Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Jag har aldrig sett helsvarta yorkies förut, och jag måste säga jösses så söta!
Tydligen får de vara svarta i Tyskland? Alltså jag har ingen aning men det står att tiken, som är svart, är reggad i Tyskland. Kanske har de egna klubbar?
Visa bifogad fil 187002
Jag tycker om de goldenfärgade 😍
IMG_5243.webp

Garanterat något annat i den också. Jag bara försöker förstå varför man klippt öronen sådär :rofl: Ibland om de har långa öron och äter utan mössa så kan det hända att de får in pälsen i munnen och tuggar av den när de äter, det kan se klippt ut, men då är det ju inte jämnt på båda sidorna osv (och åtminstone när jag hade hundar som gjorde så, så försökte jag efteråt klippa pälsen så att det skulle se lite naturligt och snyggt ut :p ) Söt vovve dock!
Jag såg inte ens att öronen var klippta i topparna 😅 Jag tittade mer på nosen och huvudet och så ser det väldigt snaggat ut på ryggen för svansen är alldeles för fluffig och det saknas byxor.
Jag tycker att han var supersöt med sina vingmutteröron 😍
IMG_4716.webp

Jag har aldrig sett helsvarta yorkies förut, och jag måste säga jösses så söta!
Tydligen får de vara svarta i Tyskland? Alltså jag har ingen aning men det står att tiken, som är svart, är reggad i Tyskland. Kanske har de egna klubbar?
Visa bifogad fil 187002
Jag hittade detta inlägget på reddit. Jag har för mig att man kan regga in hundar från AKC till FCI och då få stamtavla i andra kennelklubbar, men jag är inte säker
IMG_5244.webp

• Gilla
Reactions: Sel
Jag skulle tro att det är någonting staffeaktigt eller annat i de här "russelvalparna", de har ju rätt grova ansikten också... men ack så fina de är! Tänk om de varit riktiga russlar. Jag älskar hundar med mask. <3
1782860660559.webp

Visst är de söta, men inte sötare än samma typ av renrasiga valpar, det är det jag inte riktigt fattar. De är ju redan sockersöta ullfluffar så varför korsa tre hundar av samma sällskapstyp? Mest för att coola namn säljer är min gissning.

Jag tycker de många gånger är sötare en de renrasiga varianterna. Ofta inte ens i närheten. Sen är ju allihopa sockersöta till tusen, men F1 blandningarna slår dem ändå.
För att inte fortsätta stjäla tråden om oseriös avel. Jag håller med er båda. De flesta raserna är dundersöta som de är, men tex denna (som enligt kommentarerna ska vara pudel/malteser) kan jag inte komma på om det finns någon renrasig som ser ut som. Svarta shih tzu kommer nära, men de är inte riktigt lika näpna och för stora om man vill ha en hund i malteserstorlek
IMG_9388.webp

För att inte fortsätta stjäla tråden om oseriös avel. Jag håller med er båda. De flesta raserna är dundersöta som de är, men tex denna (som enligt kommentarerna ska vara pudel/malteser) kan jag inte komma på om det finns någon renrasig som ser ut som. Svarta shih tzu kommer nära, men de är inte riktigt lika näpna och för stora om man vill ha en hund i malteserstorlek
Visa bifogad fil 188041

Bolonka? Får erkänna att jag inte träffat särskilt många men samtliga har sett ut precis så

Bolonka? Får erkänna att jag inte träffat särskilt många men samtliga har sett ut precis så
Ingen bolonka jag har sett har haft så silkig och lånt päls utan de har alla haft lite rufs, smålockar och kortare päls. Jag har inte heller träffat så många irl, men kollat på bilder då jag också tänkte bolonka först på den jag la in

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar