Uppdateringstråd

Vi hann precis ut en liten skrittrunda. Det mullrade bra här men enligt blixtkartan var det massor av mil bort. Så vi tog en kort skrittur på 40min och njöt av varenda sekund 🥰
 

Bifogade filer

  • E72888EF-8E47-4447-B5CC-43CEB8B19CC5.jpeg
    E72888EF-8E47-4447-B5CC-43CEB8B19CC5.jpeg
    488,7 KB · Visningar: 42
Dagens äventyr innefattade promenad längs grusvägen i de nya bootsen. Nervig häst som skyggade för postlådor, drog ut mig i en åker när en hund kom farande genom ett buskage och allmänt hade svårt med lugnet, men vi kom ut och vi kom hem helskinnade iaf. När man säger att pulshöjande aktiviteter är bra för hälsan så är det nog inte såhär man menar... Bootsen satt bra, den ena vred sig en aning när hon gjorde den värsta akrobatövningen men inte jättemycket, inga skav eller andra märken så jag tror vi hittat rätt faktiskt.

20220820_134004.jpg
 
Dagens äventyr innefattade promenad längs grusvägen i de nya bootsen. Nervig häst som skyggade för postlådor, drog ut mig i en åker när en hund kom farande genom ett buskage och allmänt hade svårt med lugnet, men vi kom ut och vi kom hem helskinnade iaf. När man säger att pulshöjande aktiviteter är bra för hälsan så är det nog inte såhär man menar... Bootsen satt bra, den ena vred sig en aning när hon gjorde den värsta akrobatövningen men inte jättemycket, inga skav eller andra märken så jag tror vi hittat rätt faktiskt.

Visa bifogad fil 98246
Jag hade också en trevlig promenad, tills Elsa såg en annan häst och i all sin brunstighet blev en skrikande hingst som skulle dö om hon inte kom fram till den fina skimmeln. Hon såg även korna på nära håll och försökta flörtgnägga med dem också men det var mindre besvarat. 😂
 
Jag hade också en trevlig promenad, tills Elsa såg en annan häst och i all sin brunstighet blev en skrikande hingst som skulle dö om hon inte kom fram till den fina skimmeln. Hon såg även korna på nära håll och försökta flörtgnägga med dem också men det var mindre besvarat. 😂
Jag byter gärna :D
 
Var på fest igår med massa gamla kollegor, väldigt många ville prata om Vegas, även de som inte är ett dugg intresserade och aldrig pratat med mig om tidigare hästar.
Det är tydligen något med den lille gula som fångar intresset även hos de ointresserade 😁
Jag är ju partisk och tycker såklart han är fantastisk fin så det är ju väldigt roligt när andra tycker samma sak 😍
 
Idag fick det bli en liten utforskartur i skogen. 1,5 h och 9,6 km skrapade vi ihop. Maken var med så jag behövde inte förlita mig på hästen för att inte tappa bort mig :D
De orimligt läskiga höbalarna som tog fram drakcoben häromdagen var helt okej idag - lite tittande åt ena hållet, inget alls åt andra Spännande det där. :p
 
Dagens aktivitet stavades travbommar i långtömmarna, något jag måste bli bättre på att organisera oftare även om det är tråkigt att hålla på och släpa bommar fram och tillbaka. Hennes ryggmuskler och bakdel behöver verkligen det extra arbetet, speciellt om vi öht ska ha en chans att komma närmare galopparbete.

20220821_161002.jpg
 
@iNHALE bomserier är toppen! Men vill gärna ha att de kan ligga ett tag, av samma skäl.. har dock ett gäng korta bommar som jag ofta använder, de är enklare att bära :)

Kl. Funderar på att ta med pivon ut och hoppa fälttävlan ikväll. Bad mannen filma lite sist men han är ju kass, stod för långt bort så man ser inte så bra.
 
Idag var det dags för en annan typ av aktivitet, nämligen tandläkaren. Man har en liten klump i magen att de ska hitta något riktigt illa som man själv har lyckats missa symptom på men det gick bra. Ett par små foderfickor bak, inget som borde skapa några problem, lite antydan till hakar på 06'orna uppe och nere och ett par vassa kanter längre in som slipades ned. På det hela taget bra betyg och nästa koll blir om ett år igen. Vi fick även en bettkoll på köpet och hon har tydligen mer plats i munnen än jag hade väntat mig så jag behöver inte vara nojig gällande det fysiska utrymmet utan kan helt och hållet överlåta bettvalet till hästen vilket känns skönt.

20220822_125920.jpg
 
Genrepade dressyrprogrammet idag, men satte inget tryck alls utan bara kände på momenten. Vi klarade allihopa! Allt var verkligen inte snyggt, men så glad att vi satte galoppen ändå. Förhoppningsvis går det att rida lite bättre ;) när det är dags sen.

Red det bara en gång eftersom det kändes bra.
 
Genrepade dressyrprogrammet idag, men satte inget tryck alls utan bara kände på momenten. Vi klarade allihopa! Allt var verkligen inte snyggt, men så glad att vi satte galoppen ändå. Förhoppningsvis går det att rida lite bättre ;) när det är dags sen.

Red det bara en gång eftersom det kändes bra.
Vad är det för program ni ska rida? :)
 
Det blev en uteritt idag, samma väg som vi red senast så typ 9,6km och 1h 20 minuter. Skönt med skog när det är svinvarmt :D
Fröken cob var superfin! Mjuk, reglerbar, precis lagom pigg. Härligt!
 
Efter att ha fått vila ett par dagar efter tandläkarbesöket är vi igång igen. Varmt och svettigt var det plus att jag inte kände mig helt stabil mentalt så vi skrittade faktiskt mest. Det var också premiär för vår riktiga egna gjord som jag beställde i juli men som inte kommit förrän nu, en ELT. Jag tycker den verkar trevlig och B verkade inte ha några invändningar. Hon var piggare än vanligt trots värmen men om det var en tillfällighet eller om det berodde på något speciellt är svårt att säga. Bitvis var det svårt att hålla henne i skritt. Sen är det ju det där med att försöka ta en smickrande bild på en betesfet häst som inte vill stå stilla... På det hela taget är jag nöjd med vår insats idag. Nöjd med gjorden, nöjd med hästen och nöjd att jag kom upp i sadeln som planerat.

20220824_163132.jpg
 
Jag trimmade lite dressyr idag igen, haflingern känns jättefin. Fölungen har tröttnat på att vara med oss så hon står kvar uppe vid de andra hästarna som går i hagen intill där jag rider, så jag törs rida på lite mer ordentligt nu när ingen springer med brevid 😆
Fortfarande barbacka men lite sugen att ta med dressyrsadeln nån dag o se hur de känns.. 😁 men det får nog bli när vi galopperar lite mer. Nu är de mest skritt o trav, massvis med övergångar och lite skänkelvikning.
 
Idag körde vi ett riktigt svettpass i långtömmar. Mycket travbommar och vi lyckades tom få till några riktigt fina vänstervarv i galopp. Galopp är ju inte hennes starkaste kort direkt, det är tungt att hålla en så stor kropp i galopp och än värre på böjt spår så att hålla två hela varv på volten i galopp utan att bryta av får man ändå säga är bra kämpat i detta läget. Höger varv är vi inte riktigt lika långt komna i ännu men det är okej. Hon står riktigt fint i spolspiltan nu och försöker inte gömma sig i hörnen längre.

20220825_113109.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: linlar1
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 180
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp