Uppdateringstråd

På onsdag var vi på veterinær klinikk og sjekket ponnien. Halthet sjekk, sjekket ryggvirvel, gammel senskader og eggstokker med ultralyd, alt så normalt ut. Ingen forklaring på hvorfor hun oppfører seg som hun gjør. Skal sjekke salen, igjen. Og ta en muskel biopsi til vinteren. Ga henne egentlig til høsten på å vise noe fremgang, men nå bytter vi stall til et sted hvor hun kan få stå i flokk, og det er unghest vennlige turveier uten for mye trafikk og industri rundt.
Håper den nye stallen skal gjøre henne bedre etter hvert. Og at Trt metoden, som jeg også har brukt masse penger på å kjøpe, skal hjelpe med separasjons angsten.
Det skal være rolig å ha hest, ikke sant? Føler at jeg har glemt hvordan det er å kose seg med å ha hest. Håper det skal bli bedre nå.

Gah, det är kul med häst nästan jämt...

Grisarna har plöjt ner några stolpar, hästarna har passat på och gett sig ut på äventyr...

3 stod på stallplan och hade kul med min bil :cautious: 2 återfanns på en kornåker ngra km bort. Och nu har vi upptäckt att de när de varit på fri hov, och därmed alltså haft alla möjligheter att bara käka gräs o säd, gett sig på grannens höbalar, minst 4 styck har de tuggat sönder...

Skurkar :rage:

Ärtan har vilat en vecka. Var jättefin när vi tränade dressyr förra måndagen, kändes dock lite trött under uppvärmningen så jag tyckte hon var värd lite semester 😄
Idag fick hon nya skor och sen red vi ut. Lyckades självklart tajma in några rejäla åskskurar 😅
Men vilken häst hon är 😍
Trots att hon inte blivit riden på en vecka var hon helt chill med både ösregn och åska. Lika het och taggad som vanligt på att springa 😁
1000025350.jpg

Bonden kunde rädda alla balar utom 1, den skulle han göra en "grisbomb" av, inte helt säker på va det är men antar att han tänker köra bort den till en av alla matstationer häromkring. 😅

På den lite roligare fronten, vi trodde vi var klara med allt stängsel för säsongen men nix vi har fått tillgång till en gräsplätt till. Och inte vilken gräsplätt som helst utan den vid det lilla huset vi ska, om allt (peppar peppar ta i trä etc) går som det ska, hyra och flytta in till hösten! Eeek, är så förväntansfull!! :bump:

Dessutom har sommarponnyn kommit, det blev samma som förra året, och jag är precis lika kär som förra året 😍, trots att hon är skadad och bara ska gå i hage o vila.
Fort! Någon slå ngt hårt i huvve på mig, för jag ska *inte* ha fler djur, och köpa loss en fet, halt travskole ponny är inte direkt någon vettig logik 🙈
Men... :angel:

Vädret är ju som det är, men idag tog jag och Pälsan en tur till anlagda travslingan för att springa igång lite flås. Hon var på tårna idag men på ena sträckan mellan ängarna fick jag nog den finaste galoppen hittils, hon rullade på supermjukt och avslappnat utan att tappa energin och jag bara njöt.

Hon fick också en serie av dunderskutt-bock-spark i sista backen och när vi saktat av en bit fram så såg jag att ena evo-bootsen bak var borta. Jag såg bara framför mig hur den sulades in i skogen någonstans med glädjesparkarna och att jag aldrig skulle hitta den igen. 😅 Men den låg snällt i kanten av spåret och sattes på innan vi fortsatte hem, lagom till att det började regna något kopiöst.

Nå har ponnien bodd på nye stallen i nesten 6 dager og hun stortrives. Har bare latt henne stå i flokk og bli trygg, og tar henne inn for litt kraftfôr så hun kan få i seg tilskudd.
Er så utrolig koselig å se henne løpe rundt med andre hester og ha kompiser.

Bifogade filer

• 20240713_144743.jpg
    20240713_144743.jpg
    669,3 KB · Visningar: 29

Liknande trådar

Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 107
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
2 590
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 854
Senast: WBanna
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 256
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Bestickkorg eller bestickhylla