Ungdom som ljuger

Jag är så less på sånt här. Som ung tjej ska man vara så himla tacksam över stt få peta på andras hästar. Man ska alltid vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Den dagen jag ser en hästägare vara tacksam över stt någon gratis rastar deras höstar och mockar ska jag tatuera mig i pannan.
Det är nog dn intre frustration som talar, hon behöver inte mocka eller göra annat, hon kommer frivilligt hit, vad är det som är så hemskt?

Det hemska är att hon tar på sig saker som hon vill göra, men sen när hon ändrar sig så LJUGER hon att det blivit gjort. Men nu är det löst, så du behöver inte oja dig över det-
 
För att han känner att det är svårt att kasta ut en tjej som gillar att vara i stallet? Vad har det med företagare att göra? Hon är ju utom företaget och är där för att hon tycker om hästarna och att hjälpa till. Sen att hon inte är att lita på är ju en annan sak och det har ju blivit åtgärdat nu. Hon får inte rida själv och får inget sådant ansvar.

För att han överlåter arbetsuppgifter på en underårig tjej som inte är pålitlig. Och ja, rida är en arbetsuppgift. Även mocka eller borsta eller vad som helst som egentligen den anställda (TS) brukar göra.

Jag tycker det är oseriöst. Jag tycker att han borde värna mer om sina tillgångar (hästarna) än så. Och anställa vuxna personer om han har brist på personal hemma på tävlingshelger.
 
Så kan det vara, men jag fick känslan av att hon väntade ut mig så jag skulle lämna stallet faktiskt. För att jag var i stallet i över 2 timmar under tiden som hon värmde sig på cafét.
Hon tycktes inte alls ha bråttom eftersom hon drog ut på tiden i flera timmar utan att göra någonting alls. Dessutom red hon pensionären en timme enligt henne själv.

Är pensionären "hennes" och hon får rida den mer fritt än de andra så kanske hon väntade ut dig för att få rida ifred och rida som hon vill? Kanske prova något hon inte brukar eller annat åt det hållet, utan att ha någon som ser på. Varför hon sen ljög om den andra hästen kan man ju undra, men en teori kan ju vara att energin tog slut och hon inte vågar stå för det
 
Det har redan ifrågasatts huruvida lite skritt skulle vara avgörande för att den hösten skulle varit lugn o boxen elle ej... Inte så sannolikt i mina ögon. Hoppar den i boxen är det troligen mer än skritt-brist som spelar in.

Jag skulle personligen inte starta en gnälltråd om ett barn, där det beskylls på det här sättet. Jag tycker inte att det är försvarbart.
Tjaa, det var ju 50 minuters skritt, det kanske gör skillnad för vissa hästar men inte för alla och det är ju ts som har just den hästen, det var ju inte som att den gick i hagen resten av tiden.

Sedan känns det inte som att man måste undanta att fråga om råd just när det gäller barn eller ungdomar på forumet? För man kan ju ha problem där också, se bara på förälder. För att inte tala om barn som hänger på forumet.
 
För att han överlåter arbetsuppgifter på en underårig tjej som inte är pålitlig. Och ja, rida är en arbetsuppgift. Även mocka eller borsta eller vad som helst som egentligen den anställda (TS) brukar göra.

Jag tycker det är oseriöst. Jag tycker att han borde värna mer om sina tillgångar (hästarna) än så. Och anställa vuxna personer om han har brist på personal hemma på tävlingshelger.
Det gör han ju inte, hon hjälper till och nu vet dom ju att hon inte är att lita på och får inte det förtroendet att vara ensam med hästarna längre. Jag har hjälpt till i många stall genom åren när jag var yngre för att jag har velat. Inget konstigt med det, hade jag inte velat så hade personalen gjort det istället. Dom som haft stallen har inte varit opålitliga för det.

Det finns lika många unga som går att lita på fullt ut som det finns vuxna som inte går att lita på alls. Anställda eller inte. Har inte så mycket med åldern att göra huruvida man vågar lämna hästarna med en person eller inte.
 
Senast ändrad:
Tjaa, det var ju 50 minuters skritt, det kanske gör skillnad för vissa hästar men inte för alla och det är ju ts som har just den hästen, det var ju inte som att den gick i hagen resten av tiden.

Sedan känns det inte som att man måste undanta att fråga om råd just när det gäller barn eller ungdomar på forumet? För man kan ju ha problem där också, se bara på förälder. För att inte tala om barn som hänger på forumet.

Kanske gör det det. Men det är ingen självklarhet.

Klart man kan fråga och prata om barn. Men då ska det vara med en respektfull ton.
 
Kanske gör det det. Men det är ingen självklarhet.

Klart man kan fråga och prata om barn. Men då ska det vara med en respektfull ton.
Vi får nog helt enkelt bara komma fram till att vi tänker lite olika. Jag tycker inte det var speciellt respektlöst, å andra sidan kanske inte heller respektfyllt.

Visst är det inte så snällt och respektfyllt att skriva att någon ljuger, men i det här fallet verkar hon ju faktiskt göra det och det är inte alla under 30 som har många vänner med tonårsbarn att bolla med.

Håller däremot med om att det självklart inte vore bra att diskutera någon som kunde vara på forumet och känna igen sig själv.
 
Senast ändrad:
Jag är så less på sånt här. Som ung tjej ska man vara så himla tacksam över stt få peta på andras hästar. Man ska alltid vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Den dagen jag ser en hästägare vara tacksam över stt någon gratis rastar deras höstar och mockar ska jag tatuera mig i pannan.
Så har det inte alls varit i de stall jag stått
 
Ok, nu har hon erkänt efter att jag sa att tränset var orört och att martingalen hängde längst ïn.
Hon sa att hon tänkte att det inte spelade någon roll och då ville hon inte hämta mig för att säga att han inte varit ute. Typ så. Jag sa tack för att hon erkände och att det är jätte viktigt att hon säger till direkt, jag blir aldrig arg osv. :) Nu känns det mycket bättre i hjärtat!
 
Jag är så less på sånt här. Som ung tjej ska man vara så himla tacksam över stt få peta på andras hästar. Man ska alltid vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Den dagen jag ser en hästägare vara tacksam över stt någon gratis rastar deras höstar och mockar ska jag tatuera mig i pannan.

Vilket motiv tänkte du dig? Min hästägare är så sjukt tacksam över att jag gör hennes "jobb" att jag börjar få hybris.

Men annars förstår jag vad du menar, och du har nog rätt i de flest fall.
 
Jag är så less på sånt här. Som ung tjej ska man vara så himla tacksam över stt få peta på andras hästar. Man ska alltid vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Den dagen jag ser en hästägare vara tacksam över stt någon gratis rastar deras höstar och mockar ska jag tatuera mig i pannan.
Är du bitter? Och så ung?

Kanske dags att byta stall?
 
Ok, nu har hon erkänt efter att jag sa att tränset var orört och att martingalen hängde längst ïn.
Hon sa att hon tänkte att det inte spelade någon roll och då ville hon inte hämta mig för att säga att han inte varit ute. Typ så. Jag sa tack för att hon erkände och att det är jätte viktigt att hon säger till direkt, jag blir aldrig arg osv. :) Nu känns det mycket bättre i hjärtat!
Kan hon inte bara skicka sms när det inte fungerar som det ska? Eller Facebooknotis eller något. Det brukar vara lättare för ungdomar och många äldre , att skicka sms än ringa eller prata.
 
Kan hon inte bara skicka sms när det inte fungerar som det ska? Eller Facebooknotis eller något. Det brukar vara lättare för ungdomar och många äldre , att skicka sms än ringa eller prata.
Jo, men det var nog lättare för henne att säga att hon skrittade i 15 min :P

Haha.. Tonåringar är roliga...:love:

Haha ja :P Sen är jag så glad att hon erkände att hon "hittade på" att han varit ute, det är inte ens många vuxna som skulle erkänna efter att ha ljugit tror jag. :love: Det känns som att vi lärt oss en del utav den situationen bägge två.
 
Jag är så less på sånt här. Som ung tjej ska man vara så himla tacksam över stt få peta på andras hästar. Man ska alltid vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Den dagen jag ser en hästägare vara tacksam över stt någon gratis rastar deras höstar och mockar ska jag tatuera mig i pannan.

Du får nog tatuera dig då......för jag är så evinnerligt tacksam att min granne rider och rastar min häst när hon kan. Om hon är där före mig mockar hon också, kan jag bli gladare för det....nej.

Allt behöver inte vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Det enda man kan kräva är ärlighet, enligt mig iallafall. För någon är det svårt men för andra lättare. Jag håller mig till dem som tycker det är lätt att vara ärlig.
 
Allt behöver inte vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Det enda man kan kräva är ärlighet, enligt mig iallafall. För någon är det svårt men för andra lättare. Jag håller mig till dem som tycker det är lätt att vara ärlig.
Väldigt fint och bra skrivet :love:
Det finns få saker som gör så ont än en lögn från någon man litar på.
Och få situationer som är så jobbiga som när man kommer på eller blir påkommen med en lögn.
 
Haha ja :P Sen är jag så glad att hon erkände att hon "hittade på" att han varit ute, det är inte ens många vuxna som skulle erkänna efter att ha ljugit tror jag. :love: Det känns som att vi lärt oss en del utav den situationen bägge två.
Hon kan vara fostrad i ett system där man inte gärna erkänner att man har gjort fel eftersom man riskerar att få så himla mycket skäll. Du säger själv att hon är rädd för den andra kvinnan, t ex.
Nu förhoppningsvis vet hon att du värderar det annorlunda. Hoppas att det går bra i fortsättningen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 946
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 326
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 345
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp