Urinvägsinfektion??

Z

Zcorba

Min ena katt verkar ha problem med att kissa emellanåt. :( Det är en hona och enligt en veterinär jag pratade med är chansen väldigt liten att honor får urinvägsinfektion eller problem med stenar för att de har större urinrör än hanar. Jag har även pratat med den tidigare ägaren och enligt henne så hade hon problem en gång som i princip försvann av sig själv. Men hon har uppenbarligen problem när hon ska på toa. Jamar ett tag innan och när hon sen sätter sig så kommer det inte så mycket..
Är det någon som har ett tips på ett foder som kan hjälpa till att förebygga problem med urinvägarna? Jag använder idag SciencePlan då den förra ägaren använde det men jag har förstått via Bukefalos att Royal Canin verkar bra?
Tacksam för alla råd ni kan ge :) Jag kanske ska tillägga att min kille flyttade för nån vecka sen och har funderat på om detta kanske har något med detta att göra :confused: :confused:
Hon är en väldigt känslig katt och kräver mycket uppmärksamhet....annars får man minsann veta att hon finns om man säger så :crazy:
 
Vi har åkt till veterinären med våran katt pga urinvägsinfektion... så helt omöjligt att det är det kan det väl inte vara? Vi fick någon medicin (minns inte vilken, var länge sen) och då blev hon bra igen. Du kanske skulle höra med någon mer veterinär? Det är ju inte kul att kissen går och har ont i onödan?
 
Honkatter kan ha urinvägsinfektion och urinstenar vad jag vet. Det är kanske mer ovanligt än hos hankatter, men inte omöjligt!
 
Urinvägsinfektion är vanligare på honor, urinstenar vanligare på hanar. Om du ska ha ett foder som hjälper ska det vara ett som veterinären rekommenderar för just din katts problem, det är alltså inget man kan experimentera med på egen hand.

Ta katten till vet och få utrett vad som är fel. Om katten har problem av psykologisk karaktär har de inga problem med att få ut något, om det är det du upplever att hon har. Däremot kan smärta och sjukdom ge problem i framtiden, eftersom hon kan förknippa kissandet med att det gör ont. Ytterligare en anledning att kolla upp det snarast möjligt alltså.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 206
Senast: Migo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 759
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 043
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 282
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp