Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jackie började skrika på tomten idag, jag sprang dit i panik. Öronfluffet hade fastnat i en taggbuske 🙄 Hjälpte henne loss och sen var allt frid och fröjd igen.
Jag fick upp ett minne från facebook häromdagen från den gången när Zvante plötsligt blev tokhalt efter att han stått och ätit kvällsmat. Han hoppade verkligen runt på tre ben. Paniken!!



Det var en foderkula som fastnat mellan trampdynorna :p
 
Jag är så glad att jag trots mycket ångest och vånda, vågade leta nya hem till både Roy och Theo. Roy och hans nya matte var på besök idag och det riktigt syns hur nöjd Roy är! :heart Men tänk så olika det är, hon är så imponerad att Roy är så lättlärd och jag tyckte han var så trög att klockorna stannade 😅

Theo är visserligen fortfarande ute på prov då vi beslöt att förlänga den över hela vintern för att riktigt kunna göra en bedömning om han har vad som krävs för att bli lavinhund. Men det verkar också ha gott jättebra med honom och enligt de som kan sånt där har han tydligen väldigt mycket potential. Han har ju alltid älskat att spåra och söka efter folk hos mig så även han verkar ha hamnat rätt :heart Men får jag mot all förmodan tillbaka honom blir jag också glad för jag saknar honom så mycket mer än vad jag trodde!

Sotis som jag bytte mot Roy blir bara bättre och bättre i vallningen så jag ser verkligen framemot sommarens träningar. Dock har det gett honom ett enormt självförtroende så nu har han börjat utmana Fred så jag har fått vara ganska arg på honom och tack och lov har han börjat lugna sig! Fortsätter han vara dum med Fred kan jag ju inte ha honom kvar men troligtvis kommer det lugna sig ännu mer när isen försvinner så att det går att börja valla på riktigt för han är ingen bråkstake i övrigt.
Sotis :heart
334931334_903724350963468_3469038965977623894_n.jpg
 
Idag är jag ledig :banana:
Efter frukost insåg jag att det ska bli pissigt väder idag, så när de vilat tillräckligt länge för att jag skulle våga låta dem busa så tog vi en promenad till närmsta rastgården. De sprang, sprang och sprang, brottades lite och sprang ännu mer :D Helt galet vilda och glada båda två. En bra stund senare gick de mest runt och nosade, men så precis när jag började tänka att det nog var läge att gå hem så dök det upp en hund utanför rastgården. "Jättekul!" sa damerna och drog några varv till i full fart. Därefter kopplade jag dem och vi gick iväg så att den andra hunden kunde få springa av sig lite också.

Lagom tills vi börjat gå hemåt så kom det dåliga vädret. Typ. Blåst har det gjort hela dagen men det började snöa också, sådär så att det känns som småspik i ansiktet. Senare ska det regna istället... Nu sitter vi därför i soffan alla tre. En hund på var sida, båda väldigt nöjda och på lite lagom myshumör. Senare idag ska jag nog försöka träna lite rallylydnad med dem.
 
Man vet att man är hundägare när man får mail med glada utrop om möjlighet att köpa 40-kilosblock med omalda kycklingdelar, och de väljer att bifoga en bild på snusket 😂😂😂

Älskar min hundmatstillverkare ❤️
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230313_154711_Gmail.jpg
    Screenshot_20230313_154711_Gmail.jpg
    176,4 KB · Visningar: 80
Oh the joy of höglöpande löptik och okastrerad hane 🙄

Planen var att Viktor ska vara hos mamma vid löp men just nu renoveras mammas lägenhet och det är kaos där. Har kompisens tikk här idag också och Viktor får följa med dem hem ikväll så han får lite paus. Han har varit superduktig kring löptikar hela sitt liv men när Jackie gick in i höglöp blev det för mycket för honom. Tack och lov sover han på nätterna och äter utan problem men han stressar till och från på dagarna. Har så klart stenkoll på dem och delar av hemmet när det behövs.
 
Fick mail av SKK att det "snart" är dags att röntga Knut, HD och ED.
Men han ska röntga knät i Maj redan, synd man inte kunde gjort allt på en gång..
 
Fick mail av SKK att det "snart" är dags att röntga Knut, HD och ED.
Men han ska röntga knät i Maj redan, synd man inte kunde gjort allt på en gång..

Ja det verkar vara något ganska nytt, fick för Lancelot nu men det var första gången jag fått ett sånt mejl. När blir Knut ett år?
 
Fick mail av SKK att det "snart" är dags att röntga Knut, HD och ED.
Men han ska röntga knät i Maj redan, synd man inte kunde gjort allt på en gång..
Jag fick också det, för Tam som blir ett år om en månad. Fick inget för Mako som fyllde i november.

Gick raka vägen in på länken och bockade ur att jag skulle få utskick från dem. Har mig veterligen aldrig bockat i nått sånt!
 
Istället för att åka på träning i eftermiddag så blir det ett besök hos veterinären för mig och Spock. Han var lite rinnig i ögat i förrgår, svullen igår och än värre idag med röda irriterade slemhinnor så jag kan inte med gott samvete avvakta över helgen då det bara blivit sämre trots att jag spolat ur med ögondroppar flera ggr per dag 🙄.

Har anmält mig till rallykurs med Spock i slutet av månaden, vi behöver komma ut och träna lite med störning runtomkring. Hela vintern har vi ju tränat själva eller med syrran och hennes hundar och det kan vara nyttigt att träna i en främmande grupp hundar.

I helgen ska jag gå instruktörs utbildning i agility och det ska bli kul hoppas jag. Mitt engagemang förra året med banträningar på klubben spred ringar på vattnet och engagerade i agilitygruppen är rekordantal enligt vår trotjänare i gruppen som hållt på längst så jag hoppas att vi ska komma igång med lite mer kursverksamhet också 🙂.

Spock
20230302_155321.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp