Unghäst fasoner..

Sv: Unghäst fasoner..

Jag skrev att jag rider honom 3-5 dagar i veckan, 30-50 min alltid MAX 5min trav totalt MAX 5 min galopp totalt. Resten skritt. Förstår inte hur du kan skriva såhär över internet att han inte kommer hålla i framtiden?
 
Sv: Unghäst fasoner..

hehe ja man vill ju vara övertydlig xD

Jo jag vet men lagom innan bilden hade han en liten bockserie och då glad foten in. Sen när jag travade runt lite va foten kvar :)
 
Sv: Unghäst fasoner..

Jag skrev att jag rider honom 3-5 dagar i veckan, 30-50 min alltid MAX 5min trav totalt MAX 5 min galopp totalt. Resten skritt. Förstår inte hur du kan skriva såhär över internet att han inte kommer hålla i framtiden?

3 dagar borde i mitt tycke vara max, och aldrig mer än 30 min. Tömkör du honom något? Det är annars ett bra sätt att variera arbetet och låta dem vila mentalt och fysiskt från ridningen. Löshoppa är också kul. Promenera, klättra för hand.

Jag har förklarat flera gånger vad jag grundar det på. Läs mina tidigare inlägg :)
 
Sv: Unghäst fasoner..

ja första 2 veckorna tömkörde, longera, promenera jag hela tiden, nu gör jag det ca 2 grr i veckan mer eller mindre. Longera och tömkörde honom mycket ute på åkern men nu går de inte att vara där för leran. Jag kör hellre så att jag gör någonting med honom varje dag korta stunder. Men det finns lika många åsikter som det finns hästmännikskor. Jag håller fast vid min :)
 
Sv: Unghäst fasoner..

Absolut maste man har (del) mal satta :) annars ar det svart att jobba konsekvent.. jag glomde namna det - My bad!

Jo jag har mitt eget lilla monster och system jag arbetar efter nar det kommer till unghastar/grona hastar.. trevligt att du gillar hur jag tanker :)

Kanner dock att mitt raljerande haller pa att sabba TS trad sa jag backar ner.

mitt teori-praktiska babbel ger nog inte TS mer an nagot halvt flin atm och det var ju inte direkt vad som efterfragades. :o Forlaaat TS!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 999
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
892
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 992
Senast: mily
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 474
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp