Bukefalos 28 år!

Jag vet inte vad jag ska göra åt min rygg. Jag vet inte hur man får hjälp av sjukgymnast utan att först boka tid med läkare. Och jag vet inte hur jag skulle kunna få gå hos sjukgymnast nära jobbet. Är ju inte listad på den vårdcentralen och tänker inte lista mig där heller.

Och naprapat har jag inte råd att gå till.

Träning på egen hand har aldrig tidigare funkat, så varför skulle det göra det nu? Jag har försökt yoga och jag har försökt med meditation tidigare. Och det funkade inte. Jag lyckas inte ens borsta tänderna.

Den enda lösningen jag kunnat komma på är att träna på jobbets gym tillsammans med min kollega. Då kan hon vara draghjälpen jag behöver. Men jag vet inte hur jag ska träna.

Jag ger upp. Inget verkar ju funka ändå. :(
 

Men du har ju inget liv nu heller , skriver du? Jag skulle själv knäckas av att inte orka och samtidigt ha så många måsten vad gäller skötsel av hus och trädgård. Samt i det en önskan om superfint inne. Och även om du inte genomför så mkt så ligger tankarna i huvudet och far runt? kostar energi,. Jag har jobbat mkt med mig själv och mitt pedanteri just för att sådant suger musten ur en.

Och det finns väl andra alternativ till just lägenhet? som liknar ditt boende men man hyr och slipper en massa måsten.

Nu låter jag elak men det är det inte, men du verkar tro och önska att andra ska kunna fixa till ditt mående och din ork utan att du själv gör så mkt och absolut inget du har bestämt dig för att du inte vill eller kan göra. Det kommer inte att ske. Antingen ändrar du om ditt liv och tankar så du får mkt mindre att göra eller också gillar du läget och har det som du har det och gillar läget-såhär är jag och såhär funkar jag.
Huset och trädgården är det jag lever för. Jag finner ingen anledning att leva utan hus och trädgård.

Jag har bott i hyrt boende i många år förut på olika platser och jag har aldrig trivts. Och jag skulle inte kunna skapa en skogsträdgård på mark jag inte äger. Jag har heller aldrig fått styra och ställa som jag vill i dessa hyrda boenden. Jag har heller aldrig haft uthus till dessa boenden. Kort sagt: hyrt boende suger. Det är oflexibelt och hindrar mig att leva som jag vill. Det är för mycket man inte kan göra med hyrt boende. Dessutom är hyrt boende otryggt. Man kan få flytta för att ägaren säljer eller själv vill använda huset.
Jag var otydlig jag menade såklart jobba halvtid o få halv sjukpenning, låter fullt rimligt i ditt fall. Tycker jag.
Tyvärr är det bara något jag kan drömma om.
 
Senast ändrad:
Jag listade mig precis på en ny vårdcentral och bokade tid hos sjukgymnast genom att på 1177 skriva en "ansökan" (minns inte exakt vad de kallade det, men en formulär med typ "jag vill till x" på grund av "y" tidigare har jag "gjort detta" för att hjälpa). Dagen efter ringde de upp och så bokade vi en tid som passade mig. Såg efter att de dessutom hade att jag själv bara kunde boka en tid enligt deras lediga schema så jag gjorde kanske lite för mycket, men en tid fick jag. Det hade min förra vc också.
Ok. Jag vill dock inte lista mig på en annan vc och nuvarande vc kan jag inte besöka när jag jobbar.
 
Ok. Jag vill dock inte lista mig på en annan vc och nuvarande vc kan jag inte besöka när jag jobbar.
Ja det är nog svårt om det inte på något sätt går att vara flexibel... Typ friskvårdstimme, flexmöjligheter eller att arbetsgivaren godkänner att man försvinner lite för att förebygga skador.
 
Det finns det absolut hjälp med att få. Om inte via hab så borde dom veta var du kan få hjälp med det.
Jag brukar laga mat med boendestödet. Men nu blev det inte av igår.
Ja det är nog svårt om det inte på något sätt går att vara flexibel... Typ friskvårdstimme, flexmöjligheter eller att arbetsgivaren godkänner att man försvinner lite för att förebygga skador.
Jag får ledigt för såna saker men förlorar arbetsinkomst då. Jag får flexa också men orkar inte ta igen den förlorade tiden så det funkar inte riktigt.
 
Jag är skeptisk för jag tycker jag redan har provat allt.
Men du har inte ens börjat få en adekvat hjälp som är anpassad efter din funktionsnedsättning. Du är ju nydiagnosticerad!

Att på förhand döma ut all form av autismanpassade insatser som värdelösa bara för att insatser som inte varit rätt anpassade är en genuint ologisk argumentation som det inte finns varken sanning eller rimlighet i.
 
Jag brukar laga mat med boendestödet. Men nu blev det inte av igår.

Jag får ledigt för såna saker men förlorar arbetsinkomst då. Jag får flexa också men orkar inte ta igen den förlorade tiden så det funkar inte riktigt.
Få hjälp med en hjärna som går på högvarv handlar om att känna igen och hitta strategier för att varva ner hjärnan igen eller hindra från att hjärnan ska komma upp i högvarv öht.
Har inget att göra med att få hjälp med att komma igång eller ändra om hemma.
 
Men du har inte ens börjat få en adekvat hjälp som är anpassad efter din funktionsnedsättning. Du är ju nydiagnosticerad!

Att på förhand döma ut all form av autismanpassade insatser som värdelösa bara för att insatser som inte varit rätt anpassade är en genuint ologisk argumentation som det inte finns varken sanning eller rimlighet i.
Jag tror helt enkelt inte det finns någon hjälp att få. Hade det funnits hade jag nog redan kommit på det.
Få hjälp med en hjärna som går på högvarv handlar om att känna igen och hitta strategier för att varva ner hjärnan igen eller hindra från att hjärnan ska komma upp i högvarv öht.
Har inget att göra med att få hjälp med att komma igång eller ändra om hemma.
Tror inte det går att varva ner hjärnan.
 
Det känns så jävla jobbigt att jag inte lyckas få till matlagningen idag. Jag har kokat mungbönorna, men nu är det stopp. Måste skala och riva ingefära och det är så jävla jobbigt. Jag har kört fast och får därför inget annat gjort heller.
 
Men hab kan ju inte trolla. Hur ska de få mig att t.ex. skala en ingefära när det bara tagit stopp?
Tycker du ser det för kortsiktigt och handlar inte om hur ska orka skala en ingefära när det tar stop.
Problemet som jag ser det är varför du är så trött så det inte går att skala en ingefära. Som jag skrev innan så ser jag inte det som konstigt när din hjärna är så på högvarv och det är där hab kan gå in och hjälpa för att varva ner hjärnan så du inte blir så trött.
 
Det känns så jävla jobbigt att jag inte lyckas få till matlagningen idag. Jag har kokat mungbönorna, men nu är det stopp. Måste skala och riva ingefära och det är så jävla jobbigt. Jag har kört fast och får därför inget annat gjort heller.
Men ta bort en massa måsten - ex du måste inte skala ingefära, ät bönorn utan. Du måste inte heller träna extra.
 
Ett tips till framtiden är att det finns fryst färdighackad ingefära :) tycker det är sjukt smidigt!
Har aldrig sett. Förr fanns det ingefära på tub, men Ica upphörde med den. Finns säkert på nätet men det blir för dyrt att betala frakt för en liten tub. Så det är inget alternativ.
Men ta bort en massa måsten - ex du måste inte skala ingefära, ät bönorn utan. Du måste inte heller träna extra.
Nej, jag vill inte bara äta bönorna. Det är äckligt. Tränar jag inte så kommer jag ha ont i ryggen. Det är den simpla sanningen.
 
Har aldrig sett. Förr fanns det ingefära på tub, men Ica upphörde med den. Finns säkert på nätet men det blir för dyrt att betala frakt för en liten tub. Så det är inget alternativ.

Vet inte vars du brukar handla, men både Ica och Willys här har :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 649
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 185
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 323
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 771
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp