Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränat vårt freestyle-program för andra gången och det går faktiskt bra. Vilket är tur då det är tävling om två veckor. Någon mer här som ska till Ulricehamn?
Satte dottern på att kolla hundsporter och hon blev lite inspirerad av freestyle.

Men ännu inte dags för det idag blev det lite Agility istället
 

Bifogade filer

  • 20732053-6F1B-442E-B8CC-97BF46BCF42E.jpeg
    20732053-6F1B-442E-B8CC-97BF46BCF42E.jpeg
    691,3 KB · Visningar: 35
Hundar badade. Vattnet som rann från Lily var brunt :rofl: Nu är hon mer glänsande än innan och tassarna ser ovant vita ut. Nu ska jag "bara" duscha mig själv och packa också, så kan vi åka sedan. Eller ja. Lite mat ska väl ätas också och hundarna ska få klippta klor.
 
Ormar! Hilfe!

Där jag bor så är det inte mycket orm alls. Tror jag sett orm kanske 4 ggr på 12 år. Och en av dessa var alldeles nyss, en stor huggis låg i väggrenen längs promenaden. Jag TROR att Bell och jag upptäckte den typ samtidigt, hon spratt till och den slingrade iväg. Men såklart är jag lite nojig nu — utifall den hann hugga henne. Hon var väldigt nyfiken på den och ville fara efter den in i gräset, pep inte till och jag kan i alla fall inte se några märken på nosen eller frambenen. Ska kolla mer nu när vi är inne…

Vad har ni för ormerfarenheter?
 
Senast ändrad:
Får rapporter om Torsten hos avkomman. Hans liv är upp och ner när jag är på sjukhus. Han är inte rumsren. Alls. Och skäller.

Jag råder dem att göra hans liv tråkigt. Ingen lek och bus, bara lugna lite längre skogspromenader.

Jag vill hem. Men det kommer att ta tid.
 
Alltså fyy vad jag velar med rasval till nästa hund.. Tur att jag är ute i god tid för jag har verkligen ingen aning. Vet inte vart jag står och vad jag vill. Ibland känns det som jag bestämt mig men sen blir jag osäker igen. Har pratat med några olika uppfödare om att komma på besök, hoppas det kan klarna lite då. Men vet inte om det hjälper när jag inte ens vet vad jag vill med mitt hunderi...
Hoppas komma in på lite kurser med gammelvovven nu för att kanske reda ut vad det är som jag tycker är roligast.
 
Hemma efter en sjukt lång dag.
Ställde ut Lily som mycket väntat fick "very good". Ställde ut Ebrah som fick Excellent, vann bruksklassen och sedan blev slagen av hanen i tävlan om BIS-bruks. Ställde ut en tik i öppenklassen, även hon fick very good (det var mååånga som fick det idag).

Dömde sedan barn med hund och tre jätteduktiga unga barn kämpade för att visa sina hundar så bra som möjligt. Fick domargåva och massor av applåder för det, det var kul :D

Och så hade vi inofficiell COO-utställning. Lily hade en konkurrent, superfin, domaren fick beslutsångest men valde att ge vinsten till konkurrenten. Sedan dömde jag alla "vanliga vuxna" samt veteraner. Fick beslutsångest när jag skulle döma vuxna hanar, hade velat ha två på delad förstaplats. SÅ fina vinthundar vi har här ändå :love: Och folk runtomkring på utställningen var otroligt positiva till vårt lilla privata arrangemang och vill att det ska bli ännu större nästa år, så det satsar vi såklart på då.

Och justja, jag råkade bli ansvarig för att tillsammans med en vän fotografera alla BIS-vinnare i de olika klasserna och så ska jag även skriva en artikel till rasklubbens tidning. Jag har knappt suttit ner en minut under hela dagen och har pratat med så mycket människor att jag undrar hur energin räckt till.

Så, totalt sett en mycket lyckad dag. Jag har verkligen uppskattat allt det sociala och mina damer har skött sig utmärkt :love: De har vilat, fått lite promenader, sprungit i ring, vilat lite mer osv. Nu är de också helt slutkörda. Imorgon blir det bus i rastgård och vila.
 
Hemma efter en sjukt lång dag.
Ställde ut Lily som mycket väntat fick "very good". Ställde ut Ebrah som fick Excellent, vann bruksklassen och sedan blev slagen av hanen i tävlan om BIS-bruks. Ställde ut en tik i öppenklassen, även hon fick very good (det var mååånga som fick det idag).

Dömde sedan barn med hund och tre jätteduktiga unga barn kämpade för att visa sina hundar så bra som möjligt. Fick domargåva och massor av applåder för det, det var kul :D

Och så hade vi inofficiell COO-utställning. Lily hade en konkurrent, superfin, domaren fick beslutsångest men valde att ge vinsten till konkurrenten. Sedan dömde jag alla "vanliga vuxna" samt veteraner. Fick beslutsångest när jag skulle döma vuxna hanar, hade velat ha två på delad förstaplats. SÅ fina vinthundar vi har här ändå :love: Och folk runtomkring på utställningen var otroligt positiva till vårt lilla privata arrangemang och vill att det ska bli ännu större nästa år, så det satsar vi såklart på då.

Och justja, jag råkade bli ansvarig för att tillsammans med en vän fotografera alla BIS-vinnare i de olika klasserna och så ska jag även skriva en artikel till rasklubbens tidning. Jag har knappt suttit ner en minut under hela dagen och har pratat med så mycket människor att jag undrar hur energin räckt till.

Så, totalt sett en mycket lyckad dag. Jag har verkligen uppskattat allt det sociala och mina damer har skött sig utmärkt :love: De har vilat, fått lite promenader, sprungit i ring, vilat lite mer osv. Nu är de också helt slutkörda. Imorgon blir det bus i rastgård och vila.
Grattis! Mitt fb var verkligen fullt att filmer och bilder från salukispecialen. Många bekanta och vänner var där också från Finland och de var alla nöjda och glada.
 
Ställde ut Lily som mycket väntat fick "very good". Ställde ut Ebrah som fick Excellent, vann bruksklassen och sedan blev slagen av hanen i tävlan om BIS-bruks. Ställde ut en tik i öppenklassen, även hon fick very good (det var mååånga som fick det idag).
Har ni BIS i var klass?
BIS brukar man väl bara ha när det är flera raser? 😅
Vi har ju en del inoff titlar på våra specialer (Svensk Dobermannvinnare Junior/Unghund/Veteran etc) men aldrig BIS? (BIR & BIM är ju med däremot)
 
Har ni BIS i var klass?
BIS brukar man väl bara ha när det är flera raser? 😅
Vi har ju en del inoff titlar på våra specialer (Svensk Dobermannvinnare Junior/Unghund/Veteran etc) men aldrig BIS? (BIR & BIM är ju med däremot)
Hovawartklubben kör med BIS på en del specialer. Just nu kommer jag däremot inte ihåg om vi utser BIS i olika klasser med eller om det blir BIR-junior/veteran osv och att BISet går till BIR 🙈 Blir ju en inofficiell titel för det reggas inte på hunddata.
 
Precis beställt kursen "Mot startklass" och ser så mycket fram emot den :D. Har även köpt en apportbock som jag tänkte jag skulle försöka få Hexa att hålla i, utan att tugga på den. Funkade väldigt bra den enda gången vi provat det hittills.
Ska även kontakta en instruktör om lite privatlektioner då jag tycker det går så långt mellan kurserna. Vill ha hjälpa med att få bort min godishand som jag gärna använder mig av :banghead:.
 
Har ni BIS i var klass?
BIS brukar man väl bara ha när det är flera raser? 😅
Vi har ju en del inoff titlar på våra specialer (Svensk Dobermannvinnare Junior/Unghund/Veteran etc) men aldrig BIS? (BIR & BIM är ju med däremot)
På en utställning med bara en ras blir ju BIR automatiskt BIS och det är därför ganska förekommande att man använder den benämningen. Om det är en officiell utställning kommer det att stå BIR i Hunddata, men BIS på hemsidan, klubbtidningen osv.

På specialklubbsutställningar och rasspecialer är det också vanligt att ha BIS för t ex junior och bruksklass, precis som man har för valp och veteran på SKK. Alla dessa extra-finaler är inofficiella. Tror det enda som är officiellt är BIG och BIS på SKK.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp