Unken lukt

Krusan

Trådstartare
Min tvattmaskin luktar unket nar den inte anvands. Tvatten kommer dock ut och luktar tvattmedel. Later alltid maskinen torka innan jag stanger dorren. Ar det nagon som har ett tips om hur fa bort lukten/

//Krusan

Sv: Unken lukt

Stänger dörren, är det samma sak som att du stänger luckan på maskinen? I så fall, sluta med det. Töm filtret. Kör i lite ättika i tvättmedelsfacket, kör en tom maskin på 95 grader. Sen låter du luckan stå på glänt, alltid. Maskinen torkar väldigt sällan helt, och stänger man till där, så börjar det lukta- obönhörligen. :)

Har du tömt filtret på länge?
Kör tvättmaskinen på högsta värme med några del ättika, sen ett tomt skölj program så ska du se att lukten försvinner.

Har forsokt att hitta filtret i 2 ar!!! Jag vet att man ska tomma filtret med jamna mellanrum. Men kan inte hitta det. Bruksanvisningen sager ocksa tom filtret men visar inte vart det sitter. VI har en Electrolux Washer/Dryer EWD 1477.

Men tack for tipsen.

//Kruan

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Sa min lilla terrorist pa 7 manader ar verkligen allatare. Nar jag har henne kopplad fungerar "leave it" mycket bra, men nar hon ar los...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag gar 5 - 7 km med Miss Mandy varje morgon genom en avstangd park. (Den ar stangd med bommar och stora skyltar, plus skyltar med...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka