Utbruten tråd: wffs - testa?

Såg precis detta på FB:
”Nu finns ett testat sto efter Donnerhall positivt för WFFS där mamma är testad negativ. Trist men bekräftar vad jag befarade innan. Kanske en förklaring till varför dressyr-stammarna verkar överrepresenterade på bärarsidan.”

Men vet inte vem människan eller stoet är så ska väl inte tas för säkert..
UJ som skrivit det är väl etablerad inom SWB, domare och uppfödare. Men stoet vet jag inget om. Det var väl rätt väntat. Det lär ändå finnas avkommor som är negativa att avla på om man vill ha både Donnerhall och negativ hingst.
 
UJ som skrivit det är väl etablerad inom SWB, domare och uppfödare. Men stoet vet jag inget om. Det var väl rätt väntat. Det lär ändå finnas avkommor som är negativa att avla på om man vill ha både Donnerhall och negativ hingst.
Aha, jag kände inte igen namnet :)

Ja absolut, tror inte man behöver oroa sig över att förlora den grenen..
 
Såg precis detta på FB:
”Nu finns ett testat sto efter Donnerhall positivt för WFFS där mamma är testad negativ. Trist men bekräftar vad jag befarade innan. Kanske en förklaring till varför dressyr-stammarna verkar överrepresenterade på bärarsidan.”

Men vet inte vem människan eller stoet är så ska väl inte tas för säkert..

Läste det också. Bekräftar isf bara det jag misstänkt i flera månader....... :/
 
Följande hingstar på Celle är anlagsbärare enligt Eurodressage och St Georg

Don Frederico (e Donnerhall-Consul)
Londonderry (e Lauries Crusador xx-Warkant)
Don Index (e Don Crusador-Wolkentanz I)
Londontime (e Londonderry-Walt Disney I)
Quaterhall (e Quaterback-Donnerhall)
Don Romanov (e Don Schufro-Romanov)
Don Vino (e Donnerhall-Consul)
Edward (Embassy I-Fabriano)
Sarotti Mocca Sahne (e Soliman-Lauries Crusador xx)
 
Även 3 hopphingstar:

Balou Peggio (Balou du Rouet - Arpeggio)
Chivas (Conteur - Escudo I)
Comte (Contendro I - Granulit)

Och nu gör SLU också testet.
 
Följande hingstar på Celle är anlagsbärare enligt Eurodressage och St Georg

Don Frederico (e Donnerhall-Consul)
Londonderry (e Lauries Crusador xx-Warkant)
Don Index (e Don Crusador-Wolkentanz I)
Londontime (e Londonderry-Walt Disney I)
Quaterhall (e Quaterback-Donnerhall)
Don Romanov (e Don Schufro-Romanov)
Don Vino (e Donnerhall-Consul)
Edward (Embassy I-Fabriano)
Sarotti Mocca Sahne (e Soliman-Lauries Crusador xx)

För de som fortfarande tvivlade på att DH var bärare....
Jaja, det han gjort för dressyraveln är ju så ofantligt att det ändå upbär det här.
 
Gillar inte att Escudo ligger bakom två bärare. Spelar iofs mindre roll för min eftersom hon är tagen ur avel men det hade varit angeläget att testa henne annars
 
Varför låta så bitter och få det att låta som om detta är något smutsigt?

Nej, jag menade inte så. Menade bara att det från tyskt håll varit ganska tyst kring det här (så gott som det gått) och att man inte verkat vilja inse faktum. Är iaf den uppfattningen jag fått.
Sen är det också givetvis problematiskt när en hingst med så ofantligt många avkommor har anlaget. Alla avkommor har ju inte anlaget såklart, men stämmer uppgiften jag fått någon gång om att DH ska ha över 1 000 avkommor, har vi ju flera hundra bärare. Även om det krävs två bärare osv. osv. anser jag det inte helt oproblematiskt att en såpass stor gren i dressyraveln är så drabbad.
 
Visst är det problematiskt att en så välanvänd hingst är bärare. Det var dock tonen i ditt inlägg jag reagerade på. Oavsett om man vill inse fakta eller inte så är det svårt att testa en död häst.
 
Nej, jag menade inte så. Menade bara att det från tyskt håll varit ganska tyst kring det här (så gott som det gått) och att man inte verkat vilja inse faktum. Är iaf den uppfattningen jag fått.
Sen är det också givetvis problematiskt när en hingst med så ofantligt många avkommor har anlaget. Alla avkommor har ju inte anlaget såklart, men stämmer uppgiften jag fått någon gång om att DH ska ha över 1 000 avkommor, har vi ju flera hundra bärare. Även om det krävs två bärare osv. osv. anser jag det inte helt oproblematiskt att en såpass stor gren i dressyraveln är så drabbad.
Jag ser inte så stora problem faktiskt.
Bara folk testar och inte parar bärare med bärare är ju allt lugnt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: vtok
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 229
Senast: QueenLilith
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Lii
·
Skola & Jobb Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 898
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp