Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drömde att jag hade i stort sett alla hundar jag någonsin känt i lägenheten. Det var lite trångt. Och gulligt. Sen plingade ett gäng grannbarn på och ville komma in och hälsa. Det fick de. Sen vaknade jag.
Saknar att ha en hundflock, det är mysigt på ett helt annat sätt än att ha en hund.
 
Sista tillfället på valpkursen idag. Jag är begåvad med en valp som personifierar uttrycket "myror i brallorna". Helt fascinerad över hur fokuserade och lugna alla andra valpar är. Rhiannon tycker ALLT är jättekul. Galopperar i kopplet, kan inte sitta still mer än typ 15 sekunder (det är ganska bra, 5 sekunder är mer normalt) vill leka med allt och alla. Varje gång. Någonstans i allt detta kan hon ibland samla sig och för varje kurstillfälle blir det lite längre stunder även om det är totalt kaos däremellan.:D Inkallningen är hon dock en stjärna på och när vi ska träna på att gå med valpen lös tillbaka till gruppen har hon full koll, även om hon kör ett cocker-sök samtidigt istället för att gå (=springa i full fart) rakt.

Nu går vi vidare och kommer med på drop in vardagslydnad ungefär varannan vecka för att träna med störning. I januari har jag anmält oss till en kurs i nosework. Förhoppningsvis har hon mognat lite mer då och kan fokusera längre stunder.

Rumsrenheten närmar sig och hon kan utan problem vara hemma själv 30-45 minuter. När vi inte är hemma skriker hon så fort jag går iväg, men det kommer väl det också.

Bild från igår. Närmar sig 8 kg, vilket är ca 2/3 av förväntad vuxenvikt. Fyra månader för en vecka sedan.
 

Bifogade filer

  • 79AAB898-6670-4960-B108-D9FC1386B8CC.jpeg
    79AAB898-6670-4960-B108-D9FC1386B8CC.jpeg
    208,6 KB · Visningar: 189
Hur har det gått @Jenka? :heart
Tack för att du frågar!

Veterinären hittade inget egentligen. Får vila nån vecka och ytterligare en medicin så får vi se om det blir bättre eller leta vidare. Hon gissade att det kommer från ryggen, vilken redan har problem och behandlas med smärtstillande+rehab. Men då har han bara varit lite öm, inget större i rörelsen.

Dilemmat är att han snart är 12 och börjar få en del krämpor. Även om det här läker ut så kommer väl snart tillfället som han bara kommer bli sämre och det blir dags att fundera över hur långt det får gå. Men där är vi inte än, jag har rätt lätt till katastroftänk dock.
 
Precis så! :D Hon är ganska verbal och "gnällig" i vanliga fall så nu har jag liksom ett gnäll-soundtrack i bakgrunden konstant.
Krafsar hon på dörren EN GÅNG TILL fastän vi precis varit ute kommer jag skrika rätt ut.
Min sista shar-pei hade en förkärlek till polarhundar. När hon närmade sig höglöp så ylskrek hon varje gång hon såg någon av de två som fanns i området :rofl:
 
Det var länge sen jag skrev om hur glad jag är för min lilla 🌟🐕😍

Oavsett väder, vind och underlag är hon alltid lika glad när vi gör något tillsammans ☔🌬❄ Bara jag klär på mig bra kan vi träna eller promenera som planerat ❤ Underbart att ha en hund som älskar utomhus lika mycket som jag!

(Vi kan båda slappa i soffan en hel dag med, om vi av någon anledning skulle vilja eller behöva det)
 
Igår var det hundsim och vibb, så kul för hundarna. Idag ska jag på coachgrupp i heelwork /freestyle, imorgon har vi vallning inboka och på fredag är det agility 😁. Ska jobba hela helgen så då blir det väl mest promenader för hundarna.

IMG_20201201_162818.jpg
 
Jag känner mig dumpad. R har småkört lite med Karla hos fåren vid fodring, och idag gjorde de ett lite större jobb ihop. Efteråt följde hon inte ens med på promenad utan honom 🙄😂 Så illojal! 😂
 

Bifogade filer

  • 20201202_152149.jpg
    20201202_152149.jpg
    319 KB · Visningar: 162
Undrar vad det är för varelse jag köpt. Är det en hund eller vad?

Styckade en kycklilg och skar loss vingar till honom. Han bar omkring på dem lite. Tror att det mest var för att göra mig glad. Han tuggar inte på dem.
Sedan skalade jag en apelsin till mig själv och han skäller på mig och vill ha.
 
Undrar vad det är för varelse jag köpt. Är det en hund eller vad?

Styckade en kycklilg och skar loss vingar till honom. Han bar omkring på dem lite. Tror att det mest var för att göra mig glad. Han tuggar inte på dem.
Sedan skalade jag en apelsin till mig själv och han skäller på mig och vill ha.
Yatzy tiggde avokado av mig, slickade rent skalet sen. Mandarin är en annan favorit! :D
 
Känner mig överkörd.

Vi var ute och joggade imorse. Sprang förbi ett inhägnat dagis där två hundar springer lösa. De triggar igång lite när vi springer förbi men tänkte inte mer på det. Fortsätter jogga ut till bilvägen och börjar promenera hemåt för att vava ner.

Helt plötsligt är det bara kaos. Då har en av hundarna tagit sig ut ur inhägnaden och jagat ifatt oss flera hundra meter senare. Den kommer bakifrån så jag ser den aldrig förrän den flyger in i mina hundar.

Det slutar men en jävla brottningsmatch på marken där jag försöker hålla fast hunden och samtidigt får loss och bort mina. Men den har inget halsband och varje gång slinker den ur mitt grepp och attackerar igen. Under en period har jag armen inkörd i munnen på den för att den inte ska kunna bita mina.

Tillslut får jag loss min tik som skriker hjärtskärande eftersom den biter henne i halsen. En äldre man på plats tar hand om henne. Tillslut tar en annan man halsbandet och får undan min hane och jag ligger och tjurhåller hunden.

Ett par kommer också till platsen och min tik kryper upp i den mannens famn och han håller koll på henne så de kan koppla loss hennes halsband och den äldre mannen sätter det runt halsen på hunden jag håller tag i. Sen håller han den så jag kan kolla igenom mina hundar efter skador. Ungefär då anländer ägaren.

Lyckligtvis är ingen av dem allvarligt skadade. Jag är några bitmärken i handen och blåmärken på armen där hunden tuggade. Det har gått hål i min jacka och mina byxor är trasiga. Mest orolig är jag för hur det ska påverka mina hundar mentalt. Tiken är rätt tuff men hon satt bara och skakade efteråt. Hanen är osäker och har redan vissa problem med okända hundar.

Ägaren var väldigt ångerfull och jag förstår att han tycker det hela är väldigt jobbigt. Hans hund fick ett jack i örat som blödde men verkar i övrigt oskadd.
 
Undrar vad det är för varelse jag köpt. Är det en hund eller vad?

Styckade en kycklilg och skar loss vingar till honom. Han bar omkring på dem lite. Tror att det mest var för att göra mig glad. Han tuggar inte på dem.
Sedan skalade jag en apelsin till mig själv och han skäller på mig och vill ha.
Sallad äter inte färskt kött eller nånting med kyckling. Däremot älskar han gurka.
 
Känner mig överkörd.

Vi var ute och joggade imorse. Sprang förbi ett inhägnat dagis där två hundar springer lösa. De triggar igång lite när vi springer förbi men tänkte inte mer på det. Fortsätter jogga ut till bilvägen och börjar promenera hemåt för att vava ner.

Helt plötsligt är det bara kaos. Då har en av hundarna tagit sig ut ur inhägnaden och jagat ifatt oss flera hundra meter senare. Den kommer bakifrån så jag ser den aldrig förrän den flyger in i mina hundar.

Det slutar men en jävla brottningsmatch på marken där jag försöker hålla fast hunden och samtidigt får loss och bort mina. Men den har inget halsband och varje gång slinker den ur mitt grepp och attackerar igen. Under en period har jag armen inkörd i munnen på den för att den inte ska kunna bita mina.

Tillslut får jag loss min tik som skriker hjärtskärande eftersom den biter henne i halsen. En äldre man på plats tar hand om henne. Tillslut tar en annan man halsbandet och får undan min hane och jag ligger och tjurhåller hunden.

Ett par kommer också till platsen och min tik kryper upp i den mannens famn och han håller koll på henne så de kan koppla loss hennes halsband och den äldre mannen sätter det runt halsen på hunden jag håller tag i. Sen håller han den så jag kan kolla igenom mina hundar efter skador. Ungefär då anländer ägaren.

Lyckligtvis är ingen av dem allvarligt skadade. Jag är några bitmärken i handen och blåmärken på armen där hunden tuggade. Det har gått hål i min jacka och mina byxor är trasiga. Mest orolig är jag för hur det ska påverka mina hundar mentalt. Tiken är rätt tuff men hon satt bara och skakade efteråt. Hanen är osäker och har redan vissa problem med okända hundar.

Ägaren var väldigt ångerfull och jag förstår att han tycker det hela är väldigt jobbigt. Hans hund fick ett jack i örat som blödde men verkar i övrigt oskadd.
Men helvete!
Var det dagispersonalen som kom efter, eller hundägaren?

Ska en sån hund verkligen få visas på ställen där det finns möjlighet att ta sig ut? Och utan halsband och ev munkorg?
Jag hade polisanmält. En hund som gör sig omaket att bryta sig ut och ge sig iväg efter en passerande och attackera...
 
Känner mig överkörd.

Vi var ute och joggade imorse. Sprang förbi ett inhägnat dagis där två hundar springer lösa. De triggar igång lite när vi springer förbi men tänkte inte mer på det. Fortsätter jogga ut till bilvägen och börjar promenera hemåt för att vava ner.

Helt plötsligt är det bara kaos. Då har en av hundarna tagit sig ut ur inhägnaden och jagat ifatt oss flera hundra meter senare. Den kommer bakifrån så jag ser den aldrig förrän den flyger in i mina hundar.

Det slutar men en jävla brottningsmatch på marken där jag försöker hålla fast hunden och samtidigt får loss och bort mina. Men den har inget halsband och varje gång slinker den ur mitt grepp och attackerar igen. Under en period har jag armen inkörd i munnen på den för att den inte ska kunna bita mina.

Tillslut får jag loss min tik som skriker hjärtskärande eftersom den biter henne i halsen. En äldre man på plats tar hand om henne. Tillslut tar en annan man halsbandet och får undan min hane och jag ligger och tjurhåller hunden.

Ett par kommer också till platsen och min tik kryper upp i den mannens famn och han håller koll på henne så de kan koppla loss hennes halsband och den äldre mannen sätter det runt halsen på hunden jag håller tag i. Sen håller han den så jag kan kolla igenom mina hundar efter skador. Ungefär då anländer ägaren.

Lyckligtvis är ingen av dem allvarligt skadade. Jag är några bitmärken i handen och blåmärken på armen där hunden tuggade. Det har gått hål i min jacka och mina byxor är trasiga. Mest orolig är jag för hur det ska påverka mina hundar mentalt. Tiken är rätt tuff men hon satt bara och skakade efteråt. Hanen är osäker och har redan vissa problem med okända hundar.

Ägaren var väldigt ångerfull och jag förstår att han tycker det hela är väldigt jobbigt. Hans hund fick ett jack i örat som blödde men verkar i övrigt oskadd.

Fy fan vilken mardrömsupplevelse :( ! Hoppas skadorna både fysiskt och mentalt läker snabbt.

Jag hoppas också att du fick ägarens uppgifter så de/deras försäkring får ersätta både materiella och fysiska skador. Och en polisanmälan är också på sin plats, så det finns det dokumenterat om det händer igen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
51 52 53
Svar
1 043
· Visningar
64 757
Senast: Migo
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 937
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 731
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp