Unafraids renoveringstråd

Nu har jag försökt klura ut varför det skulle behövas två handgrepp men kan inte förstå, du måste hjälpa mig :p

(det fick mig att fundera på hur bestickrutinen ser ut i mitt kök: allt som oftast har jag nog redan något i ena handen, drar ut med andra, landar den mot höften, tar det jag ska ha med samma hand och stänger lådan med en knyck på höften. :D)

Köket blir ju skitsnyggt @Unafraid och nu blev jag sugen på att sätta in liknande lådinsatser i vårt nya kök :D
Därför att besticken ligger i en låda innanför en annan låda. TS måste först dra ut en låda för att sen kunna dra ut besticklådan. Det hade inte funkat för mig.
 
Därför att besticken ligger i en låda innanför en annan låda. TS måste först dra ut en låda för att sen kunna dra ut besticklådan. Det hade inte funkat för mig.
Ska tillägga att det ju är mycket enkelt att ändra saken på om man tycker att det blir besvärligt. Bara att byta plats på innehållet i lådorna :)
 
Ni tycker inte det är besvärligt att behöva två händer (eller två handgrepp) för att få fram besticken? För oss hade det inte funkat men ni kanske är lite lugnare lagda (och saknar småbarn) ;)

väldigt fint kök dock! Snyggt jobbat!
Jag drar först ut stora lådan med höger hand. Släpper den och drar ut nästa låda. Så det blir två moment. Men jag är ruskigt nöjd med det!
 
Vitt eller "golv" som sockel?
IMG_20200112_132100.jpg
 
Jag drar först ut stora lådan med höger hand. Släpper den och drar ut nästa låda. Så det blir två moment. Men jag är ruskigt nöjd med det!
Så gör jag också och det funkar så bra att man inte ens tänker på det efter ett tag ;) Vi satte in samma kök som du sätter in för ca 1,5 år sen och för att vara totalt partisk så är jag supernöjd med det.
Vi valde vit sockel, och tycker att ni ska göra det med. Det gör att köket håller ihop bättre (inte bokstavligt, utan utseendemässigt ;)).
 

Dåligt städat, men jag kunde inte låta bli att filma lite! Vi har nu spottar som vi kan styra med telefonen, möjlighet att dimra belysning i vitrinskåpet och lådbelysning i några lådor! :love:

Vi har fått ett nytt fönster som vi ska installera och så får vi eventuellt reklamera dörren, har skrivit lite om det i "vad gör vi". I varje fall så existerar det ingen plastfilm på den, jag har rengjort den och den ser ut såhär: (hela dörren)

IMG_20200116_123013.jpg
 

Dåligt städat, men jag kunde inte låta bli att filma lite! Vi har nu spottar som vi kan styra med telefonen, möjlighet att dimra belysning i vitrinskåpet och lådbelysning i några lådor! :love:

Vi har fått ett nytt fönster som vi ska installera och så får vi eventuellt reklamera dörren, har skrivit lite om det i "vad gör vi". I varje fall så existerar det ingen plastfilm på den, jag har rengjort den och den ser ut såhär: (hela dörren)

Visa bifogad fil 44134
Uppdatering angående dörren. Företaget skickar en ny, så vi bara får hänga om den. Dessutom utan antifog, så vi får igen 800 kr + att vi får 1500 kr för att vi monterar den själv. Och montering i detta fall innebär: plocka av dörren, hänga dit en ny. Så vi är väldigt nöjda med den lösningen! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
28 439
Senast: Trott
·
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 402
Senast: ch791022
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 353
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp