inte hur noga jag hinner fundera på detta med Borgmästare, mer än att det bör vara en god. Väljer en vars teorier jag brukar tycka är kloka.

Harrysen väljer Heffaklumpen till BM
 
Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM


Lobelia 1
LenaH 1
qitis 1
cirkus 1
Glimra 1
heffaklumpen 1
 
BM var det ja... hittills är det uddaröster lagda. Och som flera sagt så är det ju svårt att veta vem man nominerar, om man inte är ulv/ond.
Så för att minimera risken att onda styr nomineringen vill jag lägga en andraröst.

Jag hade en fundering på LenaH imorse iom att hon faktiskt hade läst reglerna:p och eftersom hon redan har en nominering redan så kör jag på det spåret. Och håller tummarna för att hon spelar för goda sidan.

Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
 
Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM

Lobelia 1
LenaH 2
qitis 1
cirkus 1
Glimra 1
heffaklumpen 1
 
BM var det ja... hittills är det uddaröster lagda. Och som flera sagt så är det ju svårt att veta vem man nominerar, om man inte är ulv/ond.
Så för att minimera risken att onda styr nomineringen vill jag lägga en andraröst.

Jag hade en fundering på LenaH imorse iom att hon faktiskt hade läst reglerna:p och eftersom hon redan har en nominering redan så kör jag på det spåret. Och håller tummarna för att hon spelar för goda sidan.

Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
Om det inte är så att fio är ond utanför lyan. LenaH i lyan och du gärna vill ha en ulv som BM. För att du också är där.
Verkar dock dumt om lyan outade sig så, så kanske inte....det var det där att se hintar och saker som inte finns :p.
 
Präst - Ulvarna har möjlighet att bikta sig och bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är prästen strängt förbjuden att anklaga den biktade personen för ulveri och att rösta på den, detta pga att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Prästen har en sia och kan fråga LL en gång under leken om en deltagare är ond eller god.

Har inte spelat med Präst så ofta, har den en sia plus en fråga till LL ond/god eller är det att fråga om ond/god som räknas som sian?
 
Om det inte är så att fio är ond utanför lyan. LenaH i lyan och du gärna vill ha en ulv som BM. För att du också är där.
Verkar dock dumt om lyan outade sig så, så kanske inte....det var det där att se hintar och saker som inte finns :p.
Ja, säker kan jag ju inte vara, varken på fio eller LenaH. Men jag lägger ändå hellre en andraröst än inte. :)
 
Vad tror vi om den som blir BM? Om det är en god så lär ju ulvarna försöka ha ihjäl den men troligen inte i form av lynch pga då outar de sig kanske lite väl, däremot lär den ju vara eligible som käk ganska tidigt. Är det däremot en ulv så lär de inte riskera att den ryker för nån alibiröst som råkade ligga där. Då tänker jag såhär - Glimra är ny och har förhoppningsvis inte valt att vara ulv i första leken och en ny brukar var fredad en stund för det mesta. Så jag tänker att en god Glimra kan ha chans att överleva lite längre i bästa fall enligt konventionen. Därför

cirkus väljer Glimra som BM
 
Jag kan säga att det enda jag märker av min oxy är att jag blir typ otålig och att det liksom kryper i kroppen när den börjar gå ur. Är inne på dag 3 med uttrappning nu :cautious:
 
Vad tror vi om den som blir BM? Om det är en god så lär ju ulvarna försöka ha ihjäl den men troligen inte i form av lynch pga då outar de sig kanske lite väl, däremot lär den ju vara eligible som käk ganska tidigt. Är det däremot en ulv så lär de inte riskera att den ryker för nån alibiröst som råkade ligga där. Då tänker jag såhär - Glimra är ny och har förhoppningsvis inte valt att vara ulv i första leken och en ny brukar var fredad en stund för det mesta. Så jag tänker att en god Glimra kan ha chans att överleva lite längre i bästa fall enligt konventionen. Därför

cirkus väljer Glimra som BM

Jag tänker att eftersom det är känt vem som är BM så kanske röstningen kommer bli annorlunda.
 
Jag kan säga att det enda jag märker av min oxy är att jag blir typ otålig och att det liksom kryper i kroppen när den börjar gå ur. Är inne på dag 3 med uttrappning nu :cautious:
Ja, den är ju lite som jag kan föreställa mig heroin - det där lugnet som sprider sig i kroppen när man fått sin fix liksom.
Jag har ju tagit oxy förr så jag vet ju hur nice det är men jag ska börja sätta ut nästa vecka, jag prövade i tisdags men då fick jag ont i rygg, axlar och knä istället...
 
Jag tänker lite som @cirkus - att bli vald till BM är ju ofta en dödsdom (ängeln vill ju skydda sig själv första natten för spionens skull fast åas kanske den avstår just för BMs skull?) och därför kanske @Glimra är ett bra val eftersom nya spelare brukar skonas i början MEN det kanske cirkus utnyttjar eftersom de båda är i lyan?
Och vad säger att en ny spelare inte vill vara i lyan i sin första lek? Det är ju på många sätt lättare än att vara tex bybo med noll koll badboll?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 391
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 494
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 130
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 098
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp