Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Charmiga krull på halsen! Är det en chesapeake?
Labbe?
Nää, det hade varit alldeles för uppenbart juLabbe?
Jag tänkte att det kanske var FÖR uppenbart!Nää, det hade varit alldeles för uppenbart ju![]()
AhaJag tänkte att det kanske var FÖR uppenbart!![]()
Sådärja! Vilken fadäs om det var en större tax de ville ha.AhaDen är 50/50 tax och grand danois!
Absolut är det en chessie.Charmiga krull på halsen! Är det en chesapeake?
Verkar fishy. Brindle ger svarta ränder på röd bas (färgerna kan ändras pga dilution mm) den där hunden verkar ha lång ljus päls?Randig xolo. Hon säger att den har en extremt ovanlig mutation som gör att brindleränderna har päls
Visa bifogad fil 182219
Brindle kan variera extremt mycket i färgfördelningen. En jag känner har en staffe som de trodde var svart tills hon blev lite större och ett par tunna bruna brindleränder visade sig på ena låretVerkar fishy. Brindle ger svarta ränder på röd bas (färgerna kan ändras pga dilution mm) den där hunden verkar ha lång ljus päls?
Fast brindle är mörka ränder på en ljusare bas så det var inte ränderna som var bruna utan allt det svarta som var brindle-mönstret och det bruna basfärgen. Det är inte ljusa ränder på en mörk bas. Ränderna är eumelanin och basen är feomelanin.Brindle kan variera extremt mycket i färgfördelningen. En jag känner har en staffe som de trodde var svart tills hon blev lite större och ett par tunna bruna brindleränder visade sig på ena låret
Finns det några bättre bilder? Det där ser ju jättekonstigt ut.Randig xolo. Hon säger att den har en extremt ovanlig mutation som gör att brindleränderna har päls
Visa bifogad fil 182219
Förlåt att jag råkade skriva brindleränder om det bruna bara för att det var lättast… Faktum kvarstår dock att brindle kan vara allt från några enstaka hår svarta till några enstaka hår bruna och allt därimellanFast brindle är mörka ränder på en ljusare bas så det var inte ränderna som var bruna utan allt det svarta som var brindle-mönstret och det bruna basfärgen. Det är inte ljusa ränder på en mörk bas. Ränderna är eumelanin och basen är feomelanin.
Tyvärr inte. Jag såg ett par videor till, men den hade antingen kläder eller så var det sämre vinklar. Screenshoten är från facebook om det hjälper i letandetFinns det några bättre bilder? Det där ser ju jättekonstigt ut.
Jag har googlat och grejat men den dyker inte upp.![]()
Ja? men det kan fortfarande inte vara ljusa ränder på mörk bas. Hunden ser ut att ha någon form av vitfläck på mörk bas och partierna med lång päls är ljusa av vad man kan se när den inte är färgad rosa (och det påstås att de långa partierna är brindle). Brindleränder är svartbaserad och grundfärgen är rödbaserad för att brindle ska uttryckas.Förlåt att jag råkade skriva brindleränder om det bruna bara för att det var lättast… Faktum kvarstår dock att brindle kan vara allt från några enstaka hår svarta till några enstaka hår bruna och allt därimellan
Jag går ju uppenbarligen efter fenotypen i detta fallet och hela hunden är såklart brindle och inte bara rändernaJa? men det kan fortfarande inte vara ljusa ränder på mörk bas. Hunden ser ut att ha någon form av vitfläck på mörk bas och partierna med lång päls är ljusa av vad man kan se när den inte är färgad rosa (och det påstås att de långa partierna är brindle). Brindleränder är svartbaserad och grundfärgen är rödbaserad för att brindle ska uttryckas.
Bilden du visade är ju rätt skum i belysningen och det ser ut som att den har vitt i ansiktet till exempel.Jag går ju uppenbarligen efter fenotypen i detta fallet och hela hunden är såklart brindle och inte bara rändernaNågra vita fläckar kan jag inte se någonstans.
Så du skulle alltså beskriva denna hunden som brun med svarta ränder?
Visa bifogad fil 182247