Vi ska nog också dit den 21:e, lite uppfräschning inför tävling på helgen där. Så då kanske vi ses i förbifarten![]()
Kul! Jag bokade kl 12 pga måste vara hemma senare på dagen för oönskade händelser (du vet vad...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi ska nog också dit den 21:e, lite uppfräschning inför tävling på helgen där. Så då kanske vi ses i förbifarten![]()
Lär bli tala i tungor och kasta blomkrukor om vi ska gå på historikKul! Jag bokade kl 12 pga måste vara hemma senare på dagen för oönskade händelser (du vet vad...).
Idag hoppade jag och Elsa in som reserver i klubbens dressyrlag i div 3 där vi red LC:1 Jag var ärligt talat inte peppad då jag var helt slut i kropp och huvud... Jag mockade ur hela ligghallen igår och när jag vaknade värkte allt, speciellt handleden. Ipren till frukost, pyssla till Elsa och köra i regnet.
Sen steg energin när man fick träffa lite lagkompisar som tur var. Jag väntade in i det sista med att lasta ur för att slippa regnet och lyckades pricka ett uppehåll. Elsa var Elsa, åker och står som ett ljus, fast det bankas och har sig runt i de andra transporterna. Hon var lite smittad av min opepp kanske, för hon tyckte jag skulle jobba lite extra för form och eftergift. Så det var bara att nöta övergångar på uppvärmningen.
Ritten kändes sådär, nog mer pga min inställning för där var väl inte mer än det vanliga att anmärka på dvs lite öppen i galopp som önskar lite mer energi. Sluthalten kändes skitbra dock, så jag kramade om Elsa efter, skrittade ut, joggade av henne och hoppade av. Då kom en ponnymamma fram och gratulerade till de fina procenten, 69,252% var det visst. Och en åtta på sluthalten så känslan där var rätt. Och det blev en andraplacering! Men det bästa var att höra från ponnymamman att Elsa är så välriden, positiv och stabil. Jag har haft jättejobbigt med självförtroendet i det sista och hade kunnat gråta lite där och då när hon sa att jag gjort ett kanonjobb när jag berättat att jag ridit och och tränat lilla sexåringen själv
Tyvärr blev det ingen placering för laget men vi var ett härligt gäng som peppade varandra. Imorgon har jag dressyrträning, sen ska Elsa få vila någon vecka eller två då vi båda kan behöva lite återhämtning.
Visa bifogad fil 190262
Det kommer gå kanon! De brukar glömma fort och lära sig snabbt så länge man är konsekvent. Jag vet att när Elsa var "liten" hos mig så vet jag inte hur många grimmor/grimskaft hon slet sönder när hon skulle lära sig att stå på gången... Men det blev häst av den där också.Första gången med grimma för Fölis blev inte bra. Blev stressigt och för mycket så nu har han varit skeptisk till grimman.
Men han älskar morötter!
Sp idag gick de jättebra att gå några steg så han följer mig + hans mor. Jag stannar och ger morot om han trär in huvudet i grimman.
Gick jättebra tills morötterna va slut
Men har ju all tid i världen på att träna.
Det kommer gå kanon! De brukar glömma fort och lära sig snabbt så länge man är konsekvent. Jag vet att när Elsa var "liten" hos mig så vet jag inte hur många grimmor/grimskaft hon slet sönder när hon skulle lära sig att stå på gången... Men det blev häst av den där också.
Jag rider också alltid med säkerhetsväst! Har en smidig Kompardell på ridbanan och en Racersafe när jag rider ut. Känns som en billig försäkringJag ser ut som en köttbulle men jag rider med sälerhetsväst igen. Känns skönt han har ju varit mer brallig det här året.funderar på att starta en pay & ride snart. Han känns i toppform!Visa bifogad fil 190850
Haha, jag har också som tant lagt hopprädslan åt sidan och planerar att hoppa in min islänning mer systematiskt. Än så länge kör vi mest plockepinn.Jag har börjat hoppa ponnyn lite. Hade tänkt hitta någon medryttare i lämplig storlek som kunde ansvara för hoppningen men är tydligen svårt att hitta någon som vill rida/hoppa b-ponny och är nog duktig att rida ”inte ridskolehäst”Förstår nu varför jag som tonåring hade i princip obegränsade möjligheter att rida a/b ponnyer, hade behövt mig själv som tonåring nu
Nu är man ju gammal feg och inte hoppat på nästan 20år och knappt ridit under den perioden heller. Men vi har galopperat och hoppat små stockar/pinnar i skogen för andra gången och hon är faktiskt beskedlig tycker jag, suger lite men rusar inte och överhoppar inte. Får kanske börja träna på bana också efter den förmåga jag har, kittlar i magen redan vid små stockar i skogen
Synd att hon tydligen busar lite med barnen för har inga sådana problem
Visa bifogad fil 191182