Unafraids renoveringstråd

IMG_20191124_154044_451.jpg

Ett hörn till monterat! Dock köper vi nog ett skåp till och sätter en liten bänkskiva på till höger också.
 
Åh, det är ju den här tråden! Jag blev inspirerad av hallbilderna och målade vår hall mörkblå, och det blev asbra! Så tack för inspirationen!! Hade nog inte vågat annars, och sambon var tämligen skeptisk före. :D Men han blev också jättenöjd!
 
Åh, det är ju den här tråden! Jag blev inspirerad av hallbilderna och målade vår hall mörkblå, och det blev asbra! Så tack för inspirationen!! Hade nog inte vågat annars, och sambon var tämligen skeptisk före. :D Men han blev också jättenöjd!
Oh! Du får lägga upp bilden här :love:
 
IMG_20191124_212834.jpg

Jag fick upp skafferiet igår också. Det går fort nu, jag kan ju hälften av alla instruktioner utantill :laugh: det är bara kyl och frys kvar, det blir nog nästa helg, det är mycket i veckan.
Men det här innebär att jag håller på att få tillbaka mitt vardagsrum, hela köket har bott där i typ 1,5 månad. :love:
 
Visa bifogad fil 40333
Jag fick upp skafferiet igår också. Det går fort nu, jag kan ju hälften av alla instruktioner utantill :laugh: det är bara kyl och frys kvar, det blir nog nästa helg, det är mycket i veckan.
Men det här innebär att jag håller på att få tillbaka mitt vardagsrum, hela köket har bott där i typ 1,5 månad. :love:
:D Jag och syrran satte upp ett ikeakök förutom vitvaror, första skåpet tog lång tid och vi funderade på hur sjutton vi skulle hinna klar, men när vi väl hade fattat så kunde vi lägga instruktionerna åt sidan och bygga på! Så det tog nog bara två dagar att bära ut det gamla, sätta upp det nya och sätta tillbaka alla grejer! :D
 
:D Jag och syrran satte upp ett ikeakök förutom vitvaror, första skåpet tog lång tid och vi funderade på hur sjutton vi skulle hinna klar, men när vi väl hade fattat så kunde vi lägga instruktionerna åt sidan och bygga på! Så det tog nog bara två dagar att bära ut det gamla, sätta upp det nya och sätta tillbaka alla grejer! :D
Jo, det går undan när en fått in tänket! :up:
Fast jag var heeelt säker på att mina köksskåp var av modellen "Särimner", alltså att de kröp tillbaka ner i kartongerna på kvällen - DE TOG JU ALDRIG SLUT!!! 😅
(HUR tänkte jag egentligen när jag ritade - 34 handtag blev det att skruva fast också!)
 
Jag måste bara fråga. Sätter ni upp köket innan ni spacklat och tapetserat/målat? Tycker inte ni att det blir jättemeckigt i slutändan att göra väggarna? Inte i något kök jag har gjort har vi satt upp köket först innan vi gjort väggarna, så jag måste fråga hur andra gör :confused:
 
Jag måste bara fråga. Sätter ni upp köket innan ni spacklat och tapetserat/målat? Tycker inte ni att det blir jättemeckigt i slutändan att göra väggarna? Inte i något kök jag har gjort har vi satt upp köket först innan vi gjort väggarna, så jag måste fråga hur andra gör :confused:
Yes. Sambon är byggnadsarbetare, så jag antar att han vet hur man ska göra. :laugh:
Två av väggarna ska kaklas hela vägen till tak och även fläkten ska kaklas in.
Vi har inte ens elen inkopplad, bara spishällen just nu :D vi får ugn/mikro/diskmaskin inkopplat imorgon. Vi har kört diskmaskinen med förlängningssladd några dagar.
 
Det börjar närma sig med ikeaprylarna! Ska dit i veckan och köpa ett skåp till, sen får vi fortsätta med allt annat. :up:


Å fy, har jäklar mardrömmar sedan vi monterade in vårat kök. Ett helvete med alla kartonger och bitar till förbannelse. Vi har samma köksskåp ser jag också :D
 
Ibland tror jag att det måste vara något fel på mig som tyckte det är ganska vilsamt och väldigt tillfredsställande att skruva ihop IKEA-kök :D
Du bor fantastiskt fint @Unafraid, kul att få följa med i renovering!
 
Ibland tror jag att det måste vara något fel på mig som tyckte det är ganska vilsamt och väldigt tillfredsställande att skruva ihop IKEA-kök :D
Du bor fantastiskt fint @Unafraid, kul att få följa med i renovering!
Det var nog mest kaoset som tog över hela huset som gjorde det jobbigt. Egentligen tycker jag att det är kul att skruva ihop ikeagrejer. Igår fick jag äntligen tillbaka ungefär halva vardagsrummet, så nu har lugnet infunnit sig! Sambon ska börja jobba borta på veckorna nu, så det kommer gå lite långsammare en period, men nu har vi full funktion i alla fall. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 277
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
28 574
Senast: Trott
·
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 436
Senast: ch791022
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 391
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp