Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit ute och tältat. Skulle egentligen vandrat men 30 grader är alldeles för varmt för både oss och hundarna. Så vi fick skjuts större delen av sträckan och tog oss sedan till vår plats vid sjön. Hundarna (även matte) spenderade mesta tiden utanför tältet där det fläktade skönt.

20220720_133959.jpg
 
Fick bli högeffektiv träning för Sparven idag på klubben för att trötta ut honom inför att föräldrarna skulle passa båda mina hundar + min tvååriga brorson 🙈 Tror vi tränade totalt 15 minuter (men värmde givetvis upp innan, och varvade ner efter). Stod några tunnlar uppe från en tidigare bana, så la till två hopphinder och fick till en riktigt trevlig sekvens som jag kunde ta med en vändning så det blev 9 hinder på rad med lite byten och så 👍 enkelt och fartigt, men så kul att träna med honom då man märker framstegen även på så korta pass 🤩
Ska försöka få till en träning till på fredag, med tid för lite med pauser emellan 😅
 
Är det kanske här man borde hänga mer nowadays istället för i valptråden — när valpen inte längre är så mycket valp? :)

Vi hade sista träffen på rallykursen igår. Körde flera moment efter varandra och bar hunden som badring*.

6DFD9DCF-E23D-41C9-9284-9BFEB56923E4.jpeg

*skoja ba = dålig humor
 
Jag tänkte bli mer aktiv här.
Vi har ju en dvärgschnauzer som jag mestadels tränar på trick. Har noll tävlingsnerver så jag är glad över att vi tog oss i mål i trickkkubbens sommarutmaning.

Sen fick jag en svampbok så jag tänkte börja leta svamp med henne.
 

Bifogade filer

  • 0FFDF389-D9F7-43BB-AB46-788B5C0E548C.png
    0FFDF389-D9F7-43BB-AB46-788B5C0E548C.png
    361,5 KB · Visningar: 55
Tänkte väl att ni skulle gilla det. @igbest har vet jag. Att du har vet jag men är det fler?
Jag har ett skägg. Som saknar lite skägg och mustasch efter dagens lek med en ung dvärgtax. 😂 En p/s tik som blir 4 månader om ett par dagar.
Hon har börjat hitta kantareller själv. Jag har gått till några ställen där jag brukar plocka och så har det blivit "godisregn" för att jag ska hinna med att ta de flesta innan valpen "hjälper till". Sist blev det kanske många söndertuggade och mosade efter någon hoppattack.
Vid något tillfälle har hon envisats med att avvika från väg/stig och två gånger har det då varit massor med kantareller där. :love:
 
Jag har ett skägg. Som saknar lite skägg och mustasch efter dagens lek med en ung dvärgtax. 😂 En p/s tik som blir 4 månader om ett par dagar.
Hon har börjat hitta kantareller själv. Jag har gått till några ställen där jag brukar plocka och så har det blivit "godisregn" för att jag ska hinna med att ta de flesta innan valpen "hjälper till". Sist blev det kanske många söndertuggade och mosade efter någon hoppattack.
Vid något tillfälle har hon envisats med att avvika från väg/stig och två gånger har det då varit massor med kantareller där. :love:
Coolt. Jag önskar jag visste vart jag skulle hitta kantareller i närheten. Men vet vart jag kan hitta det om jag åker en timme med bil.


Idag har dottern och hunden påbörjat en egen introduktion till rallylydnad
 
Idag tränade jag lite med hundarna. Tränade rally med Ebrah och belönade med gosedjursboll. Herregud så vild och glad hon var :heart Vi hade gått en 2 1/2 timmes långpromenad (inkl rejält med lösspring tillsammans med Lily) och hon hade fått middag, men vi var ute, solen sken och allt var skönt, så hon var fortsatt busig. Hon var så pepp och igång att jag hade svårt att hänga med, och det var detsamma även när jag gömde bollen. Älskade lilla hund, så rolig hon är!
 
Vi har varit iväg med husvagnen över natten med alla 4 för första gången. Trångt men fungerade! De skötte sig jättebra. Alla är dock helt slut idag 😅 Var och hälsade på makens barndomskompis och hade varken hundvakt eller skjuts så tog helt enkelt med oss husvagnen och hundarna fick hänga i den. Smidigt! 😄
 
Förbereder inför helgens utställningar (rasspecial och COO-special). Ska både ställa ut (officiellt) och döma lite (inoff). Har funderat igenom vad som ska packas, läst på lite extra om det jag ska döma och suckat åt att väderleksprognosen visar regn. Är inte det minsta pepp, men om vädret blir något bättre än det sägs just nu så kan det nog bli ok iaf.

Tur att Aysu inte ska vara med på det här, hon hade vägrat om det varit regn. Hade typ fått ordna hundvakt åt henne istället... Lily och Ebrah är inte så bekymrade trots allt.
 
Jösses, nu är jag klar med Alvins trimning och klippning och insåg att han är i behov av ett bad så det får det bli i helgen, både han och Milou som jag ser behöver ett varv i duschen.

Blir galen på Alvins päls, vet inte om det är fel på trimmern, att han inte var nybadad innan jag klippte. Provade att trimma utan kam på och skäret tog inte då så jag är rätt säker på att problemet ligger där men det är ju nytt. Fick klippa hela Alvin för hand i princip vilket inte är lätt att få bra med en puff och jag är inte nöjd. Jag gillar i vanliga fall inte att pälsen växer snabbt men nu vill jag att den ska göra det.

Jag har spenderat 2,5 timmar på den här klippningen för att försöka få till det, blev extra länge pga att jag försökte så länge med trimmern som inte tog.

Var trött innan och efteråt var jag helt slut. Visst att klippa och trimma är tråkigt men det här var ovanligt jobbigt. Bara bita ihop och njuta av att ha 4 veckor kvar till nästa gång :down:. Men förhoppningsvis med en fungerande trimmer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp