Bukefalos 28 år!

Jag vet inte vad jag ska göra åt min rygg. Jag vet inte hur man får hjälp av sjukgymnast utan att först boka tid med läkare. Och jag vet inte hur jag skulle kunna få gå hos sjukgymnast nära jobbet. Är ju inte listad på den vårdcentralen och tänker inte lista mig där heller.

Och naprapat har jag inte råd att gå till.

Träning på egen hand har aldrig tidigare funkat, så varför skulle det göra det nu? Jag har försökt yoga och jag har försökt med meditation tidigare. Och det funkade inte. Jag lyckas inte ens borsta tänderna.

Den enda lösningen jag kunnat komma på är att träna på jobbets gym tillsammans med min kollega. Då kan hon vara draghjälpen jag behöver. Men jag vet inte hur jag ska träna.

Jag ger upp. Inget verkar ju funka ändå. :(
 

@Wille Återigen tycker jag att du verkar göra det extra svårt för dig själv. Jag vet att du gärna vill laga mat från grunden, men de dagar det känns extra tufft (eller som nu när det helt enkelt inte blev gjort på Fredagen som planerat) kan du väl se till att ha ett par köpta färdigrätter i frysen eller nöja dig med soppa på burk och en macka? Jag kan tala om att det är en helt och hållet normal grej att göra när man är slut efter jobbet.
Orkar du knappt jobba är styrketräning flera gånger i veckan kanske lite väl mycket att ta på sig, etc etc. Du har ju nyss börjat jobba efter typ ett halvårs ledighet (och är inte purung längre ;) ) klart som fan det är ömt i början.

Jag har ätit ett par chorizomackor till middag, ska ut med hunden och kommer förhoppningsvis ihåg att täcka potatisarna. Punkt och slut för dagen.
Jag har inte råd med färdiga rätter. Det har verkligen blivit svindyrt. Och senaste halvåret har varit en ekonomisk katastrof då jag fått ta pengar från sparkontot. Nu måste jag reparera skadan. Kommer ju dessutom gå miste om inkomst p.g.a. frånvaro från jobbet.
 
Jag menade inte nödvändigtvis dig och din omgivning med mitt inlägg.

Jag menade människor i allmänhet som drabbats av att en anhörig faktiskt inte orkat leva längre. Det är inte en avundsvärd situation.

Därför står min åsikt fast: mår man väldigt dåligt ska man söka hjälp.

Tycker man att livet är jobbigt i stort ska man sluta säga att livet är jobbigt och man vill dö, det är i mina öron löjligt och ett dramatiskt sätt att försöka utkräva en reaktion för att man inte vet något annat sätt att få omvärlden att bry sig om en. Dock är det inte andra människors ansvar att ordna ens liv om man är vuxen.
 
Jag har inte råd med färdiga rätter. Det har verkligen blivit svindyrt. Och senaste halvåret har varit en ekonomisk katastrof då jag fått ta pengar från sparkontot. Nu måste jag reparera skadan. Kommer ju dessutom gå miste om inkomst p.g.a. frånvaro från jobbet.
Soppor brukar väl finnas billigt? Vet att jag reagerat på att färdigrätter ofta är billiga.
 
Jag har inte råd med färdiga rätter. Det har verkligen blivit svindyrt. Och senaste halvåret har varit en ekonomisk katastrof då jag fått ta pengar från sparkontot. Nu måste jag reparera skadan. Kommer ju dessutom gå miste om inkomst p.g.a. frånvaro från jobbet.
Det finns ju grader i helvetet där också. Burksoppa, nudlar, handla på kort datum och liknande. Jag menar inte för varje dag, men att ha alternativ i frysen för de dagar det känns extra tungt är inte fel.
Jag gör samma sak med bröd - köper på kort datum och slänger direkt i frysen, jag äter ändå aldrig upp en hel skivad franska innan den blir dålig.
 
Tycker man att livet är jobbigt i stort ska man sluta säga att livet är jobbigt och man vill dö, det är i mina öron löjligt och ett dramatiskt sätt att försöka utkräva en reaktion för att man inte vet något annat sätt att få omvärlden att bry sig om en. Dock är det inte andra människors ansvar att ordna ens liv om man är vuxen.
Och det där är exakt vad man inte bör säga till en människa som mår dåligt.
 
Soppor brukar väl finnas billigt? Vet att jag reagerat på att färdigrätter ofta är billiga.
Jag gillar inte soppa.

Färdigrätter är verkligen inte billiga. De är skitdyra.
Det finns ju grader i helvetet där också. Burksoppa, nudlar, handla på kort datum och liknande. Jag menar inte för varje dag, men att ha alternativ i frysen för de dagar det känns extra tungt är inte fel.
Jag gör samma sak med bröd - köper på kort datum och slänger direkt i frysen, jag äter ändå aldrig upp en hel skivad franska innan den blir dålig.
Om jag inte lagar mat under fredagen eller senast söndag, så har jag ingen mat för kommande vecka. När jag jobbar finns inte en chans i helvetet att jag ska klara någon form av matlagning. Sånt måste preppas under helgen.

Jag gillar inte nudlar om man inte har något till (som då måste lagas). Jag handlar det jag behöver och går inte på kort datum. Då kommer det inte ätas upp för jag vet inte vad jag ska göra med dem. Kan inte improvisera utan måste gå efter plan.
 
Jag gillar inte soppa.

Färdigrätter är verkligen inte billiga. De är skitdyra.

Om jag inte lagar mat under fredagen eller senast söndag, så har jag ingen mat för kommande vecka. När jag jobbar finns inte en chans i helvetet att jag ska klara någon form av matlagning. Sånt måste preppas under helgen.

Jag gillar inte nudlar om man inte har något till (som då måste lagas). Jag handlar det jag behöver och går inte på kort datum. Då kommer det inte ätas upp för jag vet inte vad jag ska göra med dem. Kan inte improvisera utan måste gå efter plan.
Vad gillar du då?
 
Jag gillar inte soppa.

Färdigrätter är verkligen inte billiga. De är skitdyra.

Om jag inte lagar mat under fredagen eller senast söndag, så har jag ingen mat för kommande vecka. När jag jobbar finns inte en chans i helvetet att jag ska klara någon form av matlagning. Sånt måste preppas under helgen.

Jag gillar inte nudlar om man inte har något till (som då måste lagas). Jag handlar det jag behöver och går inte på kort datum. Då kommer det inte ätas upp för jag vet inte vad jag ska göra med dem. Kan inte improvisera utan måste gå efter plan.
Jag tänkte att det kan finnas färdigrätter med kort datum. Det finns det då här nästan dagligen - alltså sådana som står i kylen i butiken men de går ju också frysa ned och ta med och micra. :)
 
Jag tänkte att det kan finnas färdigrätter med kort datum. Det finns det då här nästan dagligen - alltså sådana som står i kylen i butiken men de går ju också frysa ned och ta med och micra. :)
Jag har aldrig sett färdiga rätter med kort datum. Allt är ju fryst och i kylen har jag heller aldrig sett färdiga rätter.
 
Allt möjligt. Äter i huvudsak vegetariskt men äter även lite fisk och fågel. Gillar när maten smakar mycket. Och så ska mat vara i fast form så man måste tugga. Inte för salt heller.
Vad tycker du är dyrt? Vegetarisk lasagne 29:-, ugnsrostad kycklig 29:-, olika pajer runt 30:-, vegopirog 17:-. Det är ju svårt att ens laga mat särskilt billigt längre. Inte för salt är väl dock svårt med färdigrätter, jg tycker alltid det är väldigt salt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 657
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 187
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 328
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 771
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp