Bukefalos 28 år!

Utmaning: november = billig månad

Sv: Utmaning: november = billig månad

Här går det planenligt, men det suger att såväl läkemedels- som vårdfrikortet just gått ut. Samtidigt! Och så är det CSN-månad. Morr.

Samma för mig!
Dom går ut med 2 dagar emellan bara. Fast i mars så tur nog gäller det ett tag till. Sonens gick dock ut för två veckor sen.
Och CSN denna månaden såklart men har lagt undan 4/5 sen innan så det är inte mycket jag behöver lägga till. Men det går på decembers månad.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Igår blev det inget handlat men idag köpte jag en kaffe på stan men gick på mitt kaffekort som var laddat sen tidigare så det var förbetalt.

Har inte köpt bröd på nån vecka nu. Har bakat scones. Senast innan idag. Så det räcker till både kvällsmat och frukost imorgon. Gör en liten sats i taget för det är mycket godare när det är helt färskt. Har sparat säkert en hundralapp på det nu. Behöver dock köpa mer smör tills nästa gång.

Sedan så påbörjade jag våran prenumeration på City Gross matkasse igen. Start nästa måndag och så fortsätter det komma löpande varje måndag. Kostar 2200 kr i månaden och då är det 5 middagar i veckan för fyra personer, vilket vi är i familjen.
Känner att jag har ingen ork för att sitta och planera maten för tillfället så detta fick bli en enkelt ångestdämpande lösning :)
Det är alltid god mat, enkelt att laga och alltid färska råvaror. Brukar ofta bli en matlåda över med.
Eftersom det startar på måndag så går det på nästa månad då våran nya månad startar på måndag.

Annars så blev det lite nya kläder till tösen i julklapp idag. Någon som gillar mjuka paket!
Men det är från julklappskontot. Har redan lagt undan lite pengar till det. I år har jag planerat att vi ska komma billigt undan med julklappar. Kommer bli få men betydelsefulla saker till alla.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Och nu förstörde jag min duktighet med att köpa ett Hurttas vintertäcke till valpen och 3 par "finger" strumpor åt mig.
Men jag tror det går jämt upp med det jag sålt på tradera som inte passar valpen längre.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Klippning och färgning 1300 :-, 48 kronor tågbiljett tur och retur, kläder till lilltösen dock presentkort 278:- (En dyr dag med andra ord)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Tur till Ullared idag. Kom därifrån 1664:- fattigare. 99.- av dem är dock ett köp åt en vän.
Men vad fick jag egentligen med mig hem? Iaf. julklappar till systerdotter och kompisens barn. Och massa godis som jag knappt ens äter. Varför köper jag godis?
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Klarar man någonsin av att gå ut genom en affär utan godis? Man får nästan alltid med sig något onödigt. Ge bort det i julklapp ;)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

*kl*

Haft mamma på besök under helgen och självklart ska hon både hjälpa till, och ta med sig middag! :D
Så vi fick påfyllning i kylen och hjälp med bygget.

Imorgon blir en lite fattigare dag, då ska vi iväg till Luleå och shoppa kläder och glutenfria produkter inför festen i helgen. :)

Annars har jag okynnesköpt cigaretter och tankat bilen för några hundra. Tycker det går helt okej! Tagit på mig ännu mer jobb (Jodå, man kan jobba fem elvatimmarspass på sju dagar och överleva).


Edit: Måste köpa Pepsi max imorgon också. Vi överlever inte utan!
 
Senast ändrad:
Sv: Utmaning: november = billig månad

Äter inte så mycket godis.. Men köper godis, det gör jag nog för flera hundra i månaden en vanlig månad :o men det ser ju gott ut...
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Har en sambo som är en riktig godisråtta. Dessutom är han av modell flaggstång, och jag är inte alls avundsjuk...
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Samma här. Gubben äter gärna det jag lämnar. Jag äter inget av det han lämnar för jag gillar inte det han gillar, turligt nog. Men han äter allt och det syns inte på honom.
Dock jobbar han mycket och håller igång. 240 timmar förra månaden.. Hur fan orkar han?
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Fick lov att tanka på ett ställe där jag inte har bensinkort, -536 kr på kontot. Plus att jag gett bort en femma.
Men helgmaten gick på makens konto så annars går det bra.

I plånboken: 50 kr
På kontot: 2002 kr

Räknat fel så jag har 1902 kr på kontot. Men har inte köpt något mer.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

kl

Igår köpte jag hästfoder för 500 kr. Och så har det blivit utemat en gång till. Nu kör matkassen igång på måndag så sen lär det inte bli så mycket utemat eftersom vi har planerade middagar. Ser fram emot det :)
Jag har verkligen inte orkat laga några avancerade maträtter senaste tiden så det ska bli skönt att komma igång med det igen.

Blir en liten handling idag med mjölk, pålägg, frukt m.m. och sen börjar nya månaden på måndag.

Fick ingen hovslagarräkning för han dök aldrig upp, men ska ringa en annan så kommer lägga ut dom pengarna nästa månad istället. Sparar hellre dom pengarna jag lagt undan denna månaden.

Hur går det för er?
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Hur går det för er?

Det går bra, jag har samma saldo som förra inlägget men det kommer snart att ändra sig för jag ska åka och helghandla nu :crazy:
Men jag måste säga att jag har fått bra hjälp från er alla att hålla hårt i slantarna den här månaden. Även om den inte är slut än.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Det går komplett uselt.

"Råkade" köpa ett konstverk för 2200

Den där karaktären - den är aldrig där när man behöver den.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag kan ju inte jämföra mig med saldo, men det finns ett par hundra mer på kontot än när jag startade pga att jag fått återbetalning på en försäkringspremie. Jag kommer troligen att använda det kontot till att köpa lunch måndag och tisdag när jag är på kurs. Det bra med att jag är med här är att jag faktiskt ätit hemlagad mat varje dag och dessutom helt undvikit godis. :D

Företaget har köpt in lite nya varor men de måste ju köpas för att kunna säljas! :p
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag tycker det går bra vad gäller matkontot,tråden gör att jag tänker först o handlar sen.
Sen utgifterna för bil,hundar mm går utanför då det är engångs utgifter så dec borde se ännu bättre ut.
Men jag är helt säker på att jag passar bättre i slösa trådar :D
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Det går komplett uselt.

"Råkade" köpa ett konstverk för 2200

Den där karaktären - den är aldrig där när man behöver den.

Jag är också duktig på att "råka" köpa en massa saker. Men inte på sista tiden faktiskt. Just nu är det bara hästprylar jag löper amok på men eftersom jag köpte honom i våras bara så behöver det fyllas på med vintersaker till honom nu och sånt man behöver efter hand.

Kl

Handlingen gick på totalt 500 kr och då blev det även en kaffe till mig och 2 paket ben till hunden då dom var helt slut från djuraffären.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp