Uppdateringstråd

Inser att jag kanske får fler svar om Uhip här än på hund, fryser som fasiken och måste köpa någon riktigt varm kappa som ändå går att träna hund i. Funderar på en Uhip, dom går ju att öppna upp så att man kan springa runt även med kappan på, men jag har väldigt breda axlar så jag måste ofta gå upp 2 storlekar i damjackor (måste ofta köpa storlek 40 i jackor även när jag har haft XS i kläder). Någon som vet om uhip är små över axlar/bröstet?
 
Inser att jag kanske får fler svar om Uhip här än på hund, fryser som fasiken och måste köpa någon riktigt varm kappa som ändå går att träna hund i. Funderar på en Uhip, dom går ju att öppna upp så att man kan springa runt även med kappan på, men jag har väldigt breda axlar så jag måste ofta gå upp 2 storlekar i damjackor (måste ofta köpa storlek 40 i jackor även när jag har haft XS i kläder). Någon som vet om uhip är små över axlar/bröstet?
Jämfört med "medeljackan" är min uhip rejält rymlig över axlar och armar, samt smal i midjan. Har hört att det kan skilja en del mellan deras olika modeller dock, så säkrast är såklart att prova.
 
Inser att jag kanske får fler svar om Uhip här än på hund, fryser som fasiken och måste köpa någon riktigt varm kappa som ändå går att träna hund i. Funderar på en Uhip, dom går ju att öppna upp så att man kan springa runt även med kappan på, men jag har väldigt breda axlar så jag måste ofta gå upp 2 storlekar i damjackor (måste ofta köpa storlek 40 i jackor även när jag har haft XS i kläder). Någon som vet om uhip är små över axlar/bröstet?

Tränar hund i min Urban Stretch hela tiden och har väst över ibland, tycker den är super. Har bott i den hela hösten och vintern för både häst och hundgrejer. Jag tycker inte den är ganska normal i storleken, absolut inte liten som jag upplever det.

De har ju en ny hundtränarkappa också, men inbyggd ryggficka. Den är dock mer parka längd än hel kappa.
 
Inser att jag kanske får fler svar om Uhip här än på hund, fryser som fasiken och måste köpa någon riktigt varm kappa som ändå går att träna hund i. Funderar på en Uhip, dom går ju att öppna upp så att man kan springa runt även med kappan på, men jag har väldigt breda axlar så jag måste ofta gå upp 2 storlekar i damjackor (måste ofta köpa storlek 40 i jackor även när jag har haft XS i kläder). Någon som vet om uhip är små över axlar/bröstet?
Vilken modell har du kikat på? Igloo är väldigt rymlig och tror lätt du skulle kunna ha XS/S i den.
 
Inser att jag kanske får fler svar om Uhip här än på hund, fryser som fasiken och måste köpa någon riktigt varm kappa som ändå går att träna hund i. Funderar på en Uhip, dom går ju att öppna upp så att man kan springa runt även med kappan på, men jag har väldigt breda axlar så jag måste ofta gå upp 2 storlekar i damjackor (måste ofta köpa storlek 40 i jackor även när jag har haft XS i kläder). Någon som vet om uhip är små över axlar/bröstet?
De är rymliga! Bäst är såklart om du kan prova, för det skiljer lite i storlekarna mellan modellerna.
Hööks har nog några modeller om du har det nära, så får du iallafall ett grepp om vad du behöver för storlek 👍🏻
 
Tränar hund i min Urban Stretch hela tiden och har väst över ibland, tycker den är super. Har bott i den hela hösten och vintern för både häst och hundgrejer. Jag tycker inte den är ganska normal i storleken, absolut inte liten som jag upplever det.

Skulle så klart så att jag tycker den är ganska normal i storleken, smög sig in ett inte för mycket.
 
Vilken modell har du kikat på? Igloo är väldigt rymlig och tror lätt du skulle kunna ha XS/S i den.
Jag såg en jättefin sådan på kursen jag frös ihjäl på igår, den var brun och hade bara en öppning baktill. Så tänker mig att jag skulle vilja ha en sådan. Måste googla vilken modell det är.

Bra att veta att dom skiljer sig lite i modellerna så att man inte ger upp efter att ha provat en sort. :)

Tack för alla svar! Då kanske jag ska ta mig iväg och kika, brukar ofta få ge upp och köpa herrjackor (men då får mina höfter inte plats alla gånger. 😩 😅 ) men hoppas att det kan finnas en som passar. :)
 
Jag såg en jättefin sådan på kursen jag frös ihjäl på igår, den var brun och hade bara en öppning baktill. Så tänker mig att jag skulle vilja ha en sådan. Måste googla vilken modell det är.

Bra att veta att dom skiljer sig lite i modellerna så att man inte ger upp efter att ha provat en sort. :)

Tack för alla svar! Då kanske jag ska ta mig iväg och kika, brukar ofta få ge upp och köpa herrjackor (men då får mina höfter inte plats alla gånger. 😩 😅 ) men hoppas att det kan finnas en som passar. :)
Jag har Nordic modellen, men jag är inte sjukt frusen av mig. Har lite fett som håller mig varm :D Om man är en frysis så tror jag Igloo blir väldigt bra! Den på rea på deres hemsida just nu.
 
