Uppdateringstråd

Åh vad roligt att ni hittat ett nytt ställe. Där ni står nu låter ju till att ha mycket problem. :)
Tycker inte hon ser smal ut, men tycker hon ser bra ut! verkar som hon gått ner sedan du fått henne :) tycker även hennes överlinje ser ut att utvecklas :D

Tack :heart ja mamma-magen försvann inte mellan föl och kul att överlinjen ser bättre ut även på bild! Hade en vikt padd vid manken först under sadeln men den behöver jag inte längre :)
 
Tack :heart ja mamma-magen försvann inte mellan föl och kul att överlinjen ser bättre ut även på bild! Hade en vikt padd vid manken först under sadeln men den behöver jag inte längre :)
Om du kollar på hennes kors är det ju hänt en stor utveckling mot första bilden du la upp. Så ser definitivt skillnad. på Donna syns revbenen när hon rör sig, det tycker jag dom skall. Hon går på fri tillgång, så hon kan anpassa själv, så hoppas jag hon kommer muskla på sig lite när hon börjar kunna få mer regelbunden motion :D
 
Om du kollar på hennes kors är det ju hänt en stor utveckling mot första bilden du la upp. Så ser definitivt skillnad. på Donna syns revbenen när hon rör sig, det tycker jag dom skall. Hon går på fri tillgång, så hon kan anpassa själv, så hoppas jag hon kommer muskla på sig lite när hon börjar kunna få mer regelbunden motion :D

Ja den bilden var jag osäker på om jag ens skulle lägga upp 🙈
Din Donna är bra musklad redan nu tycker jag :)
 
Alltså att kunna rida utan massa tjocka kläder :love:

IMG_20220419_121330.jpg


Det gjorde jag klokt nog idag. Igår fick jag för mig att långärmad fleece och fleeceväst var nödvändigt när vi red ut, vilket innebar att jag kom hem ganska varm :p Det är alltid ett sådant under för mig när det blir varmt :D

Idag kom vi iväg och kunde köpa flugmedel och jag har gjort en mental notering om att plocka fram flughuvorna så att de finns lättillgängliga när behovet kommer. Sommar, vi är på väg!!
 
Alltså att kunna rida utan massa tjocka kläder :love:

Visa bifogad fil 89413

Det gjorde jag klokt nog idag. Igår fick jag för mig att långärmad fleece och fleeceväst var nödvändigt när vi red ut, vilket innebar att jag kom hem ganska varm :p Det är alltid ett sådant under för mig när det blir varmt :D

Idag kom vi iväg och kunde köpa flugmedel och jag har gjort en mental notering om att plocka fram flughuvorna så att de finns lättillgängliga när behovet kommer. Sommar, vi är på väg!!
Ja hur vet man när man ska klä av sig 😂😂 det är alltid lä och solen ligger på mot ligghallen där jag mockar och pysslar innan ridning. Så det känns alltid mycket varmare och man kan gå i t-shirt när det fortfarande är rätt kallt i luften för det är varmt i solen mot byggnaden. Nu har vi haft runt 15-17 men det är garanterat 25 framför lösdriften. På vårvintern red man ju iväg med för lite kläder 😂 så nu är jag rädd o frysa o har ingen aning hur man ska klä sig 🤷🏼‍♀️😅
 
Alltså att kunna rida utan massa tjocka kläder :love:

Visa bifogad fil 89413

Det gjorde jag klokt nog idag. Igår fick jag för mig att långärmad fleece och fleeceväst var nödvändigt när vi red ut, vilket innebar att jag kom hem ganska varm :p Det är alltid ett sådant under för mig när det blir varmt :D

Idag kom vi iväg och kunde köpa flugmedel och jag har gjort en mental notering om att plocka fram flughuvorna så att de finns lättillgängliga när behovet kommer. Sommar, vi är på väg!!
Jag kommer faktiskt dra på flugtäcket imorgon. Donna har varit så irriterad redan på alla kryp och hade även fått några bett. Så nu får hon testa sitt nya bucas flyg täcke. Hon har även en matchande luva i zebra 😁
 
Jag tänkte försöka vänta lite om det går. Än är det inte så farligt med flugor uppe hos mej förutom att myggen har vaknat 😩

Igår var jag ute på Java och red. Vi har haft problem med att hon vänt hemåt en hel del men igår gick det riktigt bra 😍
 
Har ni gjort kolla masken än?
Ska nog göra det i veckan som kommer 🙂
Japp vi tog för ett par veckor sen! Avmaskade förra helgen för de var sol och +17 och skulle vara i typ 5 dagar. Helt säker på att det skulle hinna torka upp men nej! Det är fortfarande för blött i sommarhagen, hästarna kommer trampa sönder. Men har iallafall hunnit mocka hela hagen 👍🏻
 
Japp vi tog för ett par veckor sen! Avmaskade förra helgen för de var sol och +17 och skulle vara i typ 5 dagar. Helt säker på att det skulle hinna torka upp men nej! Det är fortfarande för blött i sommarhagen, hästarna kommer trampa sönder. Men har iallafall hunnit mocka hela hagen 👍🏻

Oj va snabba ni är 🙂
Vi räknar med bete sista Maj för de ska hinna växa upp. Har mer torrt än blött här.

Jag har också mockat hela hagen, då har bara Goldie gått där sen början av februari och två andra hästar sen oktober. Ingen mockade efter de två så kört ut 4 traktorskopor skit….
 
Oj va snabba ni är 🙂
Vi räknar med bete sista Maj för de ska hinna växa upp. Har mer torrt än blött här.

Jag har också mockat hela hagen, då har bara Goldie gått där sen början av februari och två andra hästar sen oktober. Ingen mockade efter de två så kört ut 4 traktorskopor skit….
Vi släpper ut dem när de första grässtråna kommer och det är torrt, så betar de in sig automat ju mer gräs som kommer upp, inget krångel med att beta några timmar åt gången 😁 men vi har tre sommarhagar varav två är kopplade på lösdriftens vinterhage, att växla mellan.
Men som sagt. Det är för blött än. Den ena plaskar och den andra ligger i lutning men har ändå inte torkat upp helt. Men det kom ju typ 40cm snö för två veckor sen och det har ju egentligen bara precis smällt bort. Tålamod! Vi brukar kunna släppa dem runt 15-20e april. Men hoppas på slutet av nästa vecka iallafall 🤞
 
Vi släpper ut dem när de första grässtråna kommer och det är torrt, så betar de in sig automat ju mer gräs som kommer upp, inget krångel med att beta några timmar åt gången 😁 men vi har tre sommarhagar varav två är kopplade på lösdriftens vinterhage, att växla mellan.
Men som sagt. Det är för blött än. Den ena plaskar och den andra ligger i lutning men har ändå inte torkat upp helt. Men det kom ju typ 40cm snö för två veckor sen och det har ju egentligen bara precis smällt bort. Tålamod! Vi brukar kunna släppa dem runt 15-20e april. Men hoppas på slutet av nästa vecka iallafall 🤞

Okej vi har redan endel gräs i vinterhagarna 🙂
45D11DF3-007B-41A9-8FD5-4CD980B768FB.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 366
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: linlar1
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 281
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp