Sv: Unghästtråd...
Jga har nog inte skrivit i denna tråden någonsin, så det kanske är dags nu.
De flesta vet säkert att jag har en liten flicka på 4 år, som jag köpte som 3-åring förra sommaren. Hon är arab/paint. Vi har haft både uppgångar och nedgångar, men för det mesta har det gått väldigt, väldigt bra. Det är min första unghäst, och den första hästen jag ridit in och tränar helt själv. Det har gått otoligt snabbt med allting.. hon är väldigt lättlärd och villig att lära sig nya saker plus att hon mer än gärna går över saker, under presseningar och igenom bildäck, så hon är ganska rolig att arbeta med. Hon accepterar det mesta, och det känns som att vi litar på och förstår varandra bra

Just nu är vi inne på reiningträning och håller på att träna rollbacks, stop och volter med mycket lyckade resultat! Trail är någon som vi båda tycker om också, så det är mycket cavaletti, ryggning mellan bommar, sidepass, grind mm vi sysslar med också

Meningen är att det ska bli en versitale horse av henne.
Jag skulle kunna skriva jättemycket mer, men dte skulle bli flera sidor långt. :smirk:
Jag har tusentals bilder på henne, så jag slänger istället in några nya som jag tog under en ridtur häromdagen.