Jag har Nordic modellen, men jag är inte sjukt frusen av mig. Har lite fett som håller mig varm :D Om man är en frysis så tror jag Igloo blir väldigt bra! Den på rea på deres hemsida just nu.
Jag har lagt på mig en del fett under vintern men det hjälper inte. 😩😅 Fryser lika mycket ändå! Jag ska kolla på Igloon!
 
Tack för alla svar! Då kanske jag ska ta mig iväg och kika, brukar ofta få ge upp och köpa herrjackor (men då får mina höfter inte plats alla gånger. 😩 😅 ) men hoppas att det kan finnas en som passar. :)

Det jag gillar extra med Urban Stretch är materialet, det rispas inte upp så lätt av hundklor som en typisk dunjackemodell. Och eftersom jag har hoppiga, buffliga boxrar är det relevant. ;)
 
Inser att jag kanske får fler svar om Uhip här än på hund, fryser som fasiken och måste köpa någon riktigt varm kappa som ändå går att träna hund i. Funderar på en Uhip, dom går ju att öppna upp så att man kan springa runt även med kappan på, men jag har väldigt breda axlar så jag måste ofta gå upp 2 storlekar i damjackor (måste ofta köpa storlek 40 i jackor även när jag har haft XS i kläder). Någon som vet om uhip är små över axlar/bröstet?
Håller med andra om att uhip är rymliga över axlar/bröst. Alldeles för stora för mig av den anledningen.
 
Känns som om klädesdiskussionen nog hör hemma under "Utrustning"? :) Den här tråden är väl mer tänkt för uppdatering kring hästar och ridning.
Korrekt!
Alla ämnen som är specifika funderingar eller frågor bör få egna trådar under lämplig rubrik. Snacktrådar ska vara just bara snack. /Mod
 
Idag hade djävulen flugit i Elsa, hon hade blixtar under hovarna och spöken i ögonvrån. När jag bestämt sa "JAG väljer takten tack" efter alldeles för fullt ös medvetslös-tempo så omyndigförklarade hon mig där och då och drog iväg i full karriär längs halva galoppslingan och alla dess kringelikrokar. I sidepull, dvs broms ur funktion idag. Jag tänkte "Jaha, det är såhär jag dör, precis innan långhelg också". Herregud häst! Jag trodde jag var tillbaka på mitt förra fullblod som gått löp 😂

Det blir bett nästa gång för Ms Seabiscuit.
 
Idag hade djävulen flugit i Elsa, hon hade blixtar under hovarna och spöken i ögonvrån. När jag bestämt sa "JAG väljer takten tack" efter alldeles för fullt ös medvetslös-tempo så omyndigförklarade hon mig där och då och drog iväg i full karriär längs halva galoppslingan och alla dess kringelikrokar. I sidepull, dvs broms ur funktion idag. Jag tänkte "Jaha, det är såhär jag dör, precis innan långhelg också". Herregud häst! Jag trodde jag var tillbaka på mitt förra fullblod som gått löp 😂

Det blir bett nästa gång för Ms Seabiscuit.
Vår känslorna deluxe. Min studsade runt igår när matte red ut i repgrimma 😂 kände väl lite att jag varit dör kaxig med mitt val när hon började studsa runt och kasta med huvudet. Som tur är lyssnade fröken Donna iaf på mattes röst väldigt bra. Annars hade jag nog inte varit lite kaxig. Vi körde gallop några gånger men blev studsande varje gång så sen slutade vi 😂 nästa gång åker dressyr sadel o träns på.
 
Vår känslorna deluxe. Min studsade runt igår när matte red ut i repgrimma 😂 kände väl lite att jag varit dör kaxig med mitt val när hon började studsa runt och kasta med huvudet. Som tur är lyssnade fröken Donna iaf på mattes röst väldigt bra. Annars hade jag nog inte varit lite kaxig. Vi körde gallop några gånger men blev studsande varje gång så sen slutade vi 😂 nästa gång åker dressyr sadel o träns på.
Vi är efterkloka 🙈 Jag tyckte ju Elsa var så mjuk och fin senast i sidepull med så lätta förhållningar but not today, hon skulle speedrunna rundan och hela vägen tillbaka till grannens nya hästar 😂 Elsa undrade nog mest vad det är för någon mus som drar och ropar på henne där bak och så fort jag fick hopp om att hon skulle bryta av så såg hon något och drog på gas igen. Tog nog fem år från min livslängd.

Avslutade iaf med en fattning med några steg innan vi bröt av för någon slags pseudokontroll, mina skakiga ben orkade inte mer drama.
 
Jag och grannen red ut lilla rundan idag :)
Lite mjukt på vägarna så vi höll oss i skritt och trav.

IMG_20240328_105553.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 252
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
957
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 094
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp