Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med

Använder inte armbindel, sätter fast nr lappen med en brosch med knipa på.Behöver införskaffa nytt utställningskoppel för det jag har är för kort och glansigt så det är svårt att hålla det bekvämt och jag tappar det hela tiden. Funderar på läder, någon som har bra tips?
Och ett litet gnäll på utställningsvärlden, varför gör dom så stora armbindlar för nummerlappar? Första gången var det lönlöst, jag fick snurra det dubbelt runt armen och var det vinterkläder på. Nu i tunn blus är det knappt att jag lyckas få den att sitta kvar på minsta sättet man kan ha det. Är det ett utbrett problem eller har jag bara stött på fel?
Inte alls självupptaget. Jag hade blivit jätteglad för sådana ord från domaren! Tycker du ska vara stolt över ditt fina arbete med hundarna.Uppvärmning, inte optimalt uppställd på någon av dom men härlig attityd. Fick beröm av domaren för att han stod helt perfekt när vi gjorde det i ringen. Och att han var glad. Blev så nöjd med det hon skrev om Trassel men det låter kanske som att jag är väldigt självupptagen men det var fint att läsa att jag visade honom mjukt och fint. Det var ju målet med utställningen. Komma varandra närmare och samarbeta.
Det är verkligen stor skillnad på stadsmiljö och ute på landet. Jag har börjat passa på att gå rastningsrundorna före/efter jobbet precis vid jobbet istället för hemma, för det är i ett shoppingområde med kortklippta gräsmattor och inga (eller åtminstone extremt få) fästingar. Hemma räcker det med att gå bort från gräsmattan så har hundarna garanterat fästingar på sig, frågan är bara hur många. Måste kika på bättre fästingmedel...Nybadad, ljus och korthårig hund i naturreservat gjorde de tydligt vart fästingarna var..
Inne i skog där de inte gått djur, 4-5 st.
Nära bete med djur/högt gräs 10-15 st och fick plocka hela tiden!
Sen gick vi på en äng med massa smörblommor, rödklöver mm och där var de ganska få
När vi går ute vid sommarhagarna i stallet är han full med fästingar på några minuter
Här inne i stan 1-2 per dag bara.
Där det gått/går betesdjur verkar vara värst.
Det är verkligen stor skillnad på stadsmiljö och ute på landet. Jag har börjat passa på att gå rastningsrundorna före/efter jobbet precis vid jobbet istället för hemma, för det är i ett shoppingområde med kortklippta gräsmattor och inga (eller åtminstone extremt få) fästingar. Hemma räcker det med att gå bort från gräsmattan så har hundarna garanterat fästingar på sig, frågan är bara hur många. Måste kika på bättre fästingmedel...
Din fina kommentar fastnade i mig. Jag satsar mot nya mål nu och kanske kan vi klara dom också om jag och Trassel hjälps åt. Tänka att jag kanske klarar att lära honom ännu svårare saker.Du är grym på att träna hund![]()
Salukis?Idag har jag jobbat som ringsekreterare för första gången åt vinthundklubben! Det var kul men vädret var misär det regnade och blåste typ hele dan, fy fasen!
Ja jag hade salukis i min ring!Salukis?![]()