Underlag i tillfälligt ridhus?

Sv: Underlag i tillfälligt ridhus?

Just ja, stenmjöl blandat med sand skulle jag nog satsa på, sand kan man få ganska billigt & det blir inte orimligt dyrt med stenmjöl om det blandas, beroende på hur mjukt eller hårt underlag ni vill ha.
Läste här att några använder spån & det kanske är en idé, beroende på sort, kan tänka mej att kutterspån kan bli halt...
 
Sv: Underlag i tillfälligt ridhus?

Vad används maskinhallen till den tiden ni inte får vara där?
Det kanske går att låta ert underlag vara kvar och lägga över någonting istället för att ta ut underlaget.:idea:
 
Sv: Underlag i tillfälligt ridhus?

DET var ju lite smart!

Det ska jag föreslå vår bonde som är så skeptisk till allt :rofl:
 
Sv: Underlag i tillfälligt ridhus?

Om man saltar, hur mycket går det åt och vad är det för salt? Kan man muta de som kör saltbilen kanske? :bump:
(hallen är ca 20x40)

Saltet som används på vägarna tror jag är skadligt för hästarnas ben.... Så det är ikke att rekomendera.
 
Sv: Underlag i tillfälligt ridhus?

Vad ska man ha för salt då? Om det är skadligt för hästarnas ben, kan man inte rida där de har saltat grusvägar och så heller då? Isf har jag ett problem....
 

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 488
Senast: Reville
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 846
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Vad föredrar ni för underlag UTOMHUS om gräs INTE är ett alternativ? Förutsättningarna för klubbens agilityplan är någon slags naturlig...
2
Svar
20
· Visningar
3 067
Senast: dpmatte
·
Anläggning Vi har ett "ridhus" (Eller "Ridrum" som vi kallar det) på ca 7x9m inne i vår ladugård. För två år sedan la vi in sand där, men det har...
2
Svar
22
· Visningar
5 514
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp