Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sele och stryp enligt sambon. Det räckte inte eftersom den är så stor och husse både äldre och mindre
Jag hopppas att de skaffar munkorg.

Matte är ju gammal bruksmänniska men jag tror att den hunden är mer husses än mattes.
Oerhört traumatiskt händelse. Beklagar verkligen och håller tummarna för att du och Torsten återhämtar er.

Jag är av åsikten att, precis som många tidigare skrivit, man fysiskt ska kunna hålla sin hund även om grundlydnaden är god. Klarar man inte det så ska man inte ha kvar hunden. Grannen får antingen se till att sätta munkorg på hunden eller omplacera den. Det är oroande att den även gav sig på dig. Det är som sagt en sak att vissa hundar inte gillar andra hundar, men en hund som ger sig på människor är en varningsklocka. Bra att du polisanmäler!
 
Är läsförståelsen obefintlig bland folk som läser hundannonser? Ställer frågor om sådant som klart och tydligt står i annonsen, vill ha en gullig sällskapshund trots att vi pratar bruksras och dessutom är färg viktigast av allt. :banghead: Tur att där finns några guldkorn också men jag har full förståelse för att man som uppfödare blir sjukt less på alla dessa märkliga svar man får.
 
Är läsförståelsen obefintlig bland folk som läser hundannonser? Ställer frågor om sådant som klart och tydligt står i annonsen, vill ha en gullig sällskapshund trots att vi pratar bruksras och dessutom är färg viktigast av allt. :banghead: Tur att där finns några guldkorn också men jag har full förståelse för att man som uppfödare blir sjukt less på alla dessa märkliga svar man får.

Vet inte om det är någon tröst men samma sak gäller nog för ungefär vad som helst som annonseras ut.
 
Om Ebrah ändå magrat av så hade vi åtminstone haft något att gå på... Hon är oförskämt lätt att hålla i bra hull och med bra muskler :cautious: Hittills idag har hon druckit 4 liter. Lär bli 5 innan ett dygn gått sen jag började räkna. Bekanta med vinthundar som följt oss gissade att Ebrah druckit 2 liter när jag berättade att jag mätt idag. Viss skillnad... Veterinärer har sagt till mig att det inte alltid är så att det går att hitta någon orsak. Jag vill inte riktigt acceptera det...
Det är ju ett tag sedan det här hände men har för mig att hon inte magrade av från början utan det kom senare. Sen är det ju möjligt att det var något annat hon dog av, mamma valde att inte undersöka vidare utan hon fick somna in istället. Veterinären var väldigt inne på att det var fel på sköldkörteln efter de troligaste felen var uteslutna.
Jag skulle också ha väldigt svårt att acceptera det för det beror ju alltid på något! Men visst ibland är det ju krasst sett också en kostnadsfråga hur långt man kan undersöka.

Håller tummarna att det löser sig för er!
 
Jag har fyra helt utslagna hundar här hemma. Vi har varit barnvakt åt mitt 5,5 år gamla gudbarn i ett dygn :laugh:
Jisses vad hon har grejat med dem. Sitt, ligg, kom hit, följ med här, sitt, Floyd, sitt, Ladda, kom, Louie hämta benet, Finn sluta slicka på mig osv. Ständiga ljud och rörelser :laugh:
Är glatt förvånad över Finn, som normalt är en hund med integritet, som har gått efter denna lilla unge hela tiden och låtit henne göra precis vad som helst. Han har haft riktig dyrkan i blicken!
Är också imponerad av Louie, som trots allt stim och stoj, mest suttit på sin lilla rumpa mitt i köket och lugnt tittat på kaoset. Han är verkligen en otroligt trygg hund!

Floyd lyckades få in en pinne i en baktass på kvällspromenaden i torsdags. Jag gick med en kompis och hennes tre hundar, och i början av prommisen skrek han till och haltade några steg, men sedan var det full fart igen. Förmodligen hade han väl så fullt upp att hålla koll på alla hundar att han inte hann känna efter, för jag upptäckte såret först när han kom haltandes igår morse 👎🏼
Typ 2 cm djupt, rakt in mellan två tår. Som tur var fanns där inget främmande föremål i och senorna verkar hela, så det är strumpa och tratt som gäller i en vecka innan återbesök.
 
@tanten
Hur mår lille Torsten idag?
Lite dämpad men ok. Låg och gnydde lite imorse innan det smärtstillande kickade in. Vi har ställt in dagens promenad. Men han äter och dricker som han ska.

Tror det var jättebra att hans favorit - avkomman - kom för att titta till oss igår kväll. Han blev hysteriskt lycklig över beöket och ville leka och busa. Det blev en timme av oförställd lycka och en massa godis. Sedan tog han slut. När vi blev ensamma igen slocknade han totalt. Lilla hjärtat.
När en förhoppnng att det var bra för hans psyke. :)
 
Det är i princip storm här och regnar på tvären. Emiron brukar vanligen älska att springa lös i trädgården men ikväll fick jag koppla honom och promenera med honom i trädgården för att han öht skulle kissa då han bara ville springa till dörren och gå in. Bajsa vägrade han, hoppas det inte blir några olyckor inatt... Kränkt blöt hund ligger nu och tuggar fryst kycklinglår som plåster på såren för att elaka jag tvingade ut honom i regnet.
 
Lite dämpad men ok. Låg och gnydde lite imorse innan det smärtstillande kickade in. Vi har ställt in dagens promenad. Men han äter och dricker som han ska.

Tror det var jättebra att hans favorit - avkomman - kom för att titta till oss igår kväll. Han blev hysteriskt lycklig över beöket och ville leka och busa. Det blev en timme av oförställd lycka och en massa godis. Sedan tog han slut. När vi blev ensamma igen slocknade han totalt. Lilla hjärtat.
När en förhoppnng att det var bra för hans psyke. :)

Ja, ibland är det bra att skoja till det för att glömma tråkigheter. :laugh:
Vad skönt att det iaf verkar så pass bra! Krya på er nu, båda två! :heart
 
Det är i princip storm här och regnar på tvären. Emiron brukar vanligen älska att springa lös i trädgården men ikväll fick jag koppla honom och promenera med honom i trädgården för att han öht skulle kissa då han bara ville springa till dörren och gå in. Bajsa vägrade han, hoppas det inte blir några olyckor inatt... Kränkt blöt hund ligger nu och tuggar fryst kycklinglår som plåster på såren för att elaka jag tvingade ut honom i regnet.



Började filma samma sekund hon kissat färdigt. Regn och blåst i kombination är en kränkning tycker Nora. På gränsen till ett personligt påhopp!
🌧🌧😅
 
Är läsförståelsen obefintlig bland folk som läser hundannonser? Ställer frågor om sådant som klart och tydligt står i annonsen, vill ha en gullig sällskapshund trots att vi pratar bruksras och dessutom är färg viktigast av allt. :banghead: Tur att där finns några guldkorn också men jag har full förståelse för att man som uppfödare blir sjukt less på alla dessa märkliga svar man får.

Jag tror att en kompis till mig varit hos dig och gosat med valpar idag :)
 
:sneaky: Lyckades sätta pejlen på laddning utan att Ville märkte det, annars brukar han ha full koll på när det händer! Det blir en glad överraskning i morgonbitti, om det inte fortsätter och blåser storm för då vette sjutton om vi går ut, det är lite läskigt när träden ramlar i backen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
76 887
Senast: Migo
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 982
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 800
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
890
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp