Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
5år:
![]()
QUOTE]
oj hon blev inte gammalhihihi...
nää skoja bara, såååå söt häst![]()
Hej hopp!
Nu har äntligen Phigalles nya sadel kommit, den är dock lite för bred så jag ska köpa en builtup-pad och se om det hjälper. Men vilken skillnad det är på en Simco Lucky S och en Continenal Montana Arabian. Älskar den redan och den är bara ett år gammal med. Har provat den en gång hemma och andra gången tog jag ut honom på en sväng på vägen och ingen reaktion överhuvudtaget. sadeln knarrade lite men jag har betalt den! (förra ägaren hade den på avdetalning så det kanske inte är helt avbetald där vad vet jag?) Har provlastat hemma en gång igen och han går alltid in men har alltid en hov kvar på baklemmen och går oftast aldrig in helt och när man försöker få fram honom ytterligare så backar han ut och blir tjurig. Så vi tog en lina bakom honom (har trailern stående mot stallväggen där av en lina) och han hoppade in på en gång ,hela vägen in och stod bara där så det var bara för sambon att skjuta mellanväggen,sätta dit bakbommen och stänga där bak så satte vi fast honom och han fick stå i lugn och ro och äta sin kraft. När han var färdig fick han stå lugnt en 5 minuter och sedan öpnnade vi bak och han backar lugnt ut. Är det ett bra sätt att ta hjälp av lina som vi nu gjorde sist eller ska jag fortsätta krångla och ta tid på mej utan?
Här är lite (många)bilder från i helgen.
![]()
![]()
Hej Ann....du har PM
Vilken duktig häst du har, som drar en så stor vagn redan efter sig
Har ni byggt den själv?