Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med ditt tankesätt skulle boxerns avelsbas försvinna. Mina hundar, oavsett om de är av sällskaps- eller bruksras, umgås inte med kreti och pleti. De umgås med familjens hundar. Där behöver det funka, att de inte vill busa med random hund vi möter kunde jag inte bry mig mindre om. Det finns betydligt viktigare egenskaper att bry sig om inom avel, speciellt för arbetande raser.
Nu är ju vår nuvarande hane aningen (host, host) besvärlig vid hundmöten (låt-mig-hälsa-annars-blir-jag-tooookig-och-låter-som-en-flock-mördarhundar, typ), men om man ser till alla de boxrar vi ser på utställningar så är han ett undantag snarare än en regel. Så fullt så illa tror jag inte att det är. Men visst, det är inte ovanligt med en attityd som kan vara svårhanterad. Jag trodde jag kunde tillräckligt efter vår förra boxer, men jag har en bit kvar (mycket beroende på att jag lätt blir stressad och går upp i varv).
Däremot så är det ju ofta som boxrar funkar med andra boxrar och inte med andra raser, men det kan man ju inte ta hänsyn till i aveln. Det har ju att göra med kroppshållning vid möten, att deras ansikten är svårare att läsa, och att de leker burdust.
Väldigt många raser skulle försvinna bums...Med ditt tankesätt skulle boxerns avelsbas försvinna. Mina hundar, oavsett om de är av sällskaps- eller bruksras, umgås inte med kreti och pleti. De umgås med familjens hundar. Där behöver det funka, att de inte vill busa med random hund vi möter kunde jag inte bry mig mindre om. Det finns betydligt viktigare egenskaper att bry sig om inom avel, speciellt för arbetande raser.
Har de bytt namn på honom förresten?
Men gud så hemskt! Stackars djur. Vilken tur att någon hittade dem innan det gick för långt.Nej han heter fortsatt Claes!
Tydligen hade han och katterna övergivits i huset, de hade hittats efter flera dagar i ensamhet. Han är verkligen ingen problemhund. Hemskt hur man bara kan lämna djuren så där.
Alltså hela soppan kring hundstallet i Göteborg är så tragisk för djuren! Nu hamnar ju ändå hundarna som omhändertas av polis/länsstyrelse på vettigt ställe (samma med katter, fast de hamnar på annat hål) men det behövs ju onekligen fler aktörer!Apropå Hundstallet skulle vi redan ha haft ett här i Göteborg också men ...
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/hundsatsning-stoppas-av-kommunen-1.4228316
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/kan-inte-skapa-speciallösning-1.4228318
![]()
Aha!! Ser ni där är blandraser myyyyycket bättre. Jag har än så länge inte stött ihop med en hund som Bobber inte kan umgås med, visst blir han sen påhoppad (host host typ svärmors tik under löp) så försvarar han sig men annars så. Där har vi beviset att blandraser är mycket bättre hundar än sk renrashundarVäldigt många raser skulle försvinna bums...
Dom enda raser som skulle finnas kvar är väl sheltie och cavalier.....dom enda raser jag vet som i stort sett alltid går ihop med alla hundar oavsett könDå lär jag inte vilja ha hund igen
![]()
Ja, dobermann skulle nog ryka direkt. Skulle aldrig låta okända hanar umgås liksom (och inte tikar heller för den delen). Träna tillsammans och gå på promenad är sällan ett problem dock, och det räcker fint för mig.Väldigt många raser skulle försvinna bums...
Dom enda raser som skulle finnas kvar är väl sheltie och cavalier.....dom enda raser jag vet som i stort sett alltid går ihop med alla hundar oavsett könDå lär jag inte vilja ha hund igen
![]()
Inte cavalier heller tror jag, om det inte bara ska finnas tikar kvarDom enda raser som skulle finnas kvar är väl sheltie och cavalier.....dom enda raser jag vet som i stort sett alltid går ihop med alla hundar oavsett kön![]()
Ja, det verkar ju funka bra även som det är. Men som du säger, finns det fler blir det naturligtvis ännu bättre. Och Hundstallet verkar verkligen seriösa och bra.Alltså hela soppan kring hundstallet i Göteborg är så tragisk för djuren! Nu hamnar ju ändå hundarna som omhändertas av polis/länsstyrelse på vettigt ställe (samma med katter, fast de hamnar på annat hål) men det behövs ju onekligen fler aktörer!
Göteborgs stad, ett under av smidighetDe har samlat in 20 miljoner - och så går det så här ...
Göteborgs stad, ett under av smidighet![]()
Det är fulltMen alltså, kan inte Hundstallet bara bygga någon annan stans i Göteborg? Det måste ju finnas mer än en tomt ledig?![]()
Min erfarenhet av Bygg inom kommun är rätt gräslig. En granne har haft ett rent helvete med något som borde ha varit en bagatell (det rör inte ens en nybyggnad utan renovering) som tagit flera år.
Det är fullt
Jag vet inte, men tanken har väl varit att vara i Göteborg för att kunna få avtalet för hund från polisen och för att vara tillgängliga. Då fungerar det väl sådär att ligga för långt bort från stan för då kommer ingen ditoch det är väl få ställen i Göteborg där det finns så stora tomter lediga som inte är superdyra och där det går att hålla hund utan att störa omgivningen.
(lite som att katterna som upphittats i norra Halland ska ner till Skåne, vilket få vet, så det blir stress för djuren och få verkar hitta sina bortsprungna katter för en tänker inte på att kolla annonser i Skåne. Typ)
Egentligen så borde det väl göra detJa, det är klart
Men Hundstallet i Stockholm ligger ju inte supercentralt, det borde väl fungera att bygga ett par mil utanför Göteborg?