utlandsemester med små barn

Sv: utlandsemester med små barn

Sent i maj är det klart badbart om man inte är FÖR mycket badkruka. Är dålig på temperaturer men 18-20, inte mer.

Men i september kan det vara uppåt 25 - så det går alltså inte att jämföra med maj.

Men hur har du gjort med bälte i taxin, har du satt på bälte på t ex en tvååring utan bilstol? När jag är utomlands har jag alltid bälte om det finns men finns det inte så är det ju bara att gilla läget. Har aldrig rest med barn så hur gör man? För åker man buss hemma har man ju inte bälte eller bilstol, konstigt att det känns ok men inte utomlands...

Har ingen resa inplanerad men jag längtar! Ska ta och spara så fort jag får första lönen.

finns det inte bälte i bussarna i sverige menar du? trodde inte det fanns några sånna bussar kvar utan bälte nu..

skulle vi absolut behöva sätta på bälte på våran utan kudde sätter vi inte på den som går från midjan upp över axeln eftersom det sitter så fel att det bli farligt, vi lägger den biten bakom istället och använder bara bältet över midjan
hellre det än inget bälte om det inte går o lösa på bättre sätt..

jag har hoppat in o jobbar lite extra nu över jul för o bättra på reskassan så ett steg närmre...:bump:

någon som varit i algarve portugal? vi kikade lite på det igår, då det var ganska billigt att åka dit, men är det dyrt o leva där?
vi har även funderat över nice, malta, rhodos eller någon av kanarieöarna...

Men hur har du gjort med bälte i taxin, har du satt på bälte på t ex en tvååring utan bilstol? När jag är utomlands har jag alltid bälte om det finns men finns det inte så är det ju bara att gilla läget. Har aldrig rest med barn så hur gör man? För åker man buss hemma har man ju inte bälte eller bilstol, konstigt att det känns ok men inte utomlands...

Har ingen resa inplanerad men jag längtar! Ska ta och spara så fort jag får första lönen.

Jag har gillat läget.

Bälte på tvååring utan något som helst barnsäte, tror jag är farligare än inget bälte alls (men man kan ju sätta bältet bara runt magen). Men utifrån den säkerhetsutrustning som erbjuds (eller inte erbjuds) har jag gjort som jag bedömt varit det bästa i stunden.

I Costa Rica, tex, var vägen knappt en väg och givetvis fanns det inga bilbälten, men å andra sidan körde de ju ganska långsamt pga underlaget.

Dvs, jag gör ungefär som landets invånare gör, när det gäller dessa frågor.

Bussarna i den staden jag bor i har iaf inga bälten. Vi har bara åkt i stan så det kanske är annat om man åker längre?

här är det bälte även på stadbussarna.. är flera år sen vi hade obältade bussar nu:)

Sent i maj är det klart badbart om man inte är FÖR mycket badkruka. Är dålig på temperaturer men 18-20, inte mer.

Men i september kan det vara uppåt 25 - så det går alltså inte att jämföra med maj.

Burr burr burr...Inget som får mig att doppa mig, jag kom ju knappt ner i vattnet på kreta när vi var där i september :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har mindre barn (1-åring i det är fallet) och en hund som gärna vill ha en helt egen plats att gå undan på hur löser ni det...
Svar
9
· Visningar
1 238
Senast: Bubble
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Hej! Är ny här så har jag lagt tråden fel så flytta den gärna :) Det är så att jag och min man väntar tvillingar nu den närmsta tiden... 2
Svar
21
· Visningar
5 361
Anläggning Hittade ingen tråd om detta (eller snarare hade ingen aning om vad jag skulle söka på) Det är så att jag sen en tid tillbaka har två... 2
Svar
36
· Visningar
5 128
Senast: Svartfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka