Bukefalos 28 år!

Ungdom som ljuger

Men varför? Hon verkar ju värdelöst opålitlig som hjälpreda. Varför är hon kvar?
Fast nu är det första gången hon ljuger för just mig, eftersom det inte är så ofta jag lämnar henne själv, och nu kom jag på henne och konfronterade henne. Så jag tror att det räcker så. Hon har en ganska sträng mamma, som jag tror kan bidra till att hon ljuger istäöllet för att säga att hon inte hann. Jag orkar inte tjafsa om samma sak i all evighet utan tar det på mitt ansvar, dvs hon går inte att lita på och nu vet jag det.

Så, nu lämnar jag tråden, om nu inte situationen förvärras imorgon :rofl::nailbiting:
 
Fast nu är det första gången hon ljuger för just mig, eftersom det inte är så ofta jag lämnar henne själv, och nu kom jag på henne och konfronterade henne. Så jag tror att det räcker så. Hon har en ganska sträng mamma, som jag tror kan bidra till att hon ljuger istäöllet för att säga att hon inte hann. Jag orkar inte tjafsa om samma sak i all evighet utan tar det på mitt ansvar, dvs hon går inte att lita på och nu vet jag det.

Så, nu lämnar jag tråden, om nu inte situationen förvärras imorgon :rofl::nailbiting:

Fast du sa i första inlägget att du märkt att hon OFTA ljuger. Det är ju en väldig skillnad även för mina inlägg om hon ljuger ofta eller en enda gång. Jag har svarat utefter att hon ljugit ofta.
 
Men varför? Hon verkar ju värdelöst opålitlig som hjälpreda. Varför är hon kvar?
Fast dom har ju inget behov av henne på det sättet att det hade varit värt att anställa någon om jag förstod det rätt. Är väl svårt att kasta ut henne kanske pga att hon säger att hon vill vara i stallet. Behöver ju inte ha med ekonomin att göra.
 
Fast dom har ju inget behov av henne på det sättet att det hade varit värt att anställa någon om jag förstod det rätt. Är väl svårt att kasta ut henne kanske pga att hon säger att hon vill vara i stallet. Behöver ju inte ha med ekonomin att göra.

Är väl inte alls svårt? Det är ju inte en vräkning det handlar om. Bara säg åt henne att sluta komma.
 
Ehh?? Vad snackar du om, ännu en som kommer med sina egna värderingar och övertolkar det jag skriver. Jag ÄLSKAR mitt jobb, och anser knappast att jag skulle slita, snarare att jag utvecklas som ryttare och får stora förmåner samt en mycket bättre lön än de flesta.

Jag blir arg för att ho LJUGER rätt upp i ansiktet, trots att jag varit oerhört tydlig, dessutom frågar hon alltid mig om hon kan rida en eller två hästar.

Det var bara tanke från mitt håll, baserad på tonen i dina inlägg. Du behöver inte ta i så.

Om nu situationen på din arbetsplats är så bra och ni kan ordna detta utan problem, varför skriver du då här? Du verkar inte vara jätteintresserad av nya tankar och infallsvinklar så vad är det du vill höra; "men Gud vilken dum unge som ljuger"?
 
Är väl inte alls svårt? Det är ju inte en vräkning det handlar om. Bara säg åt henne att sluta komma.
Vissa gillar inte att göra folk ledsna, det kan även gälla äldre män. Ju längre någon är kvar desto svårare är det att säga till och hon måste ha börjat när hon var ganska liten. Jag tycker det är plättlätt att förstå. Folk vill ju vara snälla, inte dumma.
 
Det var bara tanke från mitt håll, baserad på tonen i dina inlägg. Du behöver inte ta i så.

Om nu situationen på din arbetsplats är så bra och ni kan ordna detta utan problem, varför skriver du då här? Du verkar inte vara jätteintresserad av nya tankar och infallsvinklar så vad är det du vill höra; "men Gud vilken dum unge som ljuger"?

Hum jag fick uppfattningen att hon diskuterade problemet och hittade en lösning som testas. Och fick nya perspektiv av folk. Så då var det väl bra?
 
Jag hade inte litat på någon efter det du beskriver. Oavsett hur trevlig människan är i övrigt. Det är väldigt fint att ni vill ha kvar henne men jag hade satt ner foten och förklarat att ärlighet är ett krav om det ska bli ett fortsatt samarbete. Tonåringar kan ibland behöva en påminnelse eller lots i rätt riktning.
 
Tja
Jo absolut. Men jag syftade mer på attityden och förhållningssättet till flickan.
jag har nog låtit ganska gnällig i min dar också, när man klagar på någon så gör man ju liksom det och är irriterad. Vet inte om jag skulle ha lyckats skina i ömhet och godhet när jag precis chockat upptäckt att tävlingshästen står och hoppar i boxen, isig panik rinner över och man bara vet att man dumt nog litat på någon man visste att man inte borde litat på. Det skulle ju vara nästan onaturligt. Lika naturligt är väl att folk sedan besinnar ts lite :p folk är ju inte änglar ( inte jag i alla fall).
 
Jag hade inte litat på någon efter det du beskriver. Oavsett hur trevlig människan är i övrigt. Det är väldigt fint att ni vill ha kvar henne men jag hade satt ner foten och förklarat att ärlighet är ett krav om det ska bli ett fortsatt samarbete. Tonåringar kan ibland behöva en påminnelse eller lots i rätt riktning.
Hon sköter sig bra när jag är med i stallet, så framöver så kommer jag helt enkelt vara med henne i stallet, samt att hon bara får rida en häst som redan varit ute och jobbat en gång tidigare.

Hon skrev till mig nyss och frågade vilken häst hon kan rida imorgon och jag sa att hon kan välja mellan två stycken och för henne spelade det ingen roll vilken hon fick rida.
Så hon är nog inte rädd för någon utav dom.
 
Det var bara tanke från mitt håll, baserad på tonen i dina inlägg. Du behöver inte ta i så.

Om nu situationen på din arbetsplats är så bra och ni kan ordna detta utan problem, varför skriver du då här? Du verkar inte vara jätteintresserad av nya tankar och infallsvinklar så vad är det du vill höra; "men Gud vilken dum unge som ljuger"?
Varför jag skrivet här? För att inte alla är lika trångsynta i sina svar som du tycks vara. Jag har fått många bra tips och situationen är löst!

Sen överdriver många och säger att hon aldrig borde få komma i närheten utav hästarna igen, det är verkligen att ta i! Hon får mer än gärna komma till stallet och rida, men framöver kommer jag inte lämna henne ensam bara, då kan hon helt enkelt inte ljuga mer.
 
Varför jag skrivet här? För att inte alla är lika trångsynta i sina svar som du tycks vara. Jag har fått många bra tips och situationen är löst!

Sen överdriver många och säger att hon aldrig borde få komma i närheten utav hästarna igen, det är verkligen att ta i! Hon får mer än gärna komma till stallet och rida, men framöver kommer jag inte lämna henne ensam bara, då kan hon helt enkelt inte ljuga mer.

Åh, tackar för idel komplimanger :D

Det verkar som en ganska jobbig lösning att behöva övervaka henne? Konstig situation tycker jag, verkar jobbigt för dig och jag förstår inte riktigt hennes roll heller. Hon ska komma och rida fina hästar, behöver inte hjälpa till men måste ändå övervakas på grund av lögn-risk.
 
Tja

jag har nog låtit ganska gnällig i min dar också, när man klagar på någon så gör man ju liksom det och är irriterad. Vet inte om jag skulle ha lyckats skina i ömhet och godhet när jag precis chockat upptäckt att tävlingshästen står och hoppar i boxen, isig panik rinner över och man bara vet att man dumt nog litat på någon man visste att man inte borde litat på. Det skulle ju vara nästan onaturligt. Lika naturligt är väl att folk sedan besinnar ts lite :p folk är ju inte änglar ( inte jag i alla fall).

Det har redan ifrågasatts huruvida lite skritt skulle vara avgörande för att den hösten skulle varit lugn o boxen elle ej... Inte så sannolikt i mina ögon. Hoppar den i boxen är det troligen mer än skritt-brist som spelar in.

Jag skulle personligen inte starta en gnälltråd om ett barn, där det beskylls på det här sättet. Jag tycker inte att det är försvarbart.
 
Åh, tackar för idel komplimanger :D

Det verkar som en ganska jobbig lösning att behöva övervaka henne? Konstig situation tycker jag, verkar jobbigt för dig och jag förstår inte riktigt hennes roll heller. Hon ska komma och rida fina hästar, behöver inte hjälpa till men måste ändå övervakas på grund av lögn-risk.
Imorgon kommer hon klockan två och jag är i stallet den tiden oavsett, så då gör det mig ingenting, dessutom vill jag prata med henne face to face.

Varsegod för komplimangen ;) :P
 
Det har redan ifrågasatts huruvida lite skritt skulle vara avgörande för att den hösten skulle varit lugn o boxen elle ej... Inte så sannolikt i mina ögon. Hoppar den i boxen är det troligen mer än skritt-brist som spelar in.

Jag skulle personligen inte starta en gnälltråd om ett barn, där det beskylls på det här sättet. Jag tycker inte att det är försvarbart.
Tur att både hästar och människor är olika då.

Att jag ventilerar en sak som för mig var ganska chockerande på buke betyder att jag tror att det finns fler kloka här som kan ge mig bättre tips på att på ett snällt, men tydligt sätt hantera situationen.
Det betyder absolut inte att jag skulle gnälla när hon kommer till stallet eller vara elak mot henne, snarare tvärt om. Jag är faktiskt snällare än du tror.

Den hästen bockar sällan med ryttare på, men däremot gör han det ibland om han har spring i benen eftersom han stått inne då från klockan 13 till 20 när jag kom till stallet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 245
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 326
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp