Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar vara ett utbrett problem med hur man duschar hundar på något sorts vettigt sätt :D

Mitt problem är också att min dusch är felbyggd så vattnet rinner rakt ut i badrummet och om man har vatten på för länge så blir det total översvämning så gäller att vara snabb också.

Har funderat på någon sorts balja men har kommit fram till att det bara är att härda ut.
 
Och jag påminns återigen om lyxen med att inte ha en fullpälsad Alvin då man skulle borsta och föna i en timme efteråt också.

Fast nu är pälsen på utväxning och vet inte hur lång den ska bli.
 
Verkar vara ett utbrett problem med hur man duschar hundar på något sorts vettigt sätt :D

Mitt problem är också att min dusch är felbyggd så vattnet rinner rakt ut i badrummet och om man har vatten på för länge så blir det total översvämning så gäller att vara snabb också.

Har funderat på någon sorts balja men har kommit fram till att det bara är att härda ut.
Innan jag flyttade så hade jag en badbalja för barn på ett stativ som jag ställde i duschen. Det fanns en slang från botten som man kunde leda ned till duschbrunnen ifall man ville ha rinnande vatten. Det var väldigt smidigt faktiskt! I nuvarande lägenhets duschutrymme får dock inte baljan plats så jag gav bort den.
 
Innan jag flyttade så hade jag en badbalja för barn på ett stativ som jag ställde i duschen. Det fanns en slang från botten som man kunde leda ned till duschbrunnen ifall man ville ha rinnande vatten. Det var väldigt smidigt faktiskt! I nuvarande lägenhets duschutrymme får dock inte baljan plats så jag gav bort den.
Var hittar man en sån?
 
Honom borde du iofs kunna stoppa i diskhon :D
När man har två pappisar och bär in en skitgris i vardera hand så får den ena vackert vänta i handfatet i badrummet.
Fördel minihund! :up:

BlaskPlu.JPG
 
Jag vill kursa! Men det finns inga kurser här.. :( Om man inte har en valp då, alla verkar satsa på att uppfostra coronavalpägare, vilket ju är jättebra. Men jag har ju ingen valp, än, och jag vill också kursa :D ställde mig på reservplats på en specialsök kurs, vill väldigt gärna gå den men misstänker att det är kört. Tyckte jag hade koll på hemsidan för att vara med när den kom ut, men tydligen missade jag det och nu är det fullt :( har kollat runt lite i andra städer i närheten också men många privata verksamheter verkar satsa på Hoopers nu :o det vill jag ju inte gå..
 
Jag vill kursa! Men det finns inga kurser här.. :( Om man inte har en valp då, alla verkar satsa på att uppfostra coronavalpägare, vilket ju är jättebra. Men jag har ju ingen valp, än, och jag vill också kursa :D ställde mig på reservplats på en specialsök kurs, vill väldigt gärna gå den men misstänker att det är kört. Tyckte jag hade koll på hemsidan för att vara med när den kom ut, men tydligen missade jag det och nu är det fullt :( har kollat runt lite i andra städer i närheten också men många privata verksamheter verkar satsa på Hoopers nu :o det vill jag ju inte gå..
Samma här! Bara valpkurser överallt, eller typ nybörjarkurser i andra grenar men det har jag ju redan gått med mina stora i det mesta.
Hoopers har jag också sett hos flera.
 
Jag vill kursa! Men det finns inga kurser här.. :( Om man inte har en valp då, alla verkar satsa på att uppfostra coronavalpägare, vilket ju är jättebra. Men jag har ju ingen valp, än, och jag vill också kursa :D ställde mig på reservplats på en specialsök kurs, vill väldigt gärna gå den men misstänker att det är kört. Tyckte jag hade koll på hemsidan för att vara med när den kom ut, men tydligen missade jag det och nu är det fullt :( har kollat runt lite i andra städer i närheten också men många privata verksamheter verkar satsa på Hoopers nu :o det vill jag ju inte gå..
Kompisen startar en vardagslydnadskurs så jag hängde på. Eftersom vi mest tuffar på i vår coronaisolering så är det toppen att få träffa andra hundar och träna.

Hon berättade att hon fått dubblera kurserna eftersom det är så hårt tryck på anmälningar. Många vill gå kurs.
 
Kompisen startar en vardagslydnadskurs så jag hängde på. Eftersom vi mest tuffar på i vår coronaisolering så är det toppen att få träffa andra hundar och träna.

Hon berättade att hon fått dubblera kurserna eftersom det är så hårt tryck på anmälningar. Många vill gå kurs.
Vad kul att ni kommer iväg på en kurs! :)
Jag förstår att hon har fått dubbla. Dels är det många nya hundägare nu, men också att många har fått tid nu som inte fanns innan eller att de vill försöka hitta på något som faktiskt går att hitta på när allt annat är nedlagt.
 
Jag vill kursa! Men det finns inga kurser här.. :( Om man inte har en valp då, alla verkar satsa på att uppfostra coronavalpägare, vilket ju är jättebra. Men jag har ju ingen valp, än, och jag vill också kursa :D ställde mig på reservplats på en specialsök kurs, vill väldigt gärna gå den men misstänker att det är kört. Tyckte jag hade koll på hemsidan för att vara med när den kom ut, men tydligen missade jag det och nu är det fullt :( har kollat runt lite i andra städer i närheten också men många privata verksamheter verkar satsa på Hoopers nu :o det vill jag ju inte gå..
Här tar rallykurs platserna slut direkt när dom kommer, man får hålla koll hela tiden men jag missade det precis som du men det var ingen jätte otur för det fanns bara nybörjare och mästarklass och jag vill gå fortsättning för tror nybörjare är för lätt för Milou för även om vi inte gått kurs så kör vi grunderna hemma så vill att Milou ska få använda sin lilla hjärna. Men satsar till hösten. Svårt bara när man inte kan boka.

Men å andra sidan kör jag freestylekurs nu och det älskar jag, kan tänka mig att gå både rally och freestyle i höst och lite agility själva som lek. Började agility och det var verkligen ingen hit med den kursen, så hoppade av och tränar själv minst 1 dag i veckan. Jätte kul

Jag har jätte svårt att välja kurser, vill så mycket. Skulle lätt kunna gå 3 olika kurser samtidigt men det blir lite mastigt. Håller mig till två. Det passar även Milou. Lite variation är roligt.
 
Samma här! Bara valpkurser överallt, eller typ nybörjarkurser i andra grenar men det har jag ju redan gått med mina stora i det mesta.
Hoopers har jag också sett hos flera.
Samma här med nybörjarkurser, känns inte relevant för oss, på agilityn var jag nog den mest vana och Milou ”för snabb” i tankarna jämfört med dom andra så vi hamnade hela tiden långt före alla andra. Det är segt och tråkigt.


Rallyn hoppas jag inte blir något problem att hoppa över nybörjarklassen, ska träna ännu lite mer hemma på innergården och bygga banor, har skyltar och hållare.

Vilka kurser vill du gå?
 
Samma här med nybörjarkurser, känns inte relevant för oss, på agilityn var jag nog den mest vana och Milou ”för snabb” i tankarna jämfört med dom andra så vi hamnade hela tiden långt före alla andra. Det är segt och tråkigt.


Rallyn hoppas jag inte blir något problem att hoppa över nybörjarklassen, ska träna ännu lite mer hemma på innergården och bygga banor, har skyltar och hållare.

Vilka kurser vill du gå?
Skulle vilja gå någon NW fortsättning med min ena, eller rally avancerad/mästarklass med samma hund.
Eller tävlingslydnad klass 2-3 eller någon brukskurs i typ spår. Vill mest bara gå kurs :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 214
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
40 238
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp