Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste valptråden och kände att det aaldrig nåågonsin kommer passa med valp för vår del. Det kändes lite tråkigt även om jag gärna kan tänka mig en omplacering igen. Sen slog det mig att sambon byter jobb (om mindre än en månad :angel:) och har fått höra att det är ett hund-positivt kontor. Hans jobbyte innebär även att jag kommer att byta så att jag inte behöver vara bortrest 25% av tiden. Plötsligt kändes en framtida valp inte så långt bort ändå! En ny liten träningskompis som förhoppningsvis vill träna. Vet dock inte vad mattegrisen till Skrälle kommer säga om att eventuellt dela med sig i framtiden :DVisa bifogad fil 61048

Jo men klart ni ska ha valp! Skrälle får dela med sig 🥰😍
 
Får man säga hundjävel :angel:
Köpte för 2 veckor sedan en slow feederskåål till yngsta grabben, som inhalerar sin mat på 5 sekunder. Den har fungerat klockrent och han älskar den (vill knappt äta ur vanlig skål nu).
Det enda är att dom andra 3 varit lite avundsjuka på den roliga prylen, men dom har slickat rent från det som inte funnits kvar efter så allt lugnt......trodde jag.
Ikväll glömde jag ställa upp den efter dom ätit och 30 minuter senare kommer vuxna tiken stolt med sitt "verk" :rage:

Undra om man kan använda den som form och gjuta en i cement istället :cautious::p
IMG_7904.jpeg
 
Jag blir galen på SKK, det är stört omöjligt att komma in på köpa hund och komma åt avtalen så jag kan skriva ut dom till imorgon. Jag sparade ner ett i datorn men det går inte att ändra i så hjälper ju inte mig nu :banghead:
 
Jag blir galen på SKK, det är stört omöjligt att komma in på köpa hund och komma åt avtalen så jag kan skriva ut dom till imorgon. Jag sparade ner ett i datorn men det går inte att ändra i så hjälper ju inte mig nu :banghead:
Har du testat olika webbläsare? Nu har jag visserligen inget inlogg men hemsidan funkar för mig iaf. Har sett att vissa har haft problem idag, men det har funkat för mig hela dagen..
 
Det har kommit ett par cm blötsnö inatt.

Blötsnö är tydilgen hysteriskt roligt. Min annars skapligt lugna unghund lekte popcorn i snöre hela första delen av promenaden. När vi kom upp i skogen så jag kunde släppa honom fick han fnatt och bara rusade omkring. Fortsatte så i stort sett hela timmen vi var ute. När vi kom hem tog han ett par tokvarv runt tomten som moms på det hela. :D

Min lilla tjej älskar också snö! Hon fräser runt som en galen iller blandat med att kasta sig på rygg och åla runt i snön. Så gulligt! ❤
 
Puh, nu kan jag andas ut. Svärisarnas Westie-valp på 15 veckor har varit här ett par timmar och det har varit fullt ös nonstop. Man får verkligen en påminnelse om hur intensiva terriers kan vara :D dessutom i kvadrat eftersom det är typ lika mycket energi i min unghund (15 månader). "Gammelgubben" på snart 4 år gick mest runt och muttrade över sina intensiva hundkompisar. Sen la han sig demonstrativt på soffan och somnade.

Valpen avslutade besöket med att kissa ned min matta :meh:

Älskar honom ändå :love:
 
Nytrimmade fina grabbar här. :love:

Milou igår och Alvin idag. Blir mycket trimning, Milou 1-2 ggr/vecka, Alvins ansikte 1 g/vecka och hela Alvin var 3 vecka och så pälsvård (borsta lugg, crest, tassarna och svansen varje eller varannan dag). Milou går med på allt, står i utställningsposition hela tiden, stabil och så duktig.

Alvin är inget stort fan av att trimmas även om han är väldigt snäll, men idag var han lite besvärad när jag skulle klippa pälsen på tassarna, han gillar det ju aldrig men brukar oftast acceptera det efter lite övertalning. När Alvin är besvärad är han dock smidigare än andra hundar när dom är som mest lättskötta för han är så snäll:rofl:. Har aldrig träffat en så försiktig och försynt hund.:heart

Man får verkligen vara försiktig när man klipper och trimmar honom, han har inte så mycket kött på benen, tassarna och på hela kroppen så han är känslig för beröring av saxar och trimmrar. Han är spensligt byggd (ok vikt enligt veterinär)

Han gillar att ligga på rygg mellan mina ben med huvudet uppe vid mig så jag kan klappa honom och då slappnar han av så jag kan klippa tassarna och trimma magen, i benvecken och allt sånt lätt. Då var han lugn och super duktig.

Nu är båda super fina
 
Läste i ett uppfödarforum på facebook att det är massor strul med att komma in där. Många har problem med at få ut avtal. SKK måste börja fixa sina sidor, för ja tycker ofta det är strul.
Det är katastrof att det ska vara så mycket strul. Man tycker ju att det inte borde vara så svårt att i alla fall skicka med nått blankt avtal som man kan kopiera vid behov.
 
Nytrimmade fina grabbar här. :love:

Milou igår och Alvin idag. Blir mycket trimning, Milou 1-2 ggr/vecka, Alvins ansikte 1 g/vecka och hela Alvin var 3 vecka och så pälsvård (borsta lugg, crest, tassarna och svansen varje eller varannan dag). Milou går med på allt, står i utställningsposition hela tiden, stabil och så duktig.

Alvin är inget stort fan av att trimmas även om han är väldigt snäll, men idag var han lite besvärad när jag skulle klippa pälsen på tassarna, han gillar det ju aldrig men brukar oftast acceptera det efter lite övertalning. När Alvin är besvärad är han dock smidigare än andra hundar när dom är som mest lättskötta för han är så snäll:rofl:. Har aldrig träffat en så försiktig och försynt hund.:heart

Man får verkligen vara försiktig när man klipper och trimmar honom, han har inte så mycket kött på benen, tassarna och på hela kroppen så han är känslig för beröring av saxar och trimmrar. Han är spensligt byggd (ok vikt enligt veterinär)

Han gillar att ligga på rygg mellan mina ben med huvudet uppe vid mig så jag kan klappa honom och då slappnar han av så jag kan klippa tassarna och trimma magen, i benvecken och allt sånt lätt. Då var han lugn och super duktig.

Nu är båda super fina
Avundsjuk!

Jag får försöka fånga pälsen i flykten när jag ska klippa tassar och annat hår. Inklusive borsta och kamma. Han HATAR det och slingrar sig som en orm. Alternativt bits.

Har ju haft flattar förr och de bara älskade att man höll på med dem. Köpte sedan en papillon som ju ska kräva ett minimum av pälsvård. Lyckades dock få ett måndagsexemplar med osedvanligt mycket päls och med underull som de absolut inte ska ha. Han behöver kammas och kardas flera gånger i veckan om han inte ska tova ihop alldeles. :cry::cry::cry:
 
Avundsjuk!

Jag får försöka fånga pälsen i flykten när jag ska klippa tassar och annat hår. Inklusive borsta och kamma. Han HATAR det och slingrar sig som en orm. Alternativt bits.

Har ju haft flattar förr och de bara älskade att man höll på med dem. Köpte sedan en papillon som ju ska kräva ett minimum av pälsvård. Lyckades dock få ett måndagsexemplar med osedvanligt mycket päls och med underull som de absolut inte ska ha. Han behöver kammas och kardas flera gånger i veckan om han inte ska tova ihop alldeles. :cry::cry::cry:
Ett tips är att använda mjukost på tub och stoppa in i käften på hunden och sedan kamma.
Min ena hund tycker inte heller om pälsvård och denna lösning har gjort det hanterbart.
 
Ett tips är att använda mjukost på tub och stoppa in i käften på hunden och sedan kamma.
Min ena hund tycker inte heller om pälsvård och denna lösning har gjort det hanterbart.
Suck. Mjukost är tydligen äckligt.
Det finns nog inget godis som är värt att riktigt anstränga sig för. Möjligen FinnCrisp då.....

(så mycket enklare det var att leva med hund som inhalerade allt som gick att äta....)
 
Suck. Mjukost är tydligen äckligt.
Det finns nog inget godis som är värt att riktigt anstränga sig för. Möjligen FinnCrisp då.....

(så mycket enklare det var att leva med hund som inhalerade allt som gick att äta....)
Min hund gillar inte heller mjukost men däremot finns det tuber med nån typ av patéliknande innehåll med köttsmak att köpa på djuraffärer som han glatt slickar i sig. Har du provat det? :)
 
Idag har 3 av valparna flyttat och tidigare 2 så nu är de bara 3 kvar och kommer vara en vecka eller så. Vi jobbar för fullt för att lösa transport till Norge för en men än går det trögt. Vi tänkte mötas på gränsen men det va inte uppskattat av tullen.
536A2557-0203-4888-9522-C4F57FCFBA53.jpeg
Inte fullt lika enkelt att samla ihop dom som 8 veckors valpar men det gick 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
72 400
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 973
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 384
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp