Bukefalos 28 år!

Utbilda till terapihäst ?

urkella

Trådstartare
Funderar på att utbilda min ena miniatyr som terapihäst och ha honom så han kan besöka typ särskolor, vanliga skolor & ålderdomshem mm. Vi var i somras på besök på ett ålderdomshem och de gamla där blev överlyckliga över besöket :)
Tror ni det skulle finnas något intresse för det ?
Vad mer hade han behövt träna på tror ni än att inte vara så naffsig :p ?
Han är redan nu trafiksäker, van vid att ha 10-20 ungar runt sig, gå in i hus, hundar, katter, banvagnar,rullstolar & rullatorer :)

img_1848_5118c84ae087c317a5761eda.jpg


img_7972_5118c92f9606ee35fa413952.jpg
 
Sv: Utbilda till terapihäst ?

Bra idé till söt häst!

Kolla av med din kommun och sälj in din idé!

Har inte någon tanke med vad som mer behövs att tränas på. Rumsrenthet kanske? :D
 
Sv: Utbilda till terapihäst ?

Åh :love: Vilken bra idé! Lite extra miljöträning kanske, tänk polishäst. För att minska risken för sparkar, t ex?
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 808
Senast: shia
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 673
Hästmänniskan Väldigt, väldigt lång och komplicerad historia. Vet inte om det är rätt forumdel. Jag är 18 år, har flyttat hemifrån. Bor 10 mil från...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 433
Senast: LindgrenV
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 095
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp