Unafraids renoveringstråd

Kanske en dum fråga men var har ni era bestick och sånt? Ni verkar ha bara djupa lådor menar jag, men behövs det inte några mindre lådor? Är nyfiken på hur ni löst det :)
Såhär ser lådorna ut inuti.
Bild 1:
IMG_20200108_155212.jpg
 
Hallen börjar vi med.
Här slet vi ut allting, in med golvvärme och klinker. Ut med garderoberna, platsbyggde garderob och köpte skjutdörrar på Ikea.
Vi byggde ett nyckelskåp och en hatthylla. Dom vita glasdörrarna var furu-färgade och vända åt andra hållet, så det var extremt opraktiskt att ha dom på plats, så vi vände på dom och målade dom vita.
Jag vet inte hur man lägger in flera bilder i samma inlägg, så jag länkar till Instagram. :D
Vet inte om du skrivit det men vad heter väggfärgen du målat med? Den var jättefin :)
 
Ni tycker inte det är besvärligt att behöva två händer (eller två handgrepp) för att få fram besticken? För oss hade det inte funkat men ni kanske är lite lugnare lagda (och saknar småbarn) ;)

Nu har jag försökt klura ut varför det skulle behövas två handgrepp men kan inte förstå, du måste hjälpa mig :p

(det fick mig att fundera på hur bestickrutinen ser ut i mitt kök: allt som oftast har jag nog redan något i ena handen, drar ut med andra, landar den mot höften, tar det jag ska ha med samma hand och stänger lådan med en knyck på höften. :D)

Köket blir ju skitsnyggt @Unafraid och nu blev jag sugen på att sätta in liknande lådinsatser i vårt nya kök :D
 
Ni tycker inte det är besvärligt att behöva två händer (eller två handgrepp) för att få fram besticken? För oss hade det inte funkat men ni kanske är lite lugnare lagda (och saknar småbarn) ;)

väldigt fint kök dock! Snyggt jobbat!
Jag fattar inte heller? Vi har en likadan lösning i sommarstugan och jag balansera utan problem min systerson på ena armen och tar fram bestick med andra handen. Fördelen är att det dessutom bara går åt ett lådlås för att hålla honom ute från en massa lådor. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 275
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
28 574
Senast: Trott
·
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 435
Senast: ch791022
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 391
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp