Bukefalos 28 år!

Underlägsen

V

Vaccan

katt (och andra funderingar).
Varför blir katten (främst min äldsta) så aggro om man tex har börjat med att klia honom på ryggen och sedan kliar honom på magen, det är nästan som att magen är en "no-touch"-zon, han går från "puuuuuurrrrr" till "ATTACK" på en grisblink, bits och sparkas.

Och för att avärja hot, är det blicken som är viktig då? Jag busade med båda katterna och en leksak på snöre nyss, både gjorde lufthopp efter den, tyvärr från olika håll så de slog ihop :crazy: Genast satte sej båda ned och tittade bort åt varsitt håll, är det ett "jag är inte sur"-tecken?
 
Sv: Underlägsen

Många katter ogillar att man klappar dem på buken. Det är ju ett sårbart område, och när man tar där så kan det trigga "vildkattsinstinkter".

Att titta bort är att visa att man inte är aggressiv och inte utgör något hot.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 103
Senast: kem
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 005
Senast: corona
·
Träning \"Omedvetet\" hotbeteende vid fodring Lite synpunkter och tankar tack! Läs dock HELA texten innan ni svarar. Kele är nu ganska exakt...
Svar
19
· Visningar
1 385
Senast: Honungsblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp