Utbruten tråd: wffs - testa?

Har beställt ett provtagningskit nu, är sugen på att testa att ta föl på henne igen och 2 av dom jag är intresserad av är bärare.
 
Har också tänkt på det, även innan Londonderry publicerades. Min 2-åring har både Damon Hill i 2a led och LC i 3e led så är nog ganska stor risk att hon är bärare.

Vilka andra med Lauries Crusader men inte Londonderry tänker du på?

Deodoro är väl inte kollad? Ska du kolla din?
 
Vilka andra med Lauries Crusader men inte Londonderry tänker du på?

Deodoro är väl inte kollad? Ska du kolla din?

Var Blue Hors Emilio och Londoner jag tänkte på, men den senare är ju via Londontime.

Tror inte Deodoro är kollad, är ju inte i avel mer. Kommer kolla min. Ev mamman också.

For Romance som jag funderat på är ju fri så det känns ju bra iaf. Men har ju också varit sugen på Springbank även om jag tvekar lite där på att lägga på dubbelt D och R när hon redan har de linjerna.
 
Någon som vet om hur reglerna kommer se ut runt WFFS.
Tex om någon vill använda en hingst på stolicens och hingsten inte är eller kommer bli testad men stot är testat negativt eller blir det tvärstopp på att rega inom SWB om hingsten inte är testad?
 
Någon som vet om hur reglerna kommer se ut runt WFFS.
Tex om någon vill använda en hingst på stolicens och hingsten inte är eller kommer bli testad men stot är testat negativt eller blir det tvärstopp på att rega inom SWB om hingsten inte är testad?

Från SWB hemsida "Från och med 2019 krävs att hingsten har testats för att kunna lösa betäckningslicens för SWB. Detta gäller även ett-sto-licens. "
 
Tack, stämmer att det är Maratons linje jag vill åt men Klifton hoppar inte tillräckligt bra med sina 6 6.

Han har hoppat 8-8 på treårstest, på bruksprov väljer många dressyrinriktade att inte hoppa på full höjd och då är 6-6 det bästa de kan få. Tittar man på omdömet från bruksprovet har han fått bra kritik där också.
 
Tack, stämmer att det är Maratons linje jag vill åt men Klifton hoppar inte tillräckligt bra med sina 6 6.
Jag är lite partisk då jag äger en pålle ur samma stolinje (samma gammelmormor) e.Briar. Men jag kan säga att det är flera som hoppar väldigt bra! Helsystern hoppade 8-8. Min hoppar också väldigt bra! Så pass att jag brukar få kommentarer pm hennes teknik. Ska bli spännande om hennes avkomma får behålla det nu när jag valt en gångartshingst på henne :).
 
Jaguar Mail positiv enligt en fb-post i går, och Balou du Rouet meddelades det för et tag sedan.... Undrar om det kan komma från Almè?

Får nog ta tag i att testa mina ston. :cautious:
 
Jaguar Mail positiv enligt en fb-post i går, och Balou du Rouet meddelades det för et tag sedan.... Undrar om det kan komma från Almè?

Får nog ta tag i att testa mina ston. :cautious:

Det tror inte jag. Jag tror att hos båda två så kommer det via mödernet och G-linjen. Men det är bara spekulation såklart.
 
Fast det är ju inte dumt att testa stona ändå, då vet man ju att de är fria och att fölen automatiskt blir fria om man använder en hingst som är fri.

Såklart ska man testa sina ston. Jag har testat två av tre, det tredje köpte jag in i förra veckan så hon är inte testad av mig i allafall.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 626
Senast: vtok
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 035
Senast: QueenLilith
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Lii
·
Skola & Jobb Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 850
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp