Bukefalos 28 år!

Att LenaH och qitis i stort sett blivit helt godförklarade kan såklart stämma men det skulle kunna vara en supersmart superskurkig strategi för att hålla sig kvar till slutet för att hinna käka upp alla. Fast det känns kanske lite orimligt, jag vet inte.

Funderar också lite på ängeln, som uppenbarligen är god. Försöker förstå om det är fullt fokus på BM där eller om ulvarna helt enkelt fintar bort ängeln bra.
 
Har lite funderingar och tankar nu. Det har varit uppe att jag röstat på Lobelia som BM för att vi sitter i lyan tillsammans vilket nu inte visar sig vara fallet i och med hennes roll som siarlärling. Heffaklumpens röst på mig som BM var med stor sannolikhet inte sann som ulv i fårakläder.

Har helt släppt tanken på Jfrelin som ond vid det här laget eftersom Harrysen la en röst där i DL2 och rimligtvis inte borde riskera att själv vara med och lyncha en ulv. Visst som alibiröst men inte så tidigt?

Gabby_Ossi har däremot enbart röstat på goda vad jag kan se, men å andra sidan vet jag inte om det säger något eftersom jag förmodligen inte heller har gjort det? Däremot skrev LenaH att hon är en jäkel på att spela ulv så hon är definitivt en av mina misstänka.

Kilauea vet jag inte vad jag tror om. Har visserligen röstat på Harrysen två gånger men hängde med i röstningen på cirkus och sedan sista på Harrysen i DL3. Vet inte vad det innebär.
Några tankar om mig och LenaH förutom att LenaH tyckte Gabby_Ossi är bra på att spela ond ?
 
Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
13:30 cirkus röstar på Glimra till BM
14:24 Jfrelin röstar på fio till BM

LenaH BM

Röstlista DL1 - 21.00
18.12 Jfrelin röstar på qitis
18.42 Gabby_Ossi röstar på cirkus
19.44 Heffaklumpen röstar på Jfrelin
19:55 Qitis röstar på Jfrelin
20:12 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
20:45 Glimra röstar på Gabby_Ossi
20:53 fio röstar på heffaklumpen
20:54 LenaH röstar på heffaklumpen
20:54 Kilauea röstar på Harrysen
20: 55 Lobelia röstar på Cirkus
20:57 Cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:59 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
Heffaklumpen - ulv i fårakläder lynchas
Blacksmithfarm- präst käkas

Röstlista DL 2 kl 22 (obs ändrad dl-tid!)
17.13 cirkus röstar på Lobelia
20.23 qitis röstar på Jfrelin
20.31 Glimra röstar på Jfrelin
20.39 Harrysen röstar på Jfrelin
20.43 Kilauea röstar på cirkus
21.06 Lobelia röstar på cirkus
21.15 LenaH röstar på Harrysen
21.34 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21,49 fio röstar på Cirkus
Jfrelin 3
cirkus 3 - bybo lynchas
Lobelia 2
Harrysen 1
fio röstfifflare käkas
DL3 kl 21.00
20.05 LenaH röstar på Harrysen
20.30 Gabby_Ossi röstar på Glimra
20.33 qitis röstar på Harrysen
20.44 Jfrelin röstar på Harrysen
20.48 Lobelia röstar på Harrysen
20.50 Harrysen röstar på LenaH
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.59 Glimra röstar på Jfrelin
Harrysen 5 - svart får lynchas
Glimra 1
LenaH 1
Jfrelin 1
Lobelia siarlärling käkas

Deltagarlista:
Kilauea
(BM miss) Harrysen, cirkus, Harrysen
Qitis (BM cirkus) Jfrelin, Jfrelin, Harrysen
Harrysen (BM Heffaklumpen) Blacksmithfarm, Jfrelin, LenaH
Heffaklumpen (BM Glimra) Jfrelin
LenaH (BM miss) Heffaklumpen, Harrysen, Harrysen
Blacksmithfarm (BM LenaH) Heffaklumpen
Glimra (BM Lobelia) Gabby_Ossi, Jfrelin, Jfrelin
Fio (BM LenaH) Heffaklumpen, cirkus
Gabby_Ossi (BM Qitis), cirkus, Lobelia, Glimra
Jfrelin (BM fio), qitis, miss, Harrysen
Lobelia (BM miss) cirkus, cirkus, Harrysen
cirkus (BM Glimra) Blacksmithfarm, Lobelia
 
Inte så mycket att analysera i gårdagens röstning.

Första rösten kommer från @LenaH knappt en timme innan DL. Hon röstar på Harrysen liksom i förra lynchen. Sedan väljer jag att rösta på @Glimra då hon var bland mina mest misstänkta på ulvlistan och jag hoppades att det skulle hålla röstningen öppen lite längre så att det skulle bli lite mer att gå på.
Som tredje röst strax efter röstar @qitis på Harrysen och eftersom LenaH och q verkar ha blivit godförklarade av de flesta verkar det som att många kände sig bekväma med att haka på där. Nu när vi även fick veta Lobelias roll har det också kommit en teori om att hon hade siat Harrysen, kanske hade någon redan uppfattat detta innan röstningen igår? Jag gjorde det i alla fall inte, jag hade ett annat scenario i mitt pussel.
@Jfrelin @Lobelia och @Kilauea röstar alla på Harrysen därefter, och Harrysen själv som nog känner sig ganska körd röstar på LenaH. @Glimra håller fast vid sin tidigare röst på Jfrelin men den kommer i ett läge där den inte har någon påverkan på resultatet.

Svårt att veta om ulvarna hittat Harrysen eller inte men eftersom misstankarna om att hon var svart får varit uppe i tråden så lär de ha sett det som en möjlighet i alla fall, men det verkar inte som att de tyckte det var värt eller lönt att försöka rädda henne.
 
Tack för en bra lista Gabby_Ossi!

Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför men jag börjar känna mig lite misstänksam mot qitis. Mycket ser ut att ligga i att ha haft rätt om cirkus men det kan mycket väl vara för att bli just godförklarad. Att rösta på cirkus som BM kunde lika gärna vara för att inte bli misstänkt senare. Tolkar jag Lobelia rätt var godförklaringen av cirkus en del i att hon senare blev lynchad. Eftersom svarta fåret inte kan käka kanske det var värt att hjälpa till att bli av med Harrysen för att säkra sin goda plats. Men vem vet, jag är på jobbet och har inte möjlighet att läsa igenom allt igen så har säkert missat en del inlägg som visar på motsatsen.
 
Jag trodde leken skulle börja tidigare så hade inte räknat med att det skulle gå in på min eftermiddagsvecka. DL kommer vara på arbetstid men jag kommer försöka vara så aktiv jag kan ikväll.
 
Jag tycker det känns svårt nu.
Qitits Lutar mot god. När jag förklarat min röst på henne i DL1 så tycker jag vi tänker mycket lika. Tror mer vi hamnade i 2 goda som ställdes mot varandra.

LenaH Märkligt att ulvarna inte ätit henne än i egenskap av BM om hon nu är god. Är väl som jag tidigare skrivit att de tror ängeln skyddar henne, iofs kan det ju fara LenaH som är ängeln också, och därav skiter i henne. Eller så har ulvarna kvar henne för att man precis som jag gör nu ska börja spekulera :p Eller så är LenaH en ulv och sitter och skrattar åt oss nu.

Gabby_Ossi hållit som god pga något hon skrev eller hur hon röstade tidigare. Ska se vad det var och om jag får samma känsla igen.

Glimra Nybörjare som är väldigt lost eller lyckas spela väldigt lost. Få inlägg, inte mycket teoriande.

Kilauea Får inget grepp om alls.

Jag drar strax från jobbet och sen stallet och 2 hästar men borde vara hemma runt 20. Just nu lutar det mot Glimra för min del.
 
6 kvar, borde vara 2 ulvar om inte LL kört en riktig luring.
Siarlärlingen Lobelia har fått sia en natt, troligen Harrysen? I så fall borde ingen som är kvar i leken vara siad. Utöver det kan goda lyan ha skickat 3 spionrader till minst 2 olika spelare (som kan vara döda). Läser rollistan igen och som jag fattar det får goda lyan själv bara se en rad per natt som de sedan skickar vidare.

Möjliga rader Natt1:
Röstfifflaren lägger dold röst på ...
Ängeln skyddar ...
Fårulven röstar på ...

Natt2:
Röstfifflaren lägger dold röst på ...
Ängeln skyddar ...
Siarlärlingen siar ...

Natt3:
Ängeln skyddar ...

Det som gör mig lite nojig nu är att jag tycker det är för många som hittat varandra med tanke på hur relativt lite info det ändå finns i leken? Speciellt när de inte blir käkade heller, blir rädd att ulvarna lurat oss allihopa :banghead:

Kilauea (BM miss) Harrysen, cirkus, Harrysen
Ny spelare för mig, verkar ha tillkommit undertiden jag hade min paus. Svårt att få grepp om tycker jag. Röstar på Harrysen i första DL men det säger egentligen inte så mycket, skulle hon vara ulv är det ju inte säkert att lyan hittat Harrysen då och rösten kom dessutom såpass sent att den troligtvis inte skulle påverka så mycket. Är sedan med och röstar ut cirkus liksom Lobelia och fio som var goda. Kan det ha varit 3 goda som lynchade cirkus eller hade ulvarna ett finger med i spelet också?
Qitis (BM cirkus) Jfrelin, Jfrelin, Harrysen
Qitis är den jag nojjar mest över, alla verkar ha kommit överens om att q är god men jag vet egentligen inte riktigt varför? Jag tyckte ju att jag hade lagt ett pussel som stämde men efter senaste DL så gör det inte det och då har jag ingenstans hon riktigt passar in längre. Hon röstade två gånger på Jfrelin när Jfrelin knappt varit inne och skrivit och egentligen tycker jag det är lite småskumt, att ge sig på någon som inte riktigt kan försvara sig. Men LenaH verkar lita på henne och hon brukar inte vara lättlurad så därför ligger hon nog ändå åt det godare hållet för mig.
LenaH (BM miss) Heffaklumpen, Harrysen, Harrysen
Jag har ju väldigt svårt att se att hon som ulv skulle, när hon har utslagröst, vara såpass drivande i att först lyncha fårulven och sedan svarta fåret. Även om LenaH nog visst kan offra kollegor verkar det ändå som onödigt dyrköpta alibin. LenaH får fortsätta luta åt goda hållet.
Glimra (BM Lobelia) Gabby_Ossi, Jfrelin, Jfrelin
Ny spelare som spelar sin första (?) lek. Är nog fortfarande högst upp på min ulvmeter just nu även om hennes frågor om Harrysen och lyan idag skulle kunna indikera att hon inte borde vara i lyan. Men samtidigt kan hon ju ha ställt frågan där först och sedan fått "tips" om att skaffa sig lite alibi i tråden :cautious:. Gör en något skum "haka-på" röst på Jfrelin i DL2, röstar sedan där igen igår men såpass sent att Harrysen redan är körd i vilket fall som.
Jfrelin (BM fio), qitis, miss, Harrysen
Jfrelin missade lite i leken vilket också har gjort det lite svårt att få grepp om henne, men hon har ändå varit mycket på tapeten och var nära att åka i DL2. Med tanke på Harrysens röst och ligger hon lite åt det godare hållet, ett får som spelar ensam för den onda sidan borde inte ha varit så snabb på att offra en kollega. Och med tanke på Glimras röst så borde de två inte heller sitta i lyan tillsammans i alla fall.
 
Jag tycker det är ganska intressant att så många tycker att det nog var harrysen som Lobelia siade natten till igår. Jag fick nämligen en helt annat input av hennes tidiga inlägg efter natten ?
Är det bara jag som såg det ?
 
Jag tycker det är ganska intressant att så många tycker att det nog var harrysen som Lobelia siade natten till igår. Jag fick nämligen en helt annat input av hennes tidiga inlägg efter natten ?
Är det bara jag som såg det ?
Jag såg flera alternativ men inget av dem spelar nån större roll för mig i leken.
Hon verkar oavsett vilket inte ha siat någon annan ond.
 
Vad tänker du på?
Jag tänker på dessa inläggen av lobelia. Först ett sent på natten innan sian sedan det inlägget hon gör först efter hon fått svar på sin sia
Din egen skumhet och typ godförklaring av Cirkus bidrog starkt, du kunde rimligen inte veta Cirkus roll innan DL 1, misstänka jo visst, men ni verkade bundis från början. Till det att du ägnade tid åt att placera de på pappret minst misstänkta (som lynchade fårulven) i lyan och slutade med en lya med 4 pers alternativt 2 onda utanför lyan.

Visst jag inser att LenaH och fio kan vara ulvar, men i min bok är sannolikheten ganska låg, det bidrar till att jag granskar andra, i synnerhet de som misstänker dem.

@qitis , vi kan väl vara överens om att fio inte sitter i lyan tillsammans med någon och kan ha planerat alibiröst på Heffa?

Jag önskar att du inte uppträder så skumt och har så skumma teorier och typ godförklara någon som cirkus på vaga premisser och försöker placera folk i lyan där indicierna pekar på att de kan vara goda. Oavsett så verkar du gräva och vända på det mesta (utom kanske cirkus och Jfrelin) så jag skulle inte bli förvånad om du är god. Du brukar vara det när jag misstänker dig som mest.

Sen om gårdagens lynch och röstningen på @Jfrelin

Jag tycker @Gabby_Ossi sammanfattar situationen ganska väl hon skriver om röstningen på @Jfrelin där Q lagt en enkel förstaröst, @Glimra som är ny följer efter med samma motiviation.

Jag håller fullkomligt med om @Gabby_Ossi beskrivning om vad som händer sedan

Men sen kommer även @Harrysen och hänger på några minuter senare även om hon skriver att hon haft uppe egna teorier mot Jfrelin även tidigare (orkar inte gå tillbaka och dubbelkolla det nu men noterar för min egen skull ifall jag vill gå tillbaka läsa när och hur Harrysen började att misstänka Jfrelin). Kan vara en ond som hänger på i vad som ser ut att kunna bli en strömrösting, antingen på en kollega för alibi eller på en hon inte vet rollen på. Men kan såklart också vara den som Harrysen faktiskt tycker är mest misstänkt.

Jag kommer kolla upp @Harrysen mycket noga, jag minns att jag reagerat på de konstiga motiveringarna till att inte lägga annat än första röster oavsett vad hen misstänker och diskussionen vi hade igår. Jag önskar att jag inte var så insnöad på @cirkus igår då hon var så skumt nästan godförklarad och kom med så skumma påståenden. Där hade jag uppenbarligen fel.
 
Jag tänker på dessa inläggen av lobelia. Först ett sent på natten innan sian sedan det inlägget hon gör först efter hon fått svar på sin sia
Jag har kollat de inläggen du citerar och hittar inget speciellt annat att gå på där.
Jag vill fortfarande tro och hoppas du är god. Likaså LenaH.

Glimra är väl min huvudmisstänkta just nu tror jag, särskilt när hon försöker få det som att jag hängde på mot cirkus när jag la första rösten (fel av mig) och två andra uppenbart goda följde.
Är öppen för att ändra om nån annan kan visa på nåt bättre. Känner mig lite som att jag inte hittat ev info som visat sig i tråden.

Kilauea röstar på Glimra
 
Jag har kollat de inläggen du citerar och hittar inget speciellt annat att gå på där.
Jag vill fortfarande tro och hoppas du är god. Likaså LenaH.

Glimra är väl min huvudmisstänkta just nu tror jag, särskilt när hon försöker få det som att jag hängde på mot cirkus när jag la första rösten (fel av mig) och två andra uppenbart goda följde.
Är öppen för att ändra om nån annan kan visa på nåt bättre. Känner mig lite som att jag inte hittat ev info som visat sig i tråden.

Kilauea röstar på Glimra
Förstår din röst, men som sagt, det var fel av mig. Jag läste slarvigt i röstlistan.
 
@qitis - hur känner du ang kvällens lynch?
Spontant så sätter jag @Glimra överst på ulvlistan men jag är ändå tveksam iom inläggen om Harry och lyan?

Jag kan tänka mig att chansa mellan @Gabby_Ossi och @Kilauea och så får vi hoppas att ättlingen kommer med facit imorgon?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 392
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 498
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 170
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 108
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp