Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni BIS i var klass?
BIS brukar man väl bara ha när det är flera raser? 😅
Vi har ju en del inoff titlar på våra specialer (Svensk Dobermannvinnare Junior/Unghund/Veteran etc) men aldrig BIS? (BIR & BIM är ju med däremot)
På den största, årliga rasspecialen ja :) Igår var närmare 200 salukis med, och då blir det BIS-final för juniorer, unghund, bruksklass, veteran, parklass, släthår, avelsgrupp och uppfödargrupp (och såklart "riktiga" BIS). Det blir ju samma som hade varit BIR annars, men ja, nu kallas det BIS, för det är roligare så, typ :p
 
Grattis! Mitt fb var verkligen fullt att filmer och bilder från salukispecialen. Många bekanta och vänner var där också från Finland och de var alla nöjda och glada.
Jag hörde flera personer gå runt och prata finska, men hann inte identifiera någon hund (kikade snabbt igenom katalogen för saluki och såg inget jättespännande, så jag la ingen energi på det :o). Kul att de var nöjda och glada! Fortsatte de till LCn idag? Lilys två svarta halvsystrar ligger i ledning nu efter första loppet :D
 
Mötte igår en man två gånger på promenaden, vi gick samma runda åt varsitt håll. Andra gången sa han "nu kom jag på vad din hund påminner mig om - draken i Den oändliga historien".
Så här är en bild på Falcor, den flygande draken.
20220801_131427.jpg
 
Blev nyfiken på en sak..
Mina föräldrar var hundvakt i helgen åt en labradoodle. När de var ute med henne i lördags så åt betade hon en massa gräs som hon sedan kräktes upp.
Resten av promenaden och helgen var hon helt normal. Pigg och glad hund i övrigt.

Vet någon varför hunden höll på så?
 
Mina hundar är rena och lena. En rejäl dusch med schampo och balsam och skönt ljummet vatten. Dom är som alltid lika behändiga. Står prick still och lyfter tassarna när det är dags för att tvätta nästa.

Jag köpte en ny klotång i veckan och klippte Alvins klor men den var så annorlunda mot den jag är van vid att jag klippte honom i pulpan vilket händer väldigt, väldigt sällan. Tången tog inte på samma sätt som den vanliga, antagligen bättre men jag var inte inställd på det så får ta ännu mindre nästa gång. Klippsnittet var liksom annorlunda mot dom klotånger jag haft innan. Gör alltid ont i magen på mig om jag råkar klippa i pulpan.

Snörade i alla fall in tassen i papper eftersom det blödde och jag inte ville ha blod på golvet eller soffan eller mattan och lilla Alvin stod kvar exakt där jag placerade honom tills jag tog bort pappret och sa varsågod. Innan dess hade han just legat på rygg mellan mina ben när jag klippte klorna. Jag är så tacksam att både Alvin och Milou är så snälla i all hantering. Milou ligger också i knät när jag klipper klorna.

Men nu är dom i alla fall fina, så rena och välklippta man kan vara.
 
Blev nyfiken på en sak..
Mina föräldrar var hundvakt i helgen åt en labradoodle. När de var ute med henne i lördags så åt betade hon en massa gräs som hon sedan kräktes upp.
Resten av promenaden och helgen var hon helt normal. Pigg och glad hund i övrigt.

Vet någon varför hunden höll på så?
Att äta gräs kan vara ett tecken på att magen är olag- samtidigt är det många friska hundar som äter gräs. Det kan vara gott och smaka sött eller ge sysselsättning. Så tråkigs svaret är beror på
 
Avkomman har ju Torsten nu när jag är på sjukhus. Sambon har varit bortrest och Torsten har inte varit rumsren. Nu rapporterar avkomman att sambon kommit hem. Torsten sprang runt och log hela kvällen. Inget kiss i blöjan under natten, sovit som en stock, inget bajsande inne

Flocken samlad. Hund glad.
Lille plutt.
 
Försöker hitta en till sele… hon har en Rukka Solid som vi båda gillar. Men det är inte skitlätt att hitta en till modell som sitter bra. Och helst är orange, för att jag har fått för mig att jag vill ha en sån… :cautious:
 
Försöker hitta en till sele… hon har en Rukka Solid som vi båda gillar. Men det är inte skitlätt att hitta en till modell som sitter bra. Och helst är orange, för att jag har fått för mig att jag vill ha en sån… :cautious:
Har du kollat på Ruffwear Front Range?
 
Försöker hitta en till sele… hon har en Rukka Solid som vi båda gillar. Men det är inte skitlätt att hitta en till modell som sitter bra. Och helst är orange, för att jag har fått för mig att jag vill ha en sån… :cautious:

Dog Copenhagen? De har ju två olika modeller (har och gillar båda) och dessutom i orange. 👌
Sparven har en orange från DoC som han klär väldigt bra i ;)

1FB03AE6-015F-46D7-9E58-14219C3BD066.jpeg
 
Har återigen fått bestämma mig för att inte oroas över Alvins matvanor. Han har från första dagen han kom till mig varje väldigt liten i maten, ibland skippar han hela måltider eller plockar ut delar av portionen eller så äter han allt jag lagt fram. Tänker att så länge han är frisk är det inget problem. Han har en egen mat och sovklocka jämfört men jag har aldrig hittat den perfekta tiden att ge mat, Milou äter oavsett tid och vilken mat det är. Så jag erbjuder i princip Alvin fri tillgång ett par gånger per dag så får han chansen att välja själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp