Bukefalos 28 år!

underbar men lömsk katt

DeCloe

Trådstartare
antar att det inte är något att göra åt nu när han är sju år fyllda... men det känns lite jobbigt att ständigt vara rädd för att lämna honom ensam med barn som inte förstår... älskar ju min lilla ögonsten. :(
 
Att låta honom slippa barnen. Katter ska inte behöva lära sig barn - det är barn som ska lära sig katter. Så länge barnen inte har lärt sig ska de inte lämnas ensamma med katten.

mandalaki
 
Håller fullkomligt med föregående skribent. Det är vi vuxna som måste sätta gränserna. Jag har under mina drygt 20 år som aktiv uppfödare nekat några barnfamiljer att köpa katt av mig och istället rekommenderat bra leksaksaffärer. Har även sålt till barnfamiljer får jag väl tillägga, men kommer hela familjen och tittar på ungar och föräldrarna låter de små ligisterna rusa rätt in bland sovande kattungar blir det blankt NEJ. Är absolut ingen barnhatare ( har två själv och två barnbarn) men vi vuxna måste lära barnen att umgås med djur på djurens villkor!!! :mad:
 
Glömde fråga om katten var lömsk INNAN barnen kom? Kanske är det så att du har en klok katt, han kanske redan har blivit dragen i svansen eller liknande. Glöm inte bort att anfall är bästa försvar.Istället för att bli dragen i svansen ytterligare en gång klipper han till.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 690
Senast: monster1
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
896
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 936
Senast: cirkus
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 115
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